دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خوشا اپل و دستاوردهای خیره کننده اش


استیو جابز پس از اخراج از اپل، شرکت کامپیوتری NeXT را در سال 1985 میلادی راه اندازی و جایگزین هایی برای کامپیوترهای مک و ویندوز تولید کرد. تیم برنر لی با استفاده از کامپیوتر NeXT، نخستین مرورگر وب و سرور را تولید کرد.

صبح بخیر:

دستاوردهای چشمگیر اپل

1.    شرکت Siri

شرکت سیری که در سال 2007 میلادی تاسیس و ثبت شده، توسعه دهنده اپلیکیشن است که دستیار دیجیتال مبتنی بر صدا را برای کاربران اپل تولید کرده است. اپل این شرکت را در آوریل سال 2010 میلادی با قیمتی نامعلوم خریداری کرد. دستیار صوتی سیری نخستین بار در آی‌فون 4S در سال 2011 میلادی به عنوان بخشی از سیستم عامل iOS مورد استفاده قرار گرفت.



2.    Emagic


اپل، شرکت آلمانی تولید نرم افزارهای وابسته به موسیقی را در جولای سال 2002 میلادی با قیمتی نامشخص خریداری کرد. سیستم موسیقی لاجیک این کمپانی اکنون جزوی از نرم افزار موسیقی حرفه ای استودیو لاجیک است و با قیمت 200 دلار آمریکا برای مک عرضه می شود.



3.    Nothing Real


Nothing Real که نرم افزار افکت های دیجیتال بسیار باکیفیت تولید می کند در فوریه سال 2002 میلادی خریداری و به فناوری Shake – نرم افزار افکت های دیجیتال اپل - اضافه شد. تولید و استفاده از Shake در سال 2009 میلادی متوقف شد.



دستاوردهای چشمگیر اپل

4.    Power Computing

پاور کامپیوتینگ که وظیفه ساخت کلون برای سیستم عامل مکینتاش را دارد و تحت لیسانس اپل است، در سپتامبر سال 1997 میلادی با قیمت یکصد میلیون دلار آمریکا خریداری شد. چند ماه بعد، استیو جابز به اپل بازگشت و مدیریت کمپانی را به دست و تصمیم گرفت تجارت کلون را به طور کامل از بین ببرد.



دستاوردهای چشمگیر اپل

5.    شرکت NeXT

استیو جابز پس از اخراج از اپل، شرکت کامپیوتری NeXT را در سال 1985 میلادی راه اندازی و جایگزین هایی برای کامپیوترهای مک و  ویندوز تولید کرد. تیم برنر لی با استفاده از کامپیوتر NeXT، نخستین مرورگر وب و سرور را تولید کرد.

پس اینکه NeXT در فروش کامپیوترهای خود با اقبال خوبی روبه رو نشد، NeXT روی فروش نرم افزارهای سیستم عامل خود تمرکز کردند که به آن NeXTStep می گفتند. این نرم افزار موردتوجه اپل قرار گرفت و به همین دلیل، NeXT را در تاریخ 1996 میلادی با قیمت 429 میلیون دلار خرید. همین مساله زمینه ساز بازگشت جابز به اپل نیز شد.



6.    Proximity


در سال 2006 میلادی، اپل Proximity و محصولات آن همچون مدیریت رسانه، آرت‌باکس و سیستم برنامه ریزی برنامه ها را برای تولید کلیپ، انیمیشن، عکس و صدا خریداری کرد.



7.    P.A. Semi


اپل در سال 2008 میلادی شرکت P.A. Semi را تولید کننده ریزپردازنده بود و برای تولید تراشه های قدرتمند خود شهرت داشت را با قیمت شایعه شده 278 میلیون دلار آمریکا خریداری کرد. حدس بر این بود که اپل با کمک این شرکت قصد تولید پردازنده های مخصوص خود برای گوشی های موبایلش را دارد. و این به واقعیت تبدیل شد. پردازنده A5 در آی‌پد 2 با کمک این شرکت ساخته شده است. آی‌فون 5 نیز پردازنده A6 دارد.



8.    Lala

هنگامی که اپل در دسامبر سال 2009 میلادی با قیمت حدود 80 میلیون دلار Lala را خرید، شایع شد که می خواهد به طور حرفه ای وارد کسب و کار پخش موسیقی شود. اما اپل پس از یکسال این سرویس را متوقف و به شایعات پایان داد.



9.    Quattro Wireless


شرکت تبلیغات موبایلی Quattro Wireless در ژانویه سال 2010 میلادی با قیمت 275 میلیون دلار آمریکا توسط اپل خریداری شد. اما اپل سرویس خودش را راه اندازی و iAd را تولید کرد که در آوریل سال 2010 میلادی برای نخستین بار معرفی شده است.



10.    Intrinsity


شرکت Intrinsity که در زمینه ساخت تراشه های موبایلی فعال بود در آوریل سال 2010 میلادی به قیمت شایعه شده 121 میلیون دلار آمریکا خریداری شد. هدف اپل از خرید این شرکت، تولید پردازنده های سریع تر با مصرف انرژی کمتر بود.



11.    Placebase


Placebase نیز شرکت تولیدکننده نرم افزارهای نقشه بود که در جولای سال 2009 میلادی توسط اپل خریداری شد. این خرید برای ساخت نرم افزار مخصوص اپل خریداری شد و هرگز مبلغ این معامله مشخص نشد.



12.    Poly9


شرکت Poly9 در جولای سال 2010 میلادی خریداری شد. این شرکت در زمینه تولید نقشه سه بعدی فعالیت داشت و شایعاتی در دنیای فناوری یچیده بود که می گفتند اپل می خواهد نسخه جدیدی از گوگل ارث را تولید و عرضه کند.




دستاوردهای چشمگیر اپل

13.    C3

C3 نیز سومین شرکت تولیدکننده نقشه بود که اپل آن را خرید. این شرکت با قیمت نامعلومی در اکتبر سال 2011 میلادی خریداری شد. اپل نرم افزار نقشه خودش را در سال 2012 میلادی در سیستم عامل iOS 6 و آی‌فون 5 به جهانیان معرفی کرد. اما پس از شکایت های مکرر کاربران از درست کار نکردن این نرم افزار، مدیر عامل اپل – تیم کوک – از همه کاربران به طور رسمی عذرخواهی کرد و به آنها امید داد که نسخه تصحیح شده آن به زودی منتشر خواهد شد.



14.    AuthenTec


شرکت امنیت موبایل AuthenTec در جولای سال 2012 میلادی با قیمت 356 میلیون دلار آمریکا توسط اپل خریداری شد. تحلیل گران می گویند اپل با این کار امنیت آی‌فون و آی‌پد را بیش از پیش افزایش داد.


ویدیو مرتبط :
خیره کننده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری خیره کننده از فانوس های دریایی


در این مطلب تصاویر خیره کننده ای از توقف زمان در کنار فانوس های دریایی را می بینید که برخی از آنها واقعا رویایی هستند.