دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پیشگیری از بازگشت افکار مزاحم به مغز با آدامس جویدن



آدامس, فواید جویدن آدامس, راههای خلاص شدن از افکار آزاد دهنده

جویدن آدامس می‌تواند ذهن را از افکار ناخواسته منحرف کند

 

پیشگیری از بازگشت افکار مزاحم به مغز با آدامس جویدن
نتایج تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه ریدینگ انگلیس حاکی از آن است که جویدن آدامس می‌تواند ذهن را از افکار ناخواسته منحرف کند.
زمان‌های زیادی پیش می‌آید که آهنگ یا فکر خاصی در ذهن انسان تکرار می‌شود و خلاصی از آن به سختی صورت می‌گیرد؛ اما اکنون محققان دریافته‌اند که جویدن آدامس می‌تواند راه‌حل ساده‌ای برای این معضل باشد.بر اساس این یافته‌ها، جویدن آدامس می‌تواند همچنین برای جلوگیری از عود خاطرات آزاردهنده در مغز مورد استفاده قرار بگیرد.


به گفته «فیل بیمان» مولف ارشد این پژوهش، اکثر مردم ممکن است این حالت را برای دوره‌های کوتاه‌مدت و شاید چند دقیقه‌ای تجربه کنند، برخی نیز ممکن است این افکار مزاحم را برای چندین روز داشته باشند که این امر به بشدت خسته‌کننده و گاهی فلج‌کننده است.
شرکت‌کنندگان در این پژوهش به چند آهنگ گوش کردند؛ سپس از آن‌ها خواسته شد تا به این آهنگ‌ها گوش نکنند و با هر بار یادآوری، یک کلید را فشار دهند. افرادی که آدامس می‌جویدند، بسیار کمتر از سایرین این کلیدها را فشار می‌دادند.


به گفته محققان، دخالت در سخنرانی درونی از طریق یک نسخه پیچیده‌تر از روش جویدن آدامس ممکن است به طور گسترده‌ای کاربرد داشته باشد، اما به تحقیقات بیشتر برای مشاهده سودمند بودن آن در مقابله با علائم وسواس اجباری و اختلالات مشابه نیاز است.
نتایج این پژوهش در مجله Experimental Psychology منتشر شده است.

منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
آدامس جویدن گوسفند متعجب!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جویدن آدامس موجب پردازش بهتر اطلاعات مغز می شود



 

 

 

جویدن آدامس

 

 

به گفته یك دندانپزشک جویدن آدامس به بهبود حافظه عملی و افزایش توان یادگیری کوتاه مدت و بلندمدت افراد كمك می كند.

دکتر رضا زمانی در گفتگوگفت: مصرف آدامس های حاوی کافئین ممکن است تا حدی بر خواب افراد اثر گذاشته و موجب بی خوابی آنها شود. افرادی که تعداد قابل توجهی از دندان هایشان را با آمالگام (ترکیبی از فلز) پر کرده اند و زیاد هم آدامس می جوند، درواقع مقداری جیوه نیز وارد بدن آنها می شود.

وی افزود: همچنین جویدن آدامس قبل از جراحی های گوارشی با افزایش ترشحات گوارشی احتمال خطر را افزایش می دهد.

زمانی تاكید كرد: علاوه بر آن نه تنها عضلات دهانی بلکه فعالیت عضله زبان نیز هنگام جویدن آدامس افزایش می یابد و به دفع مواد سمی گروهی از عضلات بدن کمک می کند...../تحلیل:ایسنا