دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مهندسی تولید فروسیلیس



فروسیلیس,تولید فروسیلیس,فروش فروسیلیس

 كارخانه تولید فروسیلیس


تولید فروسیلیس در كوره های قوس الکتریکی زیر شارژی انجام میشود. با توجه به ظرفیت تولید و نوع محصـول ازمهم ترین عوامل موثر بر سیسـتم مهندسـی تولیـد تغییـرات شیمیایی و فیزیكی مواد اولیه، آماده سازی آنها میباشد و موقعیت های جغرافیایی منابع تامین مواد از پارامتر های مهم دیگر در طراحی كارخانه ها و نیاز های تولیدی آن به شمار می آیند.


سیستم مهندسـی تولید بـه طور كلی شامل مجموع عوامل موثر بر تولید و همچنین سیستم های هدایت و مدیریت قسمت های جنبی نظیر تعمیر و نگهداری، استفاده از تولیدات فرعی و مكانیسم حفاظت و دفع آلودگی ها و ...است.


كارخانه تولید فروسیلیس مانند شرکت آلیاژ سازان اشتهارد به گونه ای طراحی شده است كه حتی الامكان در بخش های مربوط به انتقال و شارژ مواد اولیه و ذوب و ریخته گری و غبار گیری از درجه اتوماسیون نسبتاً بالایی برخوردار باشد. سیستم مهندسی تولید و آموزش نیروی انسانی باید بر اساس نیاز های چنـین شرایطی طراحی شوند.  

 

فروش فروسیلیس,فروسیلیس,کارخانه فروسیلیس

 تولید فروسیلیس یك فرآیند حساس است


تئوریهای علمی و تكنیك های عملی درخدمت پیشرفت  فرآیند تولید فروسیلیس 
تولید فروسیلیس یك فرآیند حساس است. علاوه بر احاطه به اصول علمی و تئـوریک بـه تجربـه طـولانی ومهارت نیاز دارد. از آغاز به كار یك كوره تا رسیدن به مرحله پایداری سیستم ها، وجهت رسیدن به حد استاندارد مطلوب تغییراتی در ترکیب شارژ لازم خواهد بود که معمولاً 1 تا 2 ماه طول می كشد (مرحله راه اندازی) و از این رو ثبت تجربه ها و احاطـه بر چگونگی عملیات به عنوان یك ضرورت مطرح است. بعد از این دوره رفتار کوره توسط تیم فنی کاملا شناخته میشود و مگر به دلایل نقص فنی، کوره بصورت مداوم و با شرایط ثابت ورودی و خروجی به کار خواهد پرداخت. حفظ ثباط در شرایط و ترکیب مواد شارژ موجب ثباط در کیفیت محصول نهایی خواهد بود.

فروسیلیس را به خاطر بسپارید...
 تولید فروسیلیس فرآیند مداوم و پیچیده ای است كه به پارامترهای متعددی بستگی داشته واین پارامترها مانند حلقه های زنجیر می باشند كه از به هم پیوستن آنها محصول مورد نظر تولید می گردد.

 

مهمترین پارامتر های فروسیلیسیم عبارتند از:  
• تجهیزات تولیدی، پشتیبانی و آزمایشگاهی مناسب 
• مواد اولیه شارژ مرغوب (عیار بالا، خاكستر كم، واكنش پذیری خوب و مقاومت مكانیكی بالا)
• كنترل کیفیت مواد اولیه و نسبت های شارژ و محصول تولیدی
• نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده
• راهبری صحیح كوره قوس الكتریك در فرآیند تولید فروسیلیسیم
هر یك از پارامترهای فوق تاثیر خود را بر فرآیند تولید فروسیلیسیم داشته و هر كدام به نوبه خود می تواند سر منشاء یكی از مشکلات كمی و یا كیفی تولید باشد.  


نوشته توسط کارشناس شرکت آلیاژ سازان اشتهارد فعال در زمینه تولید فروآلیاژها

 


ویدیو مرتبط :
تولید آلیاژ فروسیلیس با خلوص بالا در سمنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید نخستین حیوانات مهندسی شده مقاوم به بیماری



تولید حیوانات مهندسی شده , حیوانات مهندسی شده مقاوم به بیماری
آزمایشگاهی که پیش از این گوسفند دالی را به وجود آورده بود، با استفاده از یک شیوه ساده‌تر از تاگ‌سازی توانسته یک خوک مقاوم در برابر بیماری تولید کند.

این بچه خوک موسوم به «خوک 26» اولین حیوانی است که چهار ماه پیش در موسسه روزلین ادینبورگ به شیوه «ویرایش ژن» به دنیا آمده است.

این شیوه جدید که سریعتر و موثرتر از شیوه‌های کنونی بوده، از یکی از بزرگترین نگرانی‌های مبارزان ضد مهندسی ژنتیکی اجتناب کرده چرا که از ژنهای مقاوم در برابر آنتی بیوتیک استفاده نمی‌کند.

دانشمندان امیدوارند این دستاورد بتواند مهندسی ژنتیکی احشام را برای عموم قابل قبول‌تر کرده و راه حلی برای چالش تغذیه جمعیت در حال رشد جهانی باشد.

ویرایش ژن یک فرآیند ساده و دقیق است که در آن محققان دی‌ان‌ای حیوان را قطع کرده و در تلاش برای تغییر یکی از سه میلیارد حروف سازنده ژنوم یک ماده ژنتیکی جدید را وارد آن می‌کنند.

بر خلاف فناوری کنونی مهندسی ژنتیکی، این شیوه از ژنهای مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک که مبارزان ضد مهندسی ژنتیکی نگران غیر موثر شدن داروهای اساسی در اثر آنها بوده‌اند، استفاده نمی‌کند.

این شیوه از نرخ موفقیت 10 تا 15 درصد برخوردار است که در برابر نرخ کمتر از یک درصد شیوه‌های کنونی بسیار بالا بوده و بدون نیاز به شیوه‌های پیچیده همتاسازی بر روی یک تخمک بارور قابل اجراست.

این فرآیند به قدری مشابه یک جهش ژنیکی طبیعی تقلید می کند که به سختی می‌توان با بررسی دی‌ان‌ای حیوان تغییرات مصنوعی در آن را شناسایی کرد.

خوک 26 برای برخورداری از ژنی که آن را نسبت به تب خوکی آفریقایی ایمن می‌کند، مهندسی شده است. این ژن از خوکهای وحشی آفریقایی گرفته شده که به طور طبیعی در برابر این ویروس ایمن هستند اما نمی‌توانند با گونه‌های اروپایی تولید نژاد کنند.

به گفته محققان می توان از این شیوه برای ایمن سازی سایر احشام مانند گاوها و گوسفندان در برابر گروهی از بیماریها استفاده کرد..... / isna.ir