دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

سوکت پنجره ای که انرژی خورشیدی ایجاد می کند



سوکت پنجره ای,کاربرد سوکت پنجره ای,سوکت پنجره ای چیست

سوکت پنجره ای که انرژی خورشیدی ایجاد می کند
تولید انرژی الکتریسیته بوسیله سوخت های فسیلی روشی قدیمی گشته است. انرژی خورشیدی انرژی آینده است. با آه وکیاهو سانگ مفهوم سوکت پنجره ای را طراحی نموده اند. آنچه بواقع یک شارژر خورشیدی کوچک است که می تواند به شیشه پنجره متصل شود.
پنل شیشه ای در نور خورشید قرار می گیرد و می تواند 1000mAh یک باطری را شارژ نماید. یک خروجی الکتریکی در پیشنه هر وسیله همچون یک گوشی یا هر گجت کوچک وجود دارد که به پریز متصل می شود و شارژ مجدد می گردد.

سوکت پنجره ای,کاربرد سوکت پنجره ای,سوکت پنجره ای چیست

این باطری به 10 ساعت زمان نیاز دارد تا بتواند انرژی لازمه را برای شارژ سایر وسایل برقی کسب نماید. شما هنگامی که صبح بیدار می شودید و آماده می شوید که بر سر کار بروید می توانید سوکت پنجره ای را به پنجره متصل نموده و غروب که به خانه باز می گردید سوکت پنجره ای انرژی لازمه را جذب نموده و آماده بهینه سازی سایر وسایل برقی است.

این وسیله می تواند راه حل خوبی برای افرادی باشد که در طول شب قطعی برق دارند و به انرژی های جایگزین برای رفع مشکلات قطعی برق نیاز دارند.

منبع:technologyha.com


ویدیو مرتبط :
آشنایی با انرژی خورشیدی - صفحات خورشیدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان: 8 سال دیگر بزرگترین صادرکننده انرژی خورشیدی خواهیم بود



 

عربستان سعودی , انرژی خورشیدی

 

عربستان سعودی مدعی است که در سال 2020 در جایگاه بزرگترین صادرکننده انرژی خورشیدی در جهان قرار خواهد گرفت.

روزنامه سعودی الریاض در گزارشی نوشت: بخش تولید و صادرات انرژی خورشیدی عربستان سعودی در 8 سال آینده حدود 15 هزار شغل ایجاد خواهد کرد. دولت ریاض قصد دارد در سال 2020 از انرژی خورشیدی برای تولید 10 درصد از نیازهای خود به برق استفاده کند.

این اقدام در راستای برنامه دولت عربستان برای تولید 5 گیگاوات انرژی خورشیدی در سال 2020  صورت می گیرد.

همچنین بخش انرژی خورشیدی که جزء صنایع نوپا در عربستان است باعث تشویق ایجاد و توسعه مزرعه های خورشیدی، ایجاد کارخانه های تبدیل،تولید مواد خام و دیگر صنایع  مرتبط در این کشور می شود.

عربستان سعودی تاکنون بیش از سه میلیارد دلار در زمینه ایستگاه های تولید انرژی خورشیدی در بندر البولی در منطقه استان مدینه و شهر الجبیل در استان الشرقیه سرمایه گذاری کرده است. همچنین در طرح ساخت کارخانه تولید ماده پلی سیلیکون در ساحل خلیج فارس نیز380 میلیون دلار هزینه نموده است.

عربستان سعودی هم اکنون با تولید روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت، بزرگترین صادرکننده این ماده در جهان است.../عصرایران