دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ضبط صدا از ویندوز



 

 

ضبط صدا از ویندوز

 

گاهی پیش آمده كه تمایل داشته باشید همه چیز كامپیوتر خود، حتی صدایی را كه از اسپیكر پخش می‌شود ضبط كنید؟ با فعال‌سازی StereoMix می‌توان این عمل را انجام داد.


بیشتر كارت‌های صدای امروزی می‌توانند هر چه را كه از آنها خارج می‌شوند ضبط كنند. تنها مشكل این است كه كانال ضبط آن را پیدا كنیم. در ویندوز خود روی آیكون صدا كلیك راست كرده و گزینه Recording Devices را انتخاب كنید.

در پنجره باز شده كلیك راست كرده و گزینه View Disabled Devices و Disconnected Devices را انتخاب كنید. بعد از این‌كار متوجه خواهید شد كه گزینه Stereo Mix فعال می‌شود. روی Stereo Mix كلیك راست كرده و Enable را انتخاب كنید.

گاهی اوقات ممكن است تراشه كارت صدا با این عمل فعال نشود و قابلیت ضبط صدا كماكان وجود نداشته باشد. هر چند این اتفاق بیشتر در كامپیوترهای قدیمی رخ می‌دهد، كاربران ویندوز 7 كه این مشكل را دارند، می‌توانند با نصب درایور قدیمی‌تر كارت صدای خود، این امكان را فعال كنند.

برای استفاده از این ویژگی، بعد از فعال‌سازی Stereo Mix می‌توان برنامه ضبط دلخواه را باز كرد و این كانال را به‌جای میكروفن انتخاب كرد. اگر چنین گزینه‌ای وجود نداشته باشد، در این صورت برنامه ضبط صدا قابلیت تغییر دستگاه ضبط‌كننده را نمی‌دهد و باید میكروفن را غیرفعال كرده یا از كامپیوتر جدا كنید تا دستگاه ضبط پیش‌فرض (استریو میكس) برای آن برنامه فعال شود. اگر این اقدام باز هم جوابگو نبود، می‌توان استریو میكس را به‌عنوان دستگاه ضبط پیش‌فرض ویندوز معرفی كرد. از این قابلیت می‌توان زمانی استفاده كرد كه می‌خواهید برنامه آموزشی ضبط كنید یا از برنامه‌های مستقیمی كه امكان دانلود ندارند، خروجی فایلی بگیرید. در صورتی كه به‌دنبال یك برنامه ضبط‌كننده خوب و رایگان می‌گردید، برنامه Audacity رایگان و با قابلیت‌های فراوان است.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
ضبط صدا در jetAudio

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهبود قدرت صدا در ویندوز ویستا و 7



 

 

 

قدرت صدا

 

 

در صورتی که اهل گوش کردن موزیک از طریق کامپیوتر باشید و همچنین از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی مخصوص شما بپردازیم. با استفاده از این ترفند میتوانید به سادگی و با چند کلیک، قدرت صدای خروجی از اسپیکر را به طور محسوسی در این ویندوزها بهبود ببخشید.

 

بدین منظور:

بر روی منوی Start کلیک کرده و Control Panel را انتخاب کنید.

 

Sound را یافته و بر روی آن کلیک کنید.

 

در پنجره باز شده ابتدا Speakers را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Properties کلیک نمایید.

 

اکنون به تب Enhancements بروید و تیک سه گزینه Loudness Equalization ،Virtual Surround و Bass Management (یا Base Boost) را بزنید.

 

پنجره‏های باز را OK نمایید.

 

پیشنهاد می‏کنیم پیش از این کار موزیکی را در حال پخش بگذارید تا بلافاصله بعد از اعمال این تنظیمات، تفاوت قدرت صدا را احساس کنید.

منبع:tarfandestan.com