دانش و فناوری
2 دقیقه پیش | گرفتن ویزای انگلیس در ایراناز زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ... |
2 دقیقه پیش | دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSPپروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ... |
شعبده بازی با "انگشت و نمایشگر لمسی" + ترفند
به عقیده بسیاری از کاربران، سیستمعامل iOS بسیار قدرتمند است و استفاده از آن نیز لذت بسیاری دارد،البته ترفندهای این سیستم عامل نیز جذابیت خاص خود را دارند.
دستگاههای مجهز به این سیستمعامل (آیفون، آیپد، آیپاد و...) بهواسطه سختافزار قوی و کیفیت متفاوتشان (البته قیمت بالای آنها نیز نباید فراموش شود) رضایت کاربران خود را کسب کرده تا حدی که محصولات اپل را یک سر و گردن بالاتر از محصولات رقبا ارزیابی میکنند.
قصد داریم ترفندهایی از این سیستم عامل را به شما آموزش دهیم که برای انجام آنها به هیچ چیز جز حرکت انگشتان دست خود روی صفحه دستگاه لمسی نیاز نخواهید داشت!
زمان ارسال و دریافت پیامها
گاهی اوقات اطلاع داشتن از زمان ارسال و دریافت پیامها در برنامه Messages از اهمیت زیادی برخوردار است.
برخی کاربران نیز فکر میکنند آی.او.اس قابلیت نمایش زمان هر پیام رد و بدل شده در یک مکالمه را ندارد، در صورتیکه اینطور نیست و شما میتوانید با حرکت جارو به سمت چپ، روی هریک از حبابهای مکالمه خود در صفحه اختصاصی پیامها، نمایش زمان ارسال و دریافت پیام را فعال کنید.
میانبر در پسوند سایتها
برای برخی کاربران نوشتن نشانی یک سایت با بیش از ده کاراکتر سخت نیست، اما اگر بخواهند پسوند سایت (com, net, org, …)را تایپ کنند بهدنبال روشهای میانبر بگردند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و مطمئنا همچون دیگر دستگاههای مجهز به آی.او.اس کلیدی برای تایپ مستقیم این پسوندها در صفحهکلید آی.او.اس پیدا نکردهاید، میتوانید برای چند لحظه روی کاراکتر نقطه «.» در صفحهکلید فشار دهید تا فهرستی از پنج پسوند پرکاربرد در نشانیهای اینترنتی در اختیارتان قرار بگیرد.
چه موقع مرکز کنترل فعال باشد؟
این ترفندی برای استفاده بهتر از میانبرهای انگشتی در آی.او.اس نیست، اما میتواند مشکل شما را که بهواسطه همین میانبرهای انگشتی بهوجود میآید، حل کند. مرکز کنترل (Control Center) در آی.او.اس با جاروکردن صفحه از پایین به بالا در دسترس قرار میگیرد. این روش دسترسی گاهی دردسرساز است؛ زیرا هنگام مرور صفحات وب یا اجرای یک بازی ممکن است شما انگشت خود را از پایین به بالا بکشید و مرکز کنترل بدون نیاز شما باز شود.
برای رهایی از این مشکل باید ابتدا به Settings برویم سپس در بخشControl Center علامت مقابل گزینه Access Within Apps را غیرفعال کنیم. با غیرفعال شدن این گزینه میتوانیم از صفحه اصلی به مرکز کنترل دسترسی داشته باشیم. اما هنگامی که درحال استفاده از یک برنامه هستیم، این قابلیت غیرفعال شده و با جارو کردن صفحه از پایین به بالا پنجره مرکز کنترل نمایش داده نمیشود.
پرش به عقب
هنگامی که با یک دست در حال کار با آیفون یا آیپد هستید و قصد دارید از گزینه برگشت استفاده کنید، باید از دست دیگر خود نیز کمک بگیرید. اولین ترفند در این شرایط استفاده از حرکت جارو (کشیدن انگشت روی صفحه لمسی) از سمت چپ به راست صفحه است. با انجام این کار اگر پنجرهای روی پنجره دیگر باز شده باشد به پنجره اول بازخواهید گشت، اگر در مرورگر باشید به صفحه قبل برمیگردید و اگر در برنامههایی همچون Mail یا Messages باشید به فهرست پیامها انتقال داده میشوید. همچنین در صورتی که وارد یکی از بخشهای Settings شده باشید با انجام این حرکت به صفحه اصلی تنظیمات بازگشت داده خواهید شد.
میانبر به پیشنویسها
ایمیلی را نیمهکاره نوشتهاید و هنوز آن را ارسال نکردهاید؟ بعد از چند روز میخواهید به پوشه Draft بروید و ایمیل مورد نظرتان را کامل و آن را ارسال کنید؟ بهجای جستجوی پوشه Draft در برنامه Mail میتوان با گذاشتن انگشت روی آیکون compose (ارسال ایمیل جدید) در پایینسمت راست صفحه و فشار دادن و نگهداشتن آن، محتوای پوشه Draft را ببینید.
حرکتهای 4 و 5 انگشتی در آیپد
قابلیت app drawer در آی.او.اس به شما این امکان را میدهد تا نرمافزارهای موردنظر را ببندید. برای استفاده از این قابلیت میتوان دو بار کلید Home را فشار داد، اما گاهی ممکن است بخواهید سریعتر به این بخش دسترسی یابید و کمی حرفهایتر از دستگاه خود استفاده کنید. در این شرایط چهار انگشت شما میتواند جادو کند!
چهار انگشت خود را بهطور همزمان روی صفحه قرار دهید و صفحه را به بالا جارو کنید. قابلیت app drawer فعال میشود و برای بستن آن نیز میتوانید از فشار همزمان چهار انگشت و جارو به سمت پایین کمک بگیرید. هنگامی که در صفحه یک برنامه هستید نیز میتوانید با حرکت همزمان چهار انگشت بهطور اُریب به برنامه بعدی یا قبلی دسترسی یابید و حرکت همزمان پنج انگشت نیز شما را به صفحه اصلی بازمیگرداند.
بازگشت در ایمیل
این قابلیت جدید نیست، اما معرفی آن نیز لطف خود را دارد. کاربران میتوانند در برنامه ایمیل با تکان دادن دستگاه خود، عملکردی را که بتازگی استفاده کردهاند، به عقب برگردانند (UNDO) برای مثال اگر ایمیلی را آرشیو کرده باشید و دستگاه را تکان دهید، ایمیل شما از حالت آرشیو خارج شده و به وضع قبلی خود بازمیگردد. علاوه بر این اگر ایمیلی را حذف کرده باشیم با تکان دادن دستگاه مجددا ایمیل به محل اولیه خود باز میگردد.
برنامهریزی مجدد قرار ملاقات
در نرمافزار تقویم (calendar) ابتدا یک قرار ملاقات و پس از آن Edit را فشار داده و در نهایت ساعت شروع و پایان قرار ملاقات خود را تغییر دهید. گاهی اوقات ممکن است قصد داشته باشیم یک قرار را از روزی به روز دیگر موکول کنیم که البته باز هم بهتر است از همین روش استفاده کنیم، اما ممکن است بخواهیم قرار یک روز را در همان روز اما در ساعت دیگری ثبت کنیم. برای تغییر ساعت میتوانیم بهجای طی تمام مراحل بالا، در حالتیکه تقویم بهصورت نمایش روزانه است، روی قرار موردنظر فشار داده و چند لحظه آن را نگه داشت. پس از مشاهده تغییر رنگ میتوان با کشیدن و رهاکردن قرار ملاقات انتخابی موردنظر، آن را به هر ساعت دیگری در همان روز منتقل کرد.
بستن اجباری
اگر برنامهها را به اجبار بسته باشید مطمئنا با این روش آشنایی دارید. در غیر اینصورت و در مواقع لزوم میتوانید در صفحه app drawer از حرکت جارو به سمت بالا کمک بگیرید. در این صفحه آیکون نرمافزارهای فعال بهنمایش در میآید و در بالای هر آیکون نیز تصویری از محیط آن نرمافزار نمایش داده میشود. کشیدن تصویر بهنمایش درآمده به سمت بالا موجب بسته شدن اجباری نرمافزار خواهد شد.
منبع:yjc.ir
ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
از بازیگری تا شعبده بازی کیانیان!
سینماپرس-گروه هنرمندان- رضا کیانیان از جمله سینماگرانی است که در هنرهای دیگر نیز فعالیت حرفه ای دارد که به بهانه شصت و یکمین زادروز وی گذری بر زندگی حرفهای وی داشتهایم.
به گزارش سینماپرس، رضا کیانیان یک تجربه گر بزرگ است. کسی که ساحت تجربه اش را از بازیگری تئاتر و سینما به هنرهای تجسمی و نوشتن کتاب گسترش داده است و چند نمایشگاه هم در این حیطه برپا نموده است. به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز تولدش به مرور این تجربه ها پرداخته ایم.
زیر نور ماه
کیانیان در سال 1330در تهران به دنیا آمد و در سه سالگی با خانواده به مشهد نقل مکان کرد و علاوه بر دروس دوران ابتدایی و دبیرستان در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی پرداخت. از همان دوران نوجوانی در کنار تحصیلات حوزوی به هنر و خصوصا تئاتر هم علاقه مند بود و همین باعث شد تئاتر را به عنوان رشته دانشگاهی انتخاب کند. وی فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.
کیانیان رد پانزده سالگی از سال 1345بازیگری تئاتر را آغاز کرد و پس از آن در طی سال ها حضور بر صحنه نمایشهای آنتیگونه، خرده بورژوا، چهرههای سیمون ماشا، ازدواج آقای می سی سی پی، یادگار سالهای شن و... بازی کرد. البته در فروردین 89 با بازی در نمایش پروفسور بوبوس به کارگردانی آتیلا پسیانی بعد از 6 سال دوری از تئاتر دوباره به صحنه ی نمایش بازگشت.
فعالیت در سینما را از سال 1368 با حضور در «تمام وسوسه های زمین» ساخته حمید سمندریان آغاز کرد. در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم آژانس شیشه ای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم کیمیا کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم بود. در ضمن او در فیلمهای سینما سینماست و روبان قرمز بازیهای فوق العادهای ارائه داده است.
او برای بازی ماندگارش در فیلم خانهای روی آب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیستمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر بدست آورد. برجسته ترین کار کیانیان در تلویزیون بازی وی در سریال مختارنامه در نقش عبدالله بن زبیر، خلیفه بزرگ زبیری در مکه است که علاوه بر آن که متفاوت ترین نقش هنری وی محسوب می شود، اولین کار تاریخی کیانیان (به گفته خودش) در نقش یک شخصیت خاکستری است.
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که در رشته های هنری دیگری همچون مجسمه سازی و عکاسی هم فعالیت می کند. رضا کیانیان گرایش به عکاسی را همانند بازیگری و نویسندگی از علایق خود می داند و تاکید می کند توجه به هرکدام از آنها نشاندهنده فراموش کردن باقی نیست.
این بازیگر سینما در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر شهرتش در استقبال مخاطبان از نمایشگاههای تجسمیاش معتقد است: «هر بازیگری برای به دست آوردن شهرت زحمت میکشد. من 60 سال سن دارم و از دبیرستان در گروههای حرفهای تئاتر کار کردهام. شهرت چیزی نیست که از آسمان با چتر روی دوش آدم فرود بیاید. البته به جز برخی موارد که برای عدهای شهرت دفعی ایجاد میشود، اما شهرت من دفعی نیست. برای آن سالهای سال زحمت کشیدهام و صاحب دید شدهام و نمیتوان سالها زحمت و تلاش مرا زیر سئوال برد.»
او گفته است: «قبلا هم این نکته را گفتم که برای من جزئیات مهم است، چرا که کلیات قرنهاست گفته میشود. کلیات زمانی معنی پیدا میکند که به زندگی روزمره ما یعنی همان جزئیات ترجمه شود. زندگی و تفکر را جزئیات میسازند. من هم با برگزاری نمایشگاههایم مخاطب را به دیدن دوبارهی جزئیات دعوت میکنم.»
کیانیان هدف از برپایی نمایشگاه هایش را این گونه توضیح داده است: «هدف هیچ هنرمندی بیان یک مسئله اجتماعی نیست زیرا خلق اثر هنری خود یک هدف است. این نگاه مخربی است که خلق اثر هنری را در خدمت چیز دیگری بدانیم چرا که هنر، هنر است و در خدمت چیز دیگری نیست.»
نویسنده کتابهایی همچون «بازیگری» و «شعبده بازیگری» با اشاره به علاقهمندیاش به حوزههای گوناگون هنری یادآور شده است: «وقتی کتاب مینویسم به معنای این است که نویسنده هستم. وقتی عکس میگیرم به معنی این است که عکاسم. بنابراین حضور من در این عرصهها به معنای آن نیست که به این عرصهها گریز زدهام. زمانی که از تئاتر به سینما رفتم عدهای به من گفتند تو از تئاتر آمدهای. نمیفهمم چرا باید مدام عرصههای مختلف هنری را با یکدیگر مقایسه کنیم. هر پدیده را باید با خودش مقایسه کرد. وقتی در عرصه تجسمی کار میکنم آن را باید در همین عرصه مقایسه کرد نه با بازیگری!»
بی حسی روزمرگی
او در کارت دعوت نمایشگاه انفرادی عکسش در مورد خودش گفته است: «سال 1330در تهران متولد شدم و بعد در مشهد بزرگ شدم و در مشهد مدرسه رفتم و بعد در تهران دانشکده را تمام کردم. در دانشکده هنرهای زیبا تاتر خواندم، اما نقاشی و طراحی هم میکردم، کاریکاتور هم میکشیدم. سالها تاتر کار کردم، سالها هم هست که سینما کار میکنم. بازی میکنم. طراحی صحنه و لباس هم میکنم. فیلمنامه هم نوشتهام. برای تلویزیون هم بازی میکنم. تولید هم کردهام. چند سالی نجاری کردهام. منظورم ساختن مبل و صندلی و میز و قفسه است. سال گذشته نمایشگاهی انفرادی از مجسمههای چوبیام در خانه هنرمندان ایران داشتم. در سه نمایشگاه گروهی عکس شرکت کردم. خوشحال بودم که عکسهایم در کنار عکسهای عکاسان بزرگ قرار گرفتند. و این مجموعه، اولین نمایشگاه انفرادی عکسهای من است.
هایده، همسرم، میگوید: «همان طور که در هنگام بازی روی صحنه یا جلوی دوربین، از نقش آشنایی زدایی میکنی تا تماشاگر با نقش فاصله بگیرد، با چوبها و عکسهایت هم همین کار را تکرار میکنی. چوبها را طوری به نمایش میگذاری که تماشاگر آنها را دوباره ببیند و کشف کند و عکسهایت از چیزهای سادهای است که از فرط روزمرگی دیده نمیشوند. تو از آنها آشنایی زدایی میکنی، دیدنی و قابل دوست داشتن میشوند.» من میگویم همه چیز این جهان را میتوان دوست داشت. ولی ما در جریان روزمرگی بیحس میشویم و دور و برمان را کمتر میبینیم و کمتر میشنویم.»
کیانیان در آیینه زمان:
بازی در نمایش«آنتیگونه»
بازی در نمایش«خرده بورژواها» به کارگردانی
بازی در نمایش «چهرههای سیمون مارشا»
بازی در نمایش«ازدواج آقای میسیسیپی» نوشته«فردریش دورنمات» به کارگردانی«حمید سمندریان»؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ 1367
بازی در نمایش«یادگار سالهای شن» نوشته و کارگردانی«علی رفیعی»؛ تهران، تالار وحدت؛ 1368
بازی در فیلم سینمایی«تمام وسوسههای زمین» به کارگردنی«حمید سمندریان»؛ 1368
نگارش فیلمنامه و بازی در فیلم سینمایی«پاتال و آرزوهای کوچک» به کارگردانی«مسعود کرامتی»؛ 1368
بازی و طراحی صحنه و لباس در فیلم سینمایی«ایلیا، نقاش جوان» به کارگردانی«ابوالحسن داودی»؛ 1370
بازی در فیلم سینمایی«مرد ناتمام” به کارگردانی«محرم زینالزاده»؛ 1371
طراحی صحنه و تیتراژ در فیم سینمایی«سایههای هجوم» به کارگردانی«احمد امینی»؛ 1371
نگارش فیلمنامه(مشترک)«دمرل» به کارگردانی«یدا... صمدی»؛ 1372
بازی در فیلم سینمایی«کیمیا» به کارگردانی«احمدرضا درویش»؛ 1373
بازی در فیلم سینمایی«درد مشترک» به کارگردانی«یاسمن ملکنصر»؛ 1373
بازی در فیلم سینمایی«مادرم گیسو» به کارگردانی«سیامک شایقی»؛ 1374
بازی در فیلم سینمایین«سلطان» به کارگردانی«مسعود کیمیایی»؛ 1375
بازی و طراحی صحنه و لباس در فیلم سینمایی«سینما، سینماست» به کارگردانی«سیدضیاءالدین دری»؛ 1375
بازی و بازیگردانی در فیلم سینمایی«آژانس شیشهای» به کارگردانی«ابراهیم حاتمیکیا»؛ 1376
بازی، طراح لباس و مشاور نویسنده و کارگردان در فیلم سینمایی«روبان قرمز» به کارگردانی«ابراهیم حاتمیکیا»؛ 1377
بازی در نمایش«یک روز خاطره انگیز از زندگی دانشمند بزرگ وو» به کارگردانی«علی رفیعی»؛ تهران، تالار وحدت؛ 1377
بازی در نمایش«بازی استریندبرگ» نوشته«فردریش دورنمات» به کارگردانی«حمید سمندریان»؛ تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ 1378
طراح صحنه و لباس در نمایش«نیلوفر آبی» نوشته و کار گردانی«حمید امجد»؛ تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ 1378
بازی در فیلم سینمایی«بوی کافور، عطر یاس» به کارگردانی«بهمن فرمانآرا»؛ 1378
طراح صحنه و لباس در نمایش«شب سیزدهم» نوشته و کارگردانی«حمید امجد»؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ 1379
بازی در فیلم سینمایی«سک گشی» به کارگردانی«بهرام بیضایی»؛ 1379
بازی در فیلم سینمایی«چتری برای دو نفر» به کارگردانی«احمد امینی»؛ 1379
بازی در فیلم سینمایی«عیسی میآید» به کارگردانی«علی ژکان»؛ 1380
بازی در فیلم سینمایی«عروسی رومشکان» به کارگردانی«ناصر غلامرضایی»؛ 1380
بازی در فیلم سینمایی«خانهای روی آب» به کارگردانی«بهمن فرمانآرا»؛ 1380
بازی و بازیگردانی در فیلم سینمایی«گاهی به آسمان نگاه کن» به کارگردانی«کمال تبریزی»؛ 1381
بازی و بازیگردانی در فیلم سینمایی«فرش باد” به کارگردانی«کمال تبریزی»؛ 1381
نگارش فیلمنامه(مشترک) و بازی در فیلم سینمایی«رأی باز» به کارگردانی«مهدی نوربخش»؛ 1381
بازی در فیلم سینمایی«قدمگاه» به کارگردانی«محمدمهدی عسگرپور»؛ 1382
بازی در فیلم سینمایی«یک تکه نان» به کارگردانی«کمال تبریزی»؛ 1383
بازی در فیلم سینمایی«ماهیها عاشق میشوند” به کارگردانی«علی رفیعی»؛ 1383
بازی و انتخاب بازیگر در فیلم سینمایی«جایی برای زندگی» به کارگردانی«محمد بزرگنیا»؛ 1383
بازی در نمایش«حرفهایها» به کارگردانی«بابک محمدی»؛ تهران، فرهنگسرای نیاوران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ 1383
بازی در فیلم سینمایی«یک بوس کوچولو» به کارگردانی«بهمن فرمانآرا»؛ 1384
بازی در فیلم سینمایی«کارگران مشغول کارند» به کارگردانی«مانی حقیقی»؛ 1384
بازی در فیلم سینمایی«زاگرس» به کارگردانی«محمدعلی نجفی»؛ 1384
بازی در فیلم سینمایی«باغ فردوس، ساعت پنج بعدازظهر» به کارگردانی«سیامک شایقی»؛ 1384
بازی در فیلم سینمایی«اسب» به کارگردانی«بابک محمدی»؛ 1384
گروه فیلمبرداری در فیلم سینمایی«شاعر زبالهها» به کارگردانی«محمد احمدی»؛ 1384
بازی در فیلم سینمایی«سه زن» به کارگردانی«تهمینه میلانی»؛ 1385
بازی در فیلم سینمایی«همیشه پای یک زن در میان است» به کارگردانی«کمال تبریزی»؛ 1386
بازی در فیلم سینمایی«خاک آشنا»؛ 1386
بازی در فیلم سینمایی« هفت و پنج دقیقه »؛ 1387
بازی در فیلم سینمایی« قطعه 88 »؛ 1387
بازی در فیلم سینمایی« صداها»؛ 1387
بازی در فیلم سینمایی« یه حبه قند»؛ 1388
بازی در فیلم سینمایی« نیش زنبور»؛ 1388
بازی در فیلم سینمایی« گزارش یک جشن»؛ 1389
بازی در فیلم سینمایی« راه آبی ابریشم»؛ 1389
بازی در فیلم سینمایی «آزمایشگاه»؛ 1390
بازی در فیلم سینمایی« هیچ کجا هیچ کس»؛ 1391
تقدیرهایی که از کیانیان کردیم:
کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی«کیمیا»؛ 1373
دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی«آژانس شیشهای»؛ 1376
تألیف و چاپ کتاب«بازیگری»؛ نشر نیلا؛ 1376
دریافت جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس از سوی کانون ملی منتقدان تئاتر برای طراحی صحنه نمایش«نیلوفر آبی»؛ 1378
دریافت جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس از جشنواره تئاتر فجر برای طراحی صحنه در نمایش«نیلوفر آبی»؛ 1378
تألیف و چاپ کتاب«تحلیل بازیگری»؛ انتشارات نقش و نگار؛ 1379
دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی«خانهای روی آب»؛ 1380
منبع:cinemapress.ir