دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا پلاسما همچنان بهترین انتخاب است؟



تفاوت نمایشگرهای پلاسما با LED نمایشگرهای پلاسما

چرا پلاسما همچنان بهترین انتخاب است؟
در حالی كه شركت‌های سازنده‌ به سمت نمایشگر‌های OLED كوچ كرده‌اند؛ هنوز هم بسیاری بر این باورند كه پلاسما بهترین انتخاب برای سالن پذیرایی شما خواهد بود
بحث بر سر این موضوع هیچ وقت جذابیت خود را از دست نمی‌دهد. شركت‌های سازنده هر كدام مدعی هستند محصولات‌شان بهترین كیفیت را دارند، اما اگر بخواهیم از طریق فناوری به جواب مورد نظر دست پیدا كنیم با یك نتیجه از قبل تعیین شده روبه‌رو خواهیم شد؛ پلاسما. نمایشگرهایی كه با وجود قیمت بالا و یكسری مشكلات همیشه بهترین كیفیت را ارائه می‌كنند.

با این وجود در بازار رقابتی همیشه كمیت به كیفیت برتری داشته و‌LED وLCD ‌ها به دلیل قیمت نازل‌شان و تعداد حامیان از طرفداران بیشتری برخوردارند. تمامی‌اینها باعث می‌شود كه همچنان رقابت بین نمایشگرها داغ باشد.
 پلاسما هنوز هم نفس می‌كشد
«بگذارید راحت بگویم. شاید بازار پلاسما طرفداران پر شماری نداشته باشد، اما این نمایشگر‌ها هنوز هم بهترین انتخاب برای دیدن برنامه‌های ورزشی و فیلم‌های سینمایی محسوب می‌شود.» اینها گوشه‌ای از حرف‌های فبریس استرونل است. مدیر بخش انگلستان شركت پاناسونیك كه طی سال‌ها همواره به عنوان بزرگ‌ترین تولید كننده تلویزیون‌های پلاسما شناخته می‌شود.

دیگر شركت‌های بزرگ از جمله سونی، سامسونگ و ال‌جی هم بخش مخصوص تولید پلاسما دارند، اما هیچ كدام از آنها به اندازه پاناسونیك روی بازار پلاسما متمركز نیستند. استرونل قبول دارد كه‌LEDها به دلیل روشنایی‌شان طرفداران زیادی دارند، اما پلاسما را به دلیل نوع فناوری استفاده شده بهترین انتخاب می‌داند؛ مخصوصا زمانی كه پای طرفداران سینما در میان باشد.
LED یا پلاسما؟
تفاوت بین پلاسما و نمایشگر‌های LED , LCD مبحثی بسیار تخصصی محسوب می‌شود، اما به صورت خلاصه می‌توان گفت كه در پلاسما هر پیكسل یا نقطه روی صفحه به صورت حباب شیشه‌ای با پوشش فسفر بسیار ریز همراه با یكسری گاز همچون زئون پر شده. در دو مدل دیگر هر پیكسل از سه سلول با رنگ‌های اصلی و از جنس كریستال مایع تشكیل شده است.

تفاوت این دو در اصل با نور پس زمینه معنی پیدا می‌كند. در نمایشگر‌های نمونه دوم وجود صفحه‌های نورانی در پشت پنل و برای پلاریزه شدن كریستال مایع و در نهایت تشكیل شدن تصویر الزامی ‌است.

 این در حالی‌ست كه خبری از این صفحه‌ها در پنل‌های پلاسما وجود ندارد. این موضوع خود تفاوت‌های بسیاری را به وجود می‌آورد.به همین دلیل است كه كیفیت رنگ‌ها، بخش مشكلی تصاویر و تضاد نوری در پلاسماها بسیار بهتر از دو مدل دیگر است.

البته نباید اینها را با روشنایی تصاویر اشتباه بگیریم زیرا در این بخش LED و‌LCDها انتخاب بهتری هستند. اگر توجه كرده باشید پلاسماها برای نمایش بهتر در محیط‌های تاریك‌تر قرار می‌گیرند. این یك حقیقت است كه محیط‌های پر نور برای پلاسماها همچون سم می‌مانند.
 بهترین سطح مشكلی ممكن
در نمایشگاه CES سال 2008 میلادی شركت پاینیور كه در آن زمان هنوز به عنوان یك بازیكن بزرگ در میدان پلاسما‌ها بازی می‌كرد، یك فناوری انقلابی برای نمایشگر‌های پلاسما را به نمایش در آورد. در آن زمان طرح اولیه پلاسماهای این شركت بهترین سطح مشكلی ممكن را به مخاطب ارائه می‌كردند.

در نمایش نام برده نمونه اولیه به اندازه‌ای در سطح مشكلی خود پیشرفت كرده بود كه حتی كوچك‌ترین لبه‌ای در تصاویر مشاهده نمی‌شد. طرح اولیه‌این نمایشگرها به دلیل قیمت بالا هیچ وقت به تولید انبوه نرسیدند، هر چند پاناسونیك بخش عمده‌ای از مهندسان آن طرح را به شركت خودش آورد و توانست بخشی از آن فناوری را در محصولات سال اخیرش استفاده كند.
استرونل معتقد است استفاده از این فناوری در نهایت به نفع پنل‌های پلاسما تمام خواهد شد. یكی از مشكلات پلاسما وجود آن در سایزهای بالاست كه‌این موضوع خود باعث از بین رفتن بخش مهمی‌از بازار می‌شود. نمایشگرهای پلاسما به دلیل شرایط خاص و قیمت‌های بالا هیچ گاه نتوانستند به شهرت پنل‌های دیگر برسند، اما غول ژاپنی بر این باور است كه با پیشرفت فناوری در نهایت این نمایشگرها هم سهم مشخصی از بازار را در انحصار خود در می‌آورند.

منبع:/7sobh.com


ویدیو مرتبط :
دستگاه برشcnc هواگاز و پلاسما، هوابرش cnc ، دستگاه برش هواگاز پلاسما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه روغن معطر را انتخاب کنیم؟



دوری کردن از بوهای ناخوشایند و جذب بوهای مطبوع شدن یک واکنش طبیعی است. ما به طور ناخودآگاه به این بوهایی که در یکی از این دو گروه قرار می گیرند، واکنش نشان می دهیم. بوی مطبوع غذی در حال پخت، در شرایطی که فرد گرسنه باشد، ترشح بزاق را سبب می شود یا بوی علف تازه چیده شده به فردی که شدیداً مضطرب است، آرامش می دهد.

عطر

عطر درمانی بر پایه این واکنش های غریزی و طبیعی به بوها بنا شده است.یک ساعت زنگ دار می تواند تنظیم بشود تا شما را با بوی مشخص و در ساعت مقرر بیدار کند. بیماران می توانند پیش از تحمل و آغاز روش های درمانی به کمک بخور کردن و بوییدن برخی بوها آرام شوند.

تولید کنندگان اتومبیل باید به فکر طراحی سیستم تهویه ویژه ای باشند که بوها و عطرها را از اتومبیل خارج کند تا راننده ها در حین رانندگی هوشیار باقی بمانند.

2 تست ساده وجود دارد که به بینی شما آموزش می دهد تا بوهای مختلف را به خاطر بسپارید. آزمایش اول به شما نشان خواهد داد که بینی چقدر خوب می تواند بوها را احساس کند و تست دوم به شما نشان می دهد که کدام عطر یا روغن های گیاهی را بیشتر دوست دارید.

عطر

تست اول: بو کشیدن و تست تشخیص


چشمانتان را ببندید و به دوست یا یکی از اعضای خانواده بگویید تا 10 نوع جنس را از آشپزخانه شما بیاورند و آنها را یکی یکی جلوی بینی شما بگیرند و بگذارند که خوب ببویید و سپس سعی کنید که آنها را از بوی آنها و بدون دیدن تشخیص دهید.

این مواد می توانند میوه تازه ای که برش خورده، گیاه تازه ای که خرد شده، ظرف حاوی ادویه، سس و غیره باشند. این موارد را به فاصله کمی از بینی شما قرار دهند و برای مدت 30 ثانیه شما باید همه موارد را به درستی حدس بزنید. اگر شما قادر باشید 5 تا 6 عنوان را درست تشخیص دهید، این بدان معناست که حس بویایی شما در سطح متوسط قرار دارد.در هر حال فرد می تواند این توانایی را تا 100% افزایش دهد.

عطر

تست دوم: آزمایش تعیین خانواده عطر مورد علاقه


9 نوع روغن معطر انتخاب کنید. 3 عدد از خانواده گل ها، 3 عدد از خانواده ادویه جات و 3 عدد از خانواده گیاهان سبز. آنها را مخلوط کنید و به صورت رندوم ببویید. بهتر است برای تمرکز بیشتر آنها را با چشم بسته ببویید. این تست به شما کمک خواهد کرد که گروه عطری را که بیشتر دوست دارید بیابید. ممکن است شما رایحه گل ها را بیش از بوی روغن تهیه شده از گیاهان سبز دوست داشته باشید.

یک عطر درمان، باید حداقل 30 تا 40 نوع روغن را در مجموعه خود داشته باشد. به این ترتیب او قادر خواهد بود روغن معطر یا عطری را به شما توصیه کند که به طور طبعی شما را خیلی بیشتر از روغن های معطر موجود در فروشگاه ها تحت تأثیر قرار می دهد.