دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

محاسبات سریع با کروم



محاسبات سریع با کروم , دانلود گوگل کروم جدید

انجام محاسبات سریع در گوگل کروم

 

تلفن همراه، رایانه و حتی ساعت‌ هوشمند ابزاری است که برای محاسبات آسان و سریع کاربران، یک ماشین حساب را در خود جای می‌دهند. بسیاری از کاربران هوشمند امروزی برای محاسبات ساده هم ترجیح می‌دهند از ماشین حساب کمک بگیرند تا مبادا اشتباه محاسباتی مرتکب شوند.

 

تا به‌حال هنگامی که با کروم وبگردی می‌کنید، نیازمند انجام محاسبات ریاضی شده‌اید؟ عددی را بر عدد دیگر تقسیم کنید، مجموع هزینه خریدهای روزانه خود را محاسبه کنید و ....

 

همان‌طور که می‌دانید انجام محاسبات ساده از طریق جستجوگر گوگل بسیار ساده است.

 

فرمول‌های محاسباتی خود را در کادر جستجو وارد می‌کنید تا پس از فشار کلید اینتر، ماشین حساب گوگل فعال شده و نتیجه را به‌نمایش درآورد. گوگل برای ساده‌تر کردن روش دسترسی به این ماشین حساب، ترفندی را در مرورگر کروم جای داده که برای اجرای آن می‌توانید به این روش عمل کنید:

 

1ـ مرورگر کروم را اجرا کنید.

 

2ـ در نوار آدرس، فرمول موردنظر را وارد کرده و در کمتر از چند ثانیه نتیجه را مشاهده کنید.
به‌عنوان مثال چنانچه عبارت (500+8)×(24/3) را وارد کنید نتیجه 4064 برای شما به‌نمایش درخواهد آمد.

 

محاسبات سریع با کروم , جستجوگر گوگل

 
نکته: شما می‌توانید از این ترفند برای تبدیل سریع واحدها نیز کمک بگیرید. به‌عنوان مثال با وارد کردن عبارت = 2000g به نتیجه دو کیلوگرم خواهید رسید یا با وارد کردن عبارت = 3days به نتیجه 259200 ثانیه و عبارت 3days=hours به نتیجه 72 ساعت خواهید رسید. (2000 گرم معادل دو کیلوگرم و سه روز معادل 259200 ثانیه یا 72 ساعت است)
منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
محاسبات سریع - درسنامه سوم - تقسیم سریع کسرها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ذخیره سریع لینک‌ها در مرورگر کروم و فایرفاکس



 ترفند اینترنت, مرورگرهای اینترنتی

 

همان‌طور که می‌دانید در صورتی که در مرورگرهای اینترنتی بر روی یک لینک، راست کلیک کرده و گزینه Save Link As را انتخاب نمایید می‌توانید صفحه وب موجود در این لینک را بر روی هارددیسک ذخیره کنید. در این ترفند قصد داریم نحوه سریع این کار در مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس را برای شما بازگو نماییم.

 

بدین منظور در مرورگر فایرفاکس:

ابتدا در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد نموده و Enter بزنید.

اکنون در قسمت Search، عبارت browser.altClickSave را وارد نمایید.

سپس بر روی این مورد یافت شده دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از false یه true تغییر کنید.

حالا در یک صفحه وب، کلید Alt را نگه دارید و بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید. خواهید دید که لینک به جای باز شدن، توسط مرورگر بر روی هارددیسک ذخیره می‌شود.

 

نحوه کار در مرورگر کروم نیز مشابه فایرفاکس است:

کافی است پس از باز کردن صفحه وب در کروم، کلید Alt را نگه داشته و بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید. صفحه وب موجود لینک بلافاصله ذخیره می‌شود.

منبع:tarfandstan.com