دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

كُره ، متحد جدید غول نرم افزاری جهان


بررسی محصولات جدید بخش ویندوز كمپانی كره ای كه در مراسم پریمیر 2013 معرفی شدند

روزنامه هفت صبح: بررسی محصولات جدید بخش ویندوز كمپانی كره ای كه در مراسم پریمیر 2013 معرفی شدند

بسیاری از كسانی كه اخبار دنیای فناوری را دنبال می‌كنند، با محصولات سامسونگ در حوزه تلفن‌های هوشمند آشنا هستند. این شركت كره‌ای هر‌ساله تعداد زیادی تلفن هوشمند در رده‌های مختلف طراحی و تولید می‌كند. تلفن‌هایی كه باید با محصولات اپل، ال‌جی و اچ‌تی‌سی رقابت كنند. با این حال سامسونگ شركتی نیست كه خود را به یك زمینه خاص محدود كند.

كُره ، متحد جدید غول نرم افزاری جهان

هر چند تولید‌كننده كره‌ای شاخه‌های فراوانی داشته و محصولات متفاوتی از جمله وسایل خانه، دستگاه‌های مرتبط با ساخت‌و‌ساز و حتی بیمه را پوشش می‌دهد اما زیر مجموعه مرتبط با فناوری آن به عنوان یكی از بخش‌های سودآور سامسونگ شناخته می‌شود. در همین راستا سامسونگ طی مراسمی‌ تحت عنوان پریمیر 2013 تعدادی از محصولات خود در زمینه تبلت، لپ‌تاپ و كامپیوتر‌های خانگی را معرفی كرد كه به نوعی قصد دارند تا اعتبار برند آتیو را افزایش دهند.

برندی كه مخصوص به محصولات ویندوزی سامسونگ است. تولید‌كننده كره‌ای تصمیم گرفته با ساخت زیر مجموعه‌های مختلف همچون گلگسی و آتیو نه‌تنها تعداد زیادی محصول مختلف را روانه بازار كند بلكه از لحاظ روانی ذهن خریدار را آماده این موضوع كند كه محصولات پیش‌رو تفاوت‌های بسیاری با یكدیگر دارند.

  یك تیر و دو هدف

اولین محصولی كه در مراسم پریمیر 2013 از سوی سامسونگ معرفی شد، لپ‌تاپی با ساختار اسلاید بود. این لپ‌تاپ كه آتیو كیو نام دارد شباهت فراوانی به محصول ایسوس داشته و قابلیت استفاده از آندروید و ویندوز 8 را به صورت همزمان در اختیار كاربر قرار می‌دهد.

كُره ، متحد جدید غول نرم افزاری جهان

 آتیو كیو با توجه به این موضوع و البته استفاده از طراحی اسلاید در چهار حالت مختلف قرار گرفته و با توجه به ضخامت و وزن پایینش می‌تواند تجربه تبلت و لپ‌تاپی با صفحه نمایش 13 اینچ را به ارمغان بیاورد. آتیو كیو از نسخه خالص آندروید 4.2 به همراه ویندوز 8 استفاده می‌كند. طراحان سامسونگ برای ساخت این محصول از پردازنده Core i5 سری‌ هاسول اینتل به همراه چهار گیگابایت حافظه و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به صورت SSD استفاده می‌كند.

نكته قابل توجه در رابطه با این لپ‌تاپ وضوح تصویر صفحه نمایش 13.3 اینچی آن است كه 3200 در 1800 بوده و در ادامه تراكم پیكسلی 275 را پدید می‌آورد. كسانی كه برای اولین بار این لپ‌تاپ هیبریدی را تجربه كرده‌اند روی كیفیت بالای صفحه نمایش و قابلیت لمسی آن تاكید به خصوصی داشته‌اند.

 سامسونگ برای بهبود كار كسانی كه می‌خواهند با استفاده از آتیو كیو طراحی كنند یك قلم مخصوص نیز قرار داده كه 1024 درجه حساسیت دارد. در نهایت باید به این موضوع نیز اشاره كرد كه وجود دو سیستم عامل مختلف این امكان را در اختیار كاربر قرار می‌دهد كه فایل را به راحتی به اشتراك هر كدام از آنها قرار داده و حتی ارتباط مناسبی را با دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آندروید بر قرار كند.

 تبلتی با طراحی گلگسی


بعد از لپ‌تاپ سری آتیو نوبت به یكی از تبلت‌های این برند می‌رسد. سامسونگ در مراسم شب گذشته تبلت آتیو تب 3 را معرفی كرد كه به عنوان یكی از باریك‌ترین تبلت‌های ویندوز 8 شناخته می‌شود. نكته قابل توجه این است كه آتیو تب 3 از نسخه پرو ویندوز 8 استفاده كرده و تنها 8.22 میلی‌متر ضخامت دارد.

كُره ، متحد جدید غول نرم افزاری جهان

تبلت جدید سامسونگ از یك صفحه نمایش

10.1 اینچی با وضوح تصویر 1366 در 768 بهره می‌برد. همچون بسیاری از تبلت‌های ویندوز 8 آتیو تب 3 نیز از پردازنده دو هسته‌ای اینتل اتم استفاده می‌كند. سامسونگ برای پردازش گرافیكی چیپ پاور وی‌آر 545 را در كنار دو گیگابایت رم قرار داده است. طبق اطلاعات به دست آمده تب 3 به صورت داخلی 64 گیگابایت حافظه داشته و از شكاف كارت اس‌دی نیز پشتیبانی می‌كند.

سامسونگ برای طراحی این تبلت


 10 اینچی از ساختار استفاده شده در گلگسی اس 3 بهره گرفته و یك تایپ كاور جالب توجه نیز به آن اضافه كرده است. حاضرین در مراسم سامسونگ توضیح داده‌اند كه این كاور تركیبی از نمونه موجود برای آی‌پد و تبلت سرفیس است. در انتها باید به این موضوع نیز اشاره كرد كه آتیو تب 3 به همراه نسخه مجانی آفیس هوم و استودیودنت با قیمت 699 دلار طی دو ماه آینده به صورت جهانی عرضه می‌شود. سامسونگ  محصولات بسیار خوبی را در مراسم شب گذشته معرفی كرد اما به هیچ وجه این نكته را ملاك قرار نداده كه تولیدات این چنینی در دنیای فناوری بدون نوآوری و قابلیتی خاص تنها قادر به دستیابی به جایگاهی میانه در بازار رقابت هستند.

كُره ، متحد جدید غول نرم افزاری جهان

سامسونگ الکترونیکس یک شرکت چند ملیتی و یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات به شمار می‌آید. در اوت سال ۲۰۰۵، BusinessWeek سامسونگ را بهترین مارک تولید‌کننده لوازم برقی معرفی کرد. دفتر اصلی در سئول کره‌جنوبی و یکی از بخش‌های گروه سامسونگ است. این شرکت در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت دارد.

کلمه سامسونگ در زبان کره‌ای «Three stars» یا «سه ستاره» معنی می‌دهد. گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط Lee Byung-chul بنیانگذاری شد. این گروه در سال ۱۹۵۱ با عنوان شرکت سامسونگ ثبت شد. سامسونگ الکترونیکس در سال ۱۹۶۹ در شهر Daegu کره جنوبی تأسیس شد که کار اصلی آن تولید لوازم الکترونیکی از قبیل تلویزیون، ماشین حساب، یخچال، کولر و ماشین لباسشویی بود. در سال ۱۹۸۱میلادی ، شرکت بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون سیاه و سفید تولید کرد. در سال ۱۹۸۸ با شرکت نیمه هادی و ارتباطات سامسونگ ترکیب شد.

در ابتدا و میانه دهه 90 سامسونگ تولید حافظه و هارد دیسک را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شروع کرد که امروزه همچنان بخش بزرگی از تجارت سامسونگ را تشکیل می‌دهد. آنها در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدكننده تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شوند ؛ هرچند در بخش ویندوز تاکنون محصولات جالبی روانه بازار نکرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
دکتر ابراهیم فیاض- اگر نرم افزاری وارد جهان نشویم.....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگ‌ترین راز غول تکنولوژی جهان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بزرگ‌ترین راز غول تکنولوژی جهان

فروش محصولات اپل در سراسر جهان سیری صعودی دارد. اپل پول هنگفتی صرف تبلیغ محصولات خود نمی‌کند، اما بهره‌گیری از همهمه رسانه‌ای و اتحاد با هالیوود، مهم‌ترین رمز توفیق این کمپانی در بازارهای جهانی است.

به گزارش "روزگار نو" کمپانی اپل به موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای در دنیای تکنولوژی دست یافته و دست‌آوردهای آن برای بسیاری از رقبا دست‌نیافتنی است؛ محصولات بی‌نظیر اپل که تلفیق معجزه‌آسایی از هنر و قابلیت‌های تکنولوژیک‌اند، چنان در دنیا فراگیر شده‌اند که زندگی و ارتباطات بسیاری از شهروندان کره زمین را هم به‌طور محسوسی تحت تاثیر قرار داده‌اند.

اما بسیاری از مسائل مرتبط با این غول دنیای فن‌آوری در پرده ابهام است و جهان چیز زیادی درباره آن‌ها نمی‌داند. یکی از بزرگ‌ترین رموز موفقیت اپل در ۳۵ سالی که از تولد آن می‌گذرد، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی است. برگ برنده اپل، که تاکنون ناشناخته‌های زیادی درباره آن وجود داشت.

اما حالا فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل که برای پیگیری شکایت از سامسونگ بر سر حق اختراع محصولاتی نظیر آی‌فون و آی‌پد، درگیر دادگاه است، رازی را فاش کرده که پرده از ناشناخته‌ها و نادانسته‌ها پیرامون اپل برمی‌دارد.

معمولا از چند ماه پیش از معرفی و ارائه رسمی هر محصول اپل، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره آن چنان داغ می‌شود که کسر بزرگی از خبرهای دنیای تکنولوژی در رسانه‌های گوناگون دنیا به آن اختصاص می‌یابد. حتما تا به حال خبرهایی از این دست را دیده‌اید: تصاویر به دست آمده از ‌آی‌فون ۵، پیش‌بینی‌ها درباره آی‌پد جدیدی که قرار است به بازار بیاید و گزارش‌هایی از این دست که دنیای رسانه را تسخیر می‌کند. شاید باور نکنید که همین همهمه رسانه‌ای، مهم‌ترین علت موفقیت اپل در بازاریابی است.

کمپانی اپل بیش از آن‌که بودجه‌های هنگفت و کلان به تبلیغات تجاری اختصاص دهد، روی تبلیغات غیرمستقیمی از این دست حساب می‌کند؛ دامن زدن به شایعات و همهمه رسانه‌ای درباره محصولات اپل، که هیچ هزینه‌ای در بر ندارد. تاثیر این تاکتیک‌های تبلیغاتی تا حدی است که در سال ۲۰۰۷ پس از معرفی اولین نسل آی‌فون، تا زمان آغاز عرضه آن در بازارهای جهانی، اپل هیچ هزینه‌ای برای تبلیغ آن نپرداخت.

هم‌دستی با هالیوود؛ جذب مشتری از پرده‌های سینما

بازوی دیگر تبلیغاتی اپل، فیلم‌های هالیوودی است. اپل برای تبلیغ و ترویج محصولات خود، آن‌ها را به‌طور هوشمندانه‌ای در فیلم‌های هالیوودی نمایش می‌دهد تا به‌طور نامحسوس با بهره‌گیری از تاثیر استفاده از این محصولات توسط سوپرستاره‌های دنیای سینما، مشتریان را ترغیب به خرید آن‌ها کند. فلسفه تبلیغات اپل مبتنی بر این رویکرد است: «محصولات ما قهرمانان داستان‌اند.»

یکی از مدیران اپل، مامور تماس با کارگردانان و تهیه‌کنندگان بزرگ هالیوود و برنامه‌های تلویزیونی است تا برای قرار دادن این محصولات و تعیین نقش آن‌ها در فیلم‌نامه‌ها برنامه‌ریزی کند.

بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، در تسلط کمپانی اپل است. این بازار بزرگ، در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۲۲۰ میلیارد دلار سود داشت که بخش عمده آن به کمپانی اپل و سامسونگ رسید.

موفقیت اپل از زمانی در روندی همواره فزاینده و در سیری به‌شدت صعودی قرار گرفت که برنامه‌ریزی‌های استراتژیک خود را تغییر داد. اپل حالا بر اساس نیاز کاربران و تقاضای موجود در بازار برنامه‌ریزی نمی‌کند. اپل برای کاربران جهان نیازهای جدید تعریف می‌کند. این کمپانی، سال گذشته با ۳۳۷ میلیارد دلار سرمایه، به ثروتمندترین کمپانی جهان تبدیل شد./روزگار نو