دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پنج جایگزین برتر دیسک‌های نوری


با کوچکتر شدن هر روزه کامپیوترها و تمایل کاربران به ابزارهای همراه، شاهد حذف درایو های نوری از گجت‌ها هستیم. اپل را شاید بتوان سردمدار این تحول تکنولوژیک دانست.

نارنجی:  با کوچکتر شدن هر روزه کامپیوترها و تمایل کاربران به ابزارهای همراه، شاهد حذف درایو های نوری از گجت‌ها هستیم. اپل را شاید بتوان سردمدار این تحول تکنولوژیک دانست. این شرکت برای اولین بار با معرفی مک‌بوک ایر، درایو نوری را از داستان اولترابوک‌ها حذف کرد و سپس جنبش خود را با حذف این ابزار از مک‌بوک رتینا ادامه داد. اما بی‌شک پایان عمر دیسک‌های نوری هنگامی بر همگان مسجل شد که اپل آی‌مک خود را نیز بدون درایو نوری به بازار عرضه کرد.

پنج جایگزین برتر دیسک‌های نوری

در حال حاضر دیسک های بلو‌-ری بیشترین سهم بازار دیسک‌های نوری را در اختیار دارند. اصلی‌ترین علت این اتفاق را می‌توان حمایت شرکت‌های فیلم سازی از این تکنولوژی، و ترجیح کاربران مبنی بر داشتن نسخه فیزیکی، از اثری که خریداری می‌کنند، دانست. اما درست مانند صنعت موسیقی، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که فیلم‌ها نیز باید سرنوشت خود را بر روی ابرها جستجو کنند.

بسیار اهمیت دارد که شما همیشه تکنولوژی روز را برای ذخیره اطلاعات خود برگزینید. چرا که مهمترین نکته در دسترسی راحت شما به اطلاعات تان نهفته است؛ دسترسی راحت در حال حاضر و در آینده. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی گزینه‌های جایگزین دیسک‌های نوری از لحاظ حجم، قیمت و طول عمر بپردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

گزینه اول:‌ USB Stick


ظرفیت:‌ حداکثر تا ۱۲۸ گیگابایت (مدل ۲۵۶ گیگابایتی نیز ساخته شده)

قیمت: از 0.6 دلار تا 0.8 دلار به ازای هر گیگابایت

طول عمر: ۱۰ هزار تا ۵ میلیون بار چرخه ضبط و پاک کردن اطلاعات. به عبارت دیگر تقریبا از ۲ تا ۲۰ سال

سازگاری:‌ تقریبا هر دستگاهی با پورت USB

پنج جایگزین برتر دیسک‌های نوری

حافظه‌های فلش احتمالا بهترین جایگزین دیسک‌های نوری از لحاظ طول عمر و قابلیت جابه‌جایی هستند. با توجه به اینکه طول عمر این قطعات وابستگی کمی به شرایط نگه داری دارد و بیشتر به چرخه ضبط و پاک‌ سازی اطالاعات مربوط می‌شود، لذا می‌توان حافظه‌های فلش را دارای طول عمر بیشتری نسبت به دیسک‌های نوری دانست. بی‌شک موقعیت این قطعات بند انگشتی از لحاظ ظرفیت نیز برتر از دیسک‌های نوری است. اما از لحاظ اقتصادی حافظه‌های فلش به ازای هر گیگ، هزینه بیشتری را می‌طلبند.



گزینه دوم :‌ کارت حافظه SD

ظرفیت: تا ۱۲۸ گیگابایت

قیمت: از 0.62 دلار تا ۱ دلار به ازای هر گیگابایت

طول عمر: ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون چرخه ضبط و پاک سازی اطالاعات. به عبارت دیگر بالغ بر ۱ تا ۱۰ سال

سازگاری: نیاز به آداپتور یا کارت خوان SD

SD Card جایگزینی است که بالاترین قابلیت حمل و نقل را دارا است. با توجه به حجم معمول این قطعات که بین ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت است، شما از لحاظ ظرفیت نیز نسبت به دیسک نوری برتری خواهید داشت. درست مانند USB Stick، طول عمر این حافظه‌های جانبی نیز وابسته به چرخه ضبط و پاک سازی اطلاعات است. این کارت‌های کوچک از لحاظ سازگاری قطعا به پای USB Stick و یا دیسک‌های نوری نخواهند رسید، مگر اینکه همیشه با خود یک Card Reader همراه داشته باشید.



گزینه سوم: هارد دیسک اکسترنال (External)

ظرفیت: تا ۳ ترابایت

قیمت: از 0.04 دلار تا 0.15 دلار به ازای هر گیگابایت

طول عمر: تقریبا ۲ تا ۵ سال

سازگاری: هر دستگاهی با پورت USB

پنج جایگزین برتر دیسک‌های نوری


اگر به دنبال ارزان ترین جایگزین ممکن می‌گردید، قطعا هارد درایو ها یا HDD بهترین گزینه محسوب می‌شوند. این قطعات ضمن هزینه کمی که دارند، فضای بسیار بیشتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند و با هر دستگاهی که پورت USB داشته باشد هم سازگار هستند. البته اگر بحث سازگاری برای شما اهمیت دارد، جا دارد به بحث فرمت این قطعات اشاره کنیم که بسته به FAT 32 یا NTFS بودنشان، ممکن است در بعضی از مواقع شناخته نشوند و یا عملکرد کاملی از خود بروز ندهند. مهم‌ترین مشکل HDD، آسیب پذیری بالای آن‌ است. این قطعات به راحتی از طریق ضربات فیزیکی آسیب می‌بینند که این موضوع می‌توانند در زمینه قابلیت حمل و نقل آن‌ها تاثیر منفی گذارد.



گزینه چهارم: Solid State Drive یا SSD

ظرفیت: تا ۲۵۶ گیگابایت

قیمت: از 0.8 دلار تا 1.78 دلار به ازای هر گیگابایت

طول عمر: ۱۰۰ هزار تا ۵ میلیون بار چرخه ضبط و پاک سازی اطلاعات. به عبارت دیگر از ۵ تا ۲۰ سال

سازگاری: هر دستگاهی با پورت USB

SSD ها عالی هستند. اگر قیمت بالای آن‌ها برای شما اهمیت نداشته باشد. شما می‌توانید تا 256 گیگابیت اطلاعات را در جیب خود داشته باشید. اما جا دارد بار دیگر به قیمت بالای این قطعات اشاره کنیم.



گزینه پنجم:‌ ذخیره سازی ابری

ظرفیت: معمولا تا ۵۰۰ گیگابایت (از نظر تئوری: نامحدود)

قیمت: از رایگان تا ۱ دلار به ازای هر گیگابایت در سال

طول عمر: از نظر تئوری نامحدود (در واقع تا زمانی که سرویس دهنده به فعالیت خود ادامه دهد)

سازگاری: هر دستگاهی با دسترسی اینترنت

پنج جایگزین برتر دیسک‌های نوری

ذخیره سازی اطلاعات در ابرها بدون شک مطمئن ترین راه ممکن برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و به اشتراک گذاری آن‌ها به حساب می آید. لذت دسترسی به اطلاعات تان در هر جا که باشید، از طریق اینترنت وصف ناشدنی است. اما در این بحث مهم، سرعت اینترنت مطرح می‌شود که شاید تا حدودی این گزینه را برای کاربران ایرانی در اولویت آخر قرار دهد. با این وجود برای حجم کمی از اطلاعات، سرویس های کلود بهترین جایگزین محسوب می‌شوند. قبل از اینکه یک سرویس ابری را برای ذخیره اطلاعات خود انتخاب کنید، توصیه می‌کنم این مطلب را جهت مقایسه آن‌ها از دست ندهید.

جمع بندی

همان طور که مشاهده کردید جایگزین‌های بسیاری برای دیسک‌های نوری وجود دارند. اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند از لحاظ قیمت و طول عمر با دیسک‌های بلو-ری رقابت کنند. از سوی دیگر شما در ذخیره سازی اطلاعات خود باید همیشه آینده نگر باشید و تکنولوژیی را انتخاب کنید که برای نسل‌های آینده تضمین شده باشد. به هر ترتیب، دیسک‌های بلو-ری گزینه‌های خوبی برای امروز محسوب می‌شوند، اما شما کدام گزینه را برای فردای خود انتخاب می‌کنید؟
دیسک


ویدیو مرتبط :
دنیای شگفت انگیز گام بال - دیسک نوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیپوماتیک جایگزین برتر ساكشن و لیپولیزر



لیپوماتیک,لیزر لیپوماتیک,لیپوماتیک چیست

 

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک ( اینفراسونیک ) جدیدترین روش تخلیه چربی از بدن با نتیجه ای کاملا متفاوت و باور نکردنی در مقایسه با سایر روش های تخلیه چربی مثل لیپوساکشن ویا لیپولیزر و یا روش اولتراسونیک ( اولترازد ) است.

مرورى بر روشهاى قبلى:
١- روش لیپوساکشن به معنی خارج کردن چربی های منطقه ای و موضعی با قدرت مکش است. سالها است که این روش انجام می شود ابتدا با دستگاههای قدیمی نیاز به بستری و بیهوشی عمومی بود و حجم چربی کمتری خارج می شد و میزان خونریزی تورم ودرد بیشتر بود ، ضمناً بیمار تحت بیهوشی عمومی و خطرات آن قرار می گرفت و احتمال آمبولی نیز بیشتر بود و بیمار حدود یک سایز کم می شد. با ابداع روشهای نوین بتدریج پزشکان رو به روشهای کم خطرتر و سریعتر آوردند.

٢- در روش اولتراسونیک ( اولترازد) ، چربی با قدرت امواج گرمایی شکسته و سپس با دستگاه مکش خارج می شد ،‌این روش هم به علت اثرات گرمایی می تواند باعث سوختگی و از دست رفتن پوست و سوختگی بافتهای عمقی شود .چربى خارج شده بدلیل حرارت بالا دچار آسیب شده و قابل تزریق نمیباشد.

٣- در روش لیپولیزر استفاده از لیزر قبل از انجام لیپوساکشن است یعنی پس از تزریق مایع تامی سنت چربیها به کمک لیزر شکسته می شوند و سپس به صورت چربی مایع شده خارج می شود، این روش البته در دست پزشکان محتاط و ماهر مشکل خاصى بدنبال نداشت ولى در مواردى بدلیل بى احتیاطى پزشک و یا استفاده از دستگاه هاى غیر استاندارد با درجات بالا ، سوختگى پوست و یا فیبروز و سفت شدن منطقه اى زیر پوست دیده میشد . در این روش نیز سلولهاى چربى کاملا تخریب شده اند و قابل تزریق در جاى دیگرى از بدن نمى باشند.

 

اینفراسونیک,لیپوماتیک,روش تخلیه چربی,

 
به همین دلیل محققان همیشه در جهت اصلاح مشکلات بفکر ابداع و تولید دستگاهایی هستند که علاوه بر راحت تر بودن ،بیخطر تر و کم عارضه تر هم باشند و اما لیپوماتیک روشی کاملا سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی بوده وحجم زیادی از چربی تنها در یک جلسه تخلیه می شود که همراه با کمترین ورم و کبودی، درد و بدون خطر ایجاد آمبولی است. این روش نه تنها باعث افتادگی بیشتر پوست نمی شود بلکه به سفت تر شدن آن نیزکمک می کند. نکته مهم و جالب این است که کاهش سایز تا مدتها بعد از عمل ادامه دارد و باعث رفع سلولیت نیز میشود.

ورزش و تغییر سبک وشیوه زندگى کمک به حفظ سایز بدن می کند. بدلیل عدم استفاده از لیزر و عدم ایجاد حرارت در بافت چربى امکان فیبروز در بافت زیر پوست بسیار کم است و به این علت انتخاب دستگاه لیپوماتیک براى شکم خانمهایی که تاکنون زایمان نداشته اند مناسب تر است ، همچنین این روش براى افرادى که قبلا ساکشن و یا لیپولیزر شده اند و بافت چربى سفت و فیبروز شده است مناسب تر از سایر روشهاى قبلى است. این دستگاه که توسط سازمان غذایی دارویی آمریکا اف دى آ تایید شده است ، سیستمی قابل اعتماد اثبات شده است که با روشی بی خطر و موثر و دقیق، این امکان را می دهد که حجمی از چربی های موضعی را بردارد.

درروش Lipomatic، سلول های چربی، ابتدا بروش کاملا فیزیکى و نه اشعه و یا حرارت تخریب شده ( توسط حرکات لرزشی کانولا بصورت امولسیون در می آید) د مانند زمانى که شما ماست را آنقدر با همزن میزنید تا بشکل مایع شل و روان در مى آید ، و سپس این چربی امولسفیه به آرامی برای پیکر بندی بدن توسط خود دستگاه از بدن خارج می شود. Lipomatic مشکل ایمنی را که در روش سنتی لیپوساکشن وجود داشت را رفع کرده است و سیستم امنیتی فعال آن محافظت از بافت بدن (اعصاب، رگهای خونی، ماهیچه ها) را برعهده دارد . در این روش هدف، معمولا کم کردن وزن نیست بلکه تغییر سایز، حجم و فرم است . این عمل بسیار راحت و بدون عارضه است و نتیجه آن بسیار رضایت بخش است.

 

لیپوماتیک چیست,روش لیپولیزر,لیپوساکشن

 
البته به طور کلی نتایج عملهای زیبایی ممکن است کاملا مطابق با تصورات ذهنی شما نباشد. مردم عمدتاً بدنبال راهی راحت و بی دردسر هستند تا از دست این چربی ها خلاص شوند . ولی حقیقت این است که لیپوساکشن و روش جدیدترش لیپوماتیک نه برای کاهش وزن بلکه برای جابجایی چربیهای بدن کسانی طراحی شده است که بطور ارثی توزیع چربی در بدن آنها زیبا نیست .مثلاً بجای اینکه چربی در پائین تنه ورانهای آن ها جمع شود و به آنها زیبایی زنانه بدهد در شکمشان جمع شده وآنها را زشت و بی قواره می کند.


قبل از هر گونه تصمیم گیری با پزشکان کلینیک تخصصى پوست و لیزر هور مشورت کنید. ما بهترین راه را برای رسیدن به بهترین نتیجه به شما پیشنهاد میدهیم .چربى خارج شده توسط دستگاه لیپولیزر و یا اولتراسونیک ( اولترازد ) قابل تزریق نمى باشد چون سلولهاى چربى توسط حرارت لیزر و یا اولتراسوند آسیب دیده و زنده نیستند ، در حالیکه چربى خارج شده توسط لیپوماتیک بدلیل عدم تخریب سلولهاى چربى کاملا قابل تزریق است و براى افرادى که تمایل دارند چربى خارج شده از شکم و یا رانها را همزمان در یک جلسه به نواحى دیگر مانند سینه و یا باسن تزریق کنند روشى ایده آل است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر مریم ملکی مراجعه فرمائید

www.doctormaleki.com