دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راههای پیشگیری ازپوکی استخوان




 

مصرف قره‌قورت، پونه خشک، پنیر و گردو در جلوگیری از پوکی استخوان موثرند

 

 

چه موادی برای پوکی استخوان خوب است؟

 

 

بیماری پوکی استخوان به عنوان یک معضل بهداشت عمومی شناخته شده است و شیوع آن با افزایش سن متوسط جامعه روز به روز بیشتر خواهد شد.

 


متخصص تغذیه گفت: پوکی استخوان قابل پیشگیری است.

 


با توجه به اینکه توده استخوانی از دوران جنینی شروع به افزایش کرده و در سن ۳۵ سالگی به حداکثر میزان می‌رسد، پیشگیری از پوکی استخوان باید از ابتدای تولد آغاز شود.

 


وی تغذیه حاوی مقادیر کافی کلسیم و ویتامین D ، ورزش و فعالیت فیزیکی، پرهیز از استرس شدید و عادات بد سیگار کشیدن ، خودداری از مصرف زیاد نوشابه‌های حاوی کافئین و داروهای حاوی کورتن را
از مهمترین راه‌های پیشگیری از پوکی استخوان عنوان کرد و افزود: علی رغم باورهای غلط این بیماری با مصرف داروهای موثر و طول درمان نسبتا طولانی قابل درمان است.

 


وی تصریح کرد: این بیماری در مواردی بدون درد بوده و تنها با کوتاه شدن قد و قوز کردن آشکار می‌شود و در صورت ایجاد شکستگی ناشی از پوکی استخوان صدمات جبران ناپذیر جسمی، روحی و اقتصادی به فرد مبتلا و خانواده او و در نتیجه به جامعه وارد می‌کند.

 


این متخصص تغذیه در پایان تاکید کرد: قره قورت، پونه خشک، پنیر، نخود خشک و گردو به ترتیب سرشار از کلسیم هستند و مصرف آنها می‌تواند در پیشگیری از پوکی استخوان در افراد یائسه و سالم موثر باشد.

 

 


ویدیو مرتبط :
راههای پیشگیری از آنفولانزا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوراکی ای برای پیشگیری از پوکی استخوان



 

 

مصرف این خوراکی از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می‌كند

 

 

اگر نگران هستید که به پوکی استخوان مبتلا شوید،توصیه می کنیم که از این خوراکی مصرف کنید.

 

مصرف باقالا به دلیل داشتن كلسیم و فسفر بالا از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می‌كند.


باقلا حاوی ویتامین‌های A،B وC و املاح معدنی مانند فسفر و آهن است.

 

باقلا دارای مقدار زیادی آب است كه می‌تواند از یبوست پبشگیری كند. برای سلامت پوست بسیار مفید است.


باقلا در خانواده حبوبات جای می‌‌گیرد و به عنوان یكی از منابع غذایی فیبر و پروتئین شناخته شده است.

 


باقلا
یك منبع پروتئین و انرژی محسوب می‌شود اما افراد مبتلا به "فاویسم " از مصرف این ماده غذایی و حتی بوییدن آن باید خودداری كنند، زیرا بیماری آنها تشدید می‌شود.

 


پروتئین، كلسیم و پتاسیم باقلا بسیار بالا است و مصرف آن از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می‌كند. به كنترل فشار خون بالا كمك كند و همچنین پتاسیم موجود در آن برای سلامت قلب‌ و ‌عروق مفید است.