دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چه خاطراتی بیشتر در ذهن نوزادان می‌ماند؟



رفتار نوزادان,رفتار کودکان,مقالات علمی

چه خاطراتی بیشتر در ذهن نوزادان می‌ماند؟
پژوهشهای محققان دانشگاه بریگهام یانگ نشان داده است، نوزادان تنها خاطرات خوب را به یاد می‌سپارند.
دانشمندان دریافتند اگر موضوعی برای یادآوری و ثبت خاطرات در نوزادان مطرح باشد، آنها تنها چیزهایی را به خاطر می‌سپارند که خوب است.

پدر و مادر با کودک پنج ماهه خود صحبت و بازی می‌کنند و نمی‌دانند که آیا کودک این خاطرات را روزی به یاد می‌آورد یا نه؟
در این بررسی، محققان حرکات چشم نوزادان را مورد بررسی قرار داده و به نتایجی دست یافتند.آنها افزودند: با بررسی بر روی نوزادان دریافتیم که احساسات مثبت کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در خاطر آنها می‌ماند.راس فلوم سرپرست این تحقیق اظهار کرد: نوزادان نسبت به آنچه حس مثبت دارند، آن را حفظ و نگهداری می‌کنند.
این مطالعه در مجله Infant Behavior and Development منتشر شده است.
منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
قدرت جادو ذهن با استفاده از تکنیک های آرامش ذهن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاطراتی که از جام جهانی 2014 باقی ماند


هر دوره از جام جهانی شگفتی ها ، نوآوری ها ، اشکها ، لبخندها، نکات جذاب و یا موارد تاسف آوری را با خود دارد. جام جهانی ۲۰۱۴ نیز از این قاعده مستثنی نبود.

ایرنا: هر دوره از جام جهانی شگفتی ها ، نوآوری ها ، اشکها ، لبخندها، نکات جذاب و یا موارد تاسف آوری را با خود دارد. جام جهانی ۲۰۱۴ نیز از این قاعده مستثنی نبود.

**ناکامی آسیا

چهار تیمی که از آسیا در جام جهانی برزیل حضور داشتند از کسب پیروزی ناکام ماندند. برای نخستین بار بعد از جام جهانی ۱۹۹۰ است که آسیا بدون پیروزی با جام وداع کرد. سالی که امارات متحده عربی و کره جنوبی در هر سه بازی گروهی خود شکست خوردند.

در این دوره جام جهانی تیمهای استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و ایران تنها به سه مساوی دست یافتند و همگی در قعر جدول گروه خود قرار گرفتند.

** رکورد مجازات به جرم گاز گرفتن

ˈلوئیز سوارزˈ مهاجم اروگوئه بعد از فرو بردن دندانهایش در شانه جورجیو کیه لینی ایتالیایی با رکورد مجازات چهار ماه محرومیت از فوتبال و تعلیق از ۹ بازی بین المللی روبرو شد.

سوارز ابتدا منکر گاز گرفتن بود اما پس از مجازات فیفا مجبور به عذرخواهی شد.

** پول همیشه رافع مشکلات نیست

بازیکنان تیم ملی فوتبال غنا قبل از انجام بازی در جام جهانی خواستار پرداخت وجوه نقدی برای حضورشان در این جام شدند و ˈجان ماهاما ˈ رییس جمهوری این کشور میلیون ها دلار را ساعاتی قبل از دیدار این تیم برابر پرتغال به برزیل فرستاد. بازیکنان غناکه عکس آنها درحال بوسیدن دسته های اسکناس ارسالی گرفته شد مقابل پرتغال باختند و در مرحله گروهی حذف شدند.

** رییس جمهوری درگیر مشکلات

سازماندهی مسابقات برزیل را می توان از بهترین ها خواند، اما مشکلاتی که سازمان دهندگان مسابقات با آن ربرو بودند را نباید فراموش کرد.

باتوجه به عصبانیت بسیاری از برزیلی ها از ریخت و پاش های صورت گرفته برای جام جهانی و صرف ۱۱میلیارد دلار برای برگزاری این مسابقات در شرایط ضعف اقتصاداین کشور و نیاز شدید به سرمایه گذاری در زمینه خدمات اجتماعی دیلما روسف رییس جمهوری برزیل و سپ بلاتر رییس فیفا در مسابقات مرتب از سوی جمعیت هو می شدند.

** خجالت زدگی

نخستین شکست در یک مسابقه بین المللی در خانه پس از ۳۹ سال برای تیمی که قبل از شکست هفت بر یک مقابل آلمان از تیمهای دارای شانس قهرمانی محسوب می شد نیز در نوع خود رکوردی محسوب می شود.

این شکست مردم برزیل را سوگوار کرد و به سرعت به مطالبات برای اصلاح و ترمیم اساسی بازی های داخلی تبدیل شد.

** حضور چشمگیر تماشاگران

باتوجه به تماشاگرانی که از همه جای دنیا برای تماشای مسابقات جام جهانی به برزیل آمده بودند، تجربه ورزشگاههای خالی در جام جهانی افریقای جنوبی در چهار سال پیش تکرار نشد.

اکثریت هواداران فوتبال ازکشورهای آرژانتین ، شیلی و کلمبیا بودند . برزیلی ها از نظر متوسط دیدارکنندگان از مسابقات جام جهانی دربین ۳۲کشور برگزار کننده بعنوان دومین کشور شناخته شدند.

** بازی های پرگل

دیدارهای گروهی پر ازلحظات خلق گل بود.درمرحله حذفی شاهدگلهای کمتری بودیم با این حال قبل از دو بازی نهایی ۱۶۷ گل به ثمر رسید . چهار گل کمتر از رکورد ۱۷۱گل به ثمر رسیده در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه.

** رکورد گرفتن توپ توسط دروازه بانان

تیم هاوارد، دروازه بان تیم آمریکا توانست رکورد بیشترین ضربات دفع شده یعنی ۱۶ضربه را درمقابل بلژیک از خود بجای بگذارد.امااین کافی نبود و بلژیک توانست نتیجه ۲ بر ۱ را در وقت اضافه کسب کند.

** عبود تماشاگران از تمهیدات امنینی

عده ای ازتماشاگران موفق به فرارازتمهیدات امنیتی و ورود به زمین در مسابقه گروهی بین آلمان و غنا وهمچنین بازی آمریکا و بلژیک شدند .

حدود ۲۰۰ طرفدار شیلی نیز توانستند، قبل از پیروزی مقابل اسپانیا وارد مرکز رسانه ای ورزشگاه ماراکانا شوند.

** جیمز رودریگوئز

جیمز رودریگز مهاجم کلمبیایی با چهره بچه گانه اش پس از نمایش درخشانش و شش گل در نخستین دیداریک چهارم نهایی معروف شد. تلاش وی در مقابل ‍‍ژاپن و ضربه سر چرخشی وی در دیدار مقابل اروگوئه از ۲۵متری دروازه به شهرت وی افزود.

** رکورد حضور پیشکسوت

میروسلاو کلوزه پابه سن گذاشته با به ثمر رساندن شانزدهمین گل جام جهانی از رونالدو مهاجم سابق تیم برزیل با ۱۵ گل پیشی گرفت. این مهاجم تیم ملی آلمان که در کوشش مقابل غنا در دیدار گروهی همسطح رونالدو قرار گرفته بود ، با زدن دومین گل دیدار هفت بر یک مقابل برزیل در نیمه نهایی رکورد را برد.

** سودهای باداورده

تولیدات یک شرکت تقریبا کوچک ایتالیایی به لطف اجرای غیرمنتظره تیم کاستاریکا و راهیابی به یک چهارم نهایی بر بعضی از برندهای مهم در برزیل پیشی گرفت.

فروش پیراهن های ˈتیکوˈ بعد از این که تیم کاستاریکا با غلبه بر اروگوئه ، ایتالیا و دیدار با یونان ۲۰ برابر افزایش یافت.

** تصاویر مایم

رسانه های اجتماعی وجام جهانی در هیچ دوره ای این چنین در هم تنیدگی نداشتند. بعد از این که نمایش های تئاتری آرین روبن به یک پنالتی دیرهنگام در مقابل مکزیک منتهی شد، هواداران فوتبال با استفاده از مایم ها در رسانه های اجتماعی به وی اسکار بهترین بازیگر را اهداء کردند. باسوارز مهاجم تیم اروگوئه نیز به همین شیوه برخورد شد و در مایم ها او را با لباس دراکولا، نقاب هانیبال لکتر و قلاده به تصویر کشیدند.

** نیمار

همه چیز برای بازیکن شماره ۱۰برزیل که چهار گل در چهار بازی به ثمر رسانده بود و ملتی از وی انتظارسنگین ششمین قهرمانی در جام جهانی و نخستین در خانه را داشت خوب پیش می رفت . اما در دیدار برابر کلمبیا پس از یک تکل سنگین و شکستگی مهره مسابقات برای وی پایان یافت . آسیب دیدگی وی موجب شدکه هم تیمی هایش کلاهی با نوشته ˈفورزا نیمارˈ بر سر بگذارند و دیوید لوئیز لباس شماره ۱۰این مهاجم را مقابل خود بگیرند، گرچه با همه اینها آلمان آنها را در هفت بر یک در هم کوبید.

** پیرترین بازیکن

ˈفرید موندراگونˈدروازه بان کلمبیایی با ۴۳سال سن پیرترین بازیکن شرکت کننده در جام جهانی بود وقتی در دیدار مقابل ژاپن در گروه سی وارد زمین شد.

** رکورد پنالتی

تعیین نتیجه چهار بازی از طریق ضربات پنالتی در جام جهانی برزیل نیز به نوبه خود رکوردی محسوب می شد. کاستاریکا در بازی مقابل یونان بازی را به این شیوه برد و در مقابل هلند به همین شیوه باخت . کیلور ناواس حضور موفقی به عنوان یک دروازه بان داشت اما نتوانست مقابل ضربات تیم کرول متخصص ضربات پنالتی ایستادگی کند.

** بوسه ای از ملکه

ماریو بالوتلی که گل وی به ایتالیا کمک کرد تا انگلیس را شکست دهد گفت با پیروزی برابرکاستاریکا در دیدار بعدی شان به این تیم کمک خواهد کرد . همه انچه وی برای این کوشش انتظار داشت بوسه ای از ملکه بود . اما این مهاجم سابق منچستر سیتی به آرزویش نرسید چرا که ایتالیا در این بازی شکست خورد و انگلیس از دور مسابقات حذف شد.

** باران سیل آسا

باران سیل آسا در شهر رسیف واقع در شمال شرقی برزیل موجب بحث هایی برای تعویق دیدار تیم آمریکا و آلمان شد. صف طویلی از خودروها در جاده های منتهی به ورزشگاه پرنامبوکا در حاشیه این شهر دیده می شد در حالی که هواداران می کوشیدند از میان آبهای گل آلود خود را برای دیدار این دوتیم که آلمان در آن پیروز شد به ورزشگاه برسانند.

دوتیم قبل از بازی به دلیل نگرانی از وضعیت زمین مجبورشدند تنها به حرکات کششی و دو پشت دروازه ها برای گرم کردن خود بسنده کنند .

** افول اسپانیا

تیم اسپانیا با جاه طلبی ناشی از مدافع عنوان قهرمانی و چهارمین قهرمانی پیاپی در مسابقات مهم وارد برزیل شد اما در کمال تعجب با یک شکست پنج بر یک مقابل هلند و شکست دو بر صفر برابر شیلی در دیدارهای نخستین خود از دور مسابقات حذف شد.

** استفاده از فناوری های جدید

فناوری خط دروازه ( خط گل) برای نخستین بار در دیدار تیم فرانسه و هندوراس مورد استفاده قرار گرفت و به لطف شرکت آلمانی ˈگل کنترل ˈ استفاده از این فناوری به مناقشه نوئل واندارس دروازه بان هندوراس پایان داد.

نام فرانسه درتاریخ مسابقات به عنوان اولین تیمی ثبت شدکه گل آنها با استفاده از تکنولوژی خط دروازه به اثبات رسید. این گل به خودی توسط نوئل والادارس دروازه بان هندوراس دردقیقه ۴۸به ثمر رسیدکه با تایید ساندورو ریچی -داور بزریلی- برتری دو بر صفر را به تیم دیدیه دشان بخشید.

** بازداشت ۱۰مظنون

یک دادگاه شهر ریودوژانیرو قرار بازداشت مدیر اجرایی یک شرکت گردشگری سوئیسی و ۱۰ مظنون دیگر را به اتهام سوء استفاده از بلیتهای جام جهانی که برای افراد مهم و فدراسیونهای فوتبال در نظر گرفته شده بود صادر کرد.

ری ولان از شرکت ˈخدمات مچ ˈ به حکم دادگاه اوایل هفته بازداشت و سپس آزادشد.شرکت مچ که هرگونه تخلفی را انکارکرده تهیه کننده اصلی بسته های گردشگری شامل بلیت و اقامت برای جام جهانی است و ۲۴۰ میلیون دلار برای حق انحصاری فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی جام جهانی ۲۰۱۰ و این جام را کسب کرده بود.

**اسپری کف

یکی دیگر از نو آوری های داوری در جام جهانی برزیل استفاده از قوطی های اسپری کف سفید برای مشخص کردن مکان قرارگیری توپ درضربه آزاد و همچنین ۱۰ یاردی یا ۹،۱۵ متری بود.

**زمانی برای نوشیدن آب

گرمای سوزان هوا و بازی های اواسط روز و بی آبی و بی حالی بازیکنان فیفا را به درنظر گرفتن مهلت نوشیدن آب برای بازیکنان کرد . در دقیقه ۳۰ بازی هلند و مکزیک که با پیروزی دو بریک هلند پایان یافت این فرصت در نظر گرفته شد.

** مسی کوههای آلپ

ˈجردان شقیریˈمدافع تیم سوئیس که سه گل دردیدار با هندوراس برای تیمش به ثمر رساند لقبˈمسی کوههای آلپˈ را گرفت . این پنجاهمین مورد به ثمر رساندن سه گل از سوی یک بازیکن در تاریخ جام جهانی و دومین مورد در این جام پس از سه گل توماس مولر در بازی نخست این تیم برابر پرتغال بود.

**داور مناقشه برانگیز

داور ژاپنی در مرکز نخستین مناقشات داوری قرارگرفت زمانی که یک پنالتی را به نفع تیم برزیل در دیدار برابر کرواسی گرفت . این بازی یک بر یک مساوی بود زمانی که فرد باانجام یک حرکت نمایشی مجوز یک ضربه مستقیم رااز نیشیمورا گرفت و نیکو کواچ مربی کرواسی را خشمگین باقی گذاشت.

**دشمن شماره یک برزیل

خوان زونیگا مدافع کلمبیایی که با بی توجهی زانویش را به کمر نیمار بازیکن اسطوره ای برزیل کوبیدو موجب شکستگی مهره کمر و خروج وی از جام جهانی شد به دشمن شماره یک برزیلی ها تبدیل گشت.