دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تویوتا هایلوکس 2016، یک آفرودِ تمام عیار


کمپانی تویوتا در روز 22 می از نسل هشتم پیکاپ میان سایز خود یعنی هایلوکس در بانکوک تایلند رونمائی به عمل آورد و تصمیم خود مبنی بر فروش جهانی این خودرو در بیش از 100 کشور جهان را رسانه‌ای کرد

وب سایت پدال: کمپانی تویوتا در روز 22 می از نسل هشتم پیکاپ میان سایز خود یعنی هایلوکس در بانکوک تایلند رونمائی به عمل آورد و تصمیم خود مبنی بر فروش جهانی این خودرو در بیش از 100 کشور جهان را رسانه‌ای کرد این در حالی است که تویوتا هایلوکس پیش از این تنها در برخی بازارها به فروش می‌رسید و در برخی دیگر از کشورها مثل آمریکای شمالی به‌جای هایلوکس مدل تاکوما عرضه می‌شد. با اعلام تصمیم تویوتا مبنی بر جهانی شدن فروش هایلوکس می‌توان دریافت که مدل تاکوما به اواخر عمر خود نزدیک شده و در آینده‌ای نزدیک این پیکاپ جای خود را به هایلوکس خواهد داد.

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

تویوتا هایلوکس مدل 2016 نسبت به سلف خود مدلی بزرگ‌تر، قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر می‌باشد به‌طوری‌که در این نسل فضای شانه 19 میلی‌متر، فضای سر 8 میلی‌متر، ارتفاع صندلی‌ها 15 میلی‌متر و فضای زانوان سرنشینان ردیف عقب 35 میلی‌متر افزایش یافته‌اند و حجم باک سوخت خودرو هم به 80 لیتر افزایش یافته است. نسل هشتم تویوتا هایلوکس از چهره بسیار گیرا و جذاب‌تر بهره می‌برد و تمام اجزای این خودرو از سپر جلو تا سپر عقب جدید می‌باشد و طراحی این خودرو بر اساس زبان طراحی جدید تویوتا انجام شده که چهره بسیار مدرنی برای خودرو به ارمغان آورده است. هم‌چنین نسل هشتم هایلوکس بر روی شاسی جدید تویوتا که پیش از این در تاکوما استفاده شده بود، ساخته شده است. ظرفیت یدک کشی این خودرو در نسل جدید به 3500 کیلوگرم رسیده است و از این نظر با رقبای خود برابری می‌کند هم‌چنین ظرفیت حمل بار این خودرو به 1240 کیلوگرم رسیده است.

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

بخش عمده‌ای از بروز رسانی‌های انجام شده بر روی این خودرو در نمای جلو انجام پذیرفته است. چراغ‌های جلو به‌صورت کشیده طراحی شده‌اند و از فناوری LED در آن‌ها استفاده شده است، سپر جلو حالت عضلانی‌تری دارد و از جلوپنجره کرومی با سه خط افقی بهره‌گیری شده است و گلگیرها هم حالت پفی دارند. هم‌چنین نسل این خودرو به‌طور استاندارد به دوربین دید عقب و هفت ایربگ (جلو، بغل، پرده‌ای و زانو) مجهز است. هم‌چنین سامانه‌های ایمنی نظیر کنترل پایداری الکتریکی، کنترل لغزش تریلر و سنسورهای پارک عقب ایمنی اتومبیل را تکمیل می‌کند.

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

تویوتا هایلوکس مدل 2016 در سه نوع طرح بدنه تک کابین، تک کابین کشیده و دو کابین تولید خواهد شد.

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

طراحی داخل کابین تویوتا هایلوکس جدید مشابه دیگر ساخته‌های تویوتا است و چینش اجزا و لوازم داخل کابین دربردارنده فرمی است که در بیشتر محصولات فعلی تویوتا آن را شاهد هستیم. در داشبورد جلو خودرو یک صفحه نمایش TFT جا خوش کرده که دربرگیرنده آخرین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی کمپانی تویوتا است.

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

برای قدرت بخشی به هایلوکس جدید دو موتور توربو دیزل و حداقل یک موتور بنزینی تدارک دیده شده است. گزینه پیش روی اول یک موتور 4 سیلندر توربو دیزل 2.4 لیتری است که قادر به ارائه توان 160 اسب‌بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر می‌باشد. گزینه دوم هم یک نمونه توربو دیزل چهار سیلندر با 2.8 لیتر حجم است که 174 اسب‌بخار قدرت در 3.400 دور در دقیقه و 450 نیوتن‌متر گشتاور در 1,600 تا 2,400 دور در دقیقه را تولید می‌کند. گیربکس‌های قابل گزینش هم عبارت‌اند از نمونه‌های 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک که قدرت موتور به‌واسطه این جعبه‌دنده به چرخ‌های عقب و یا هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. البته طبق گفته تویوتا مشخصات فنی اتومبیل می‌تواند بسته به بازار هدف متفاوت باشد.

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

کمپانی تویوتا برای راضی نگه داشتن تمام خریداران از هایلوکس جدید، سه نوع تنظیم سیستم تعلیق را برای خودرو تدارک دیده است که به ترتیب عبارت‌اند از استاندارد، هوی دیوتی و کامفورت. نوع استاندارد سیستم تعلیق برای رانندگانی طراحی شده که به‌طور منظم در طیف گسترده‌ای از جاده‌ها رفت و آمد می‌کنند. تعلیق هِوی دیوتی بیشتر برای افرادی مناسب است که از پیکاپ خود برای رفت و آمد در جاده‌های ناهموار استفاده می‌کنند و اغلب از اتومبیل خود برای بارکشی استفاده می‌کنند و در نهایت سیستم تعلیق کامفورت همان‌طور که از نام آن مشخص است برای ارائه رانندگی آرام و با آرامش طراحی شده است.

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

هنوز قیمت تویوتا هایلوکس 2016 اعلام نشده است اما اگر در استرالیا، آسیا، روسیه، اروپا، آفریقا و یا هرجایی غیر از آمریکا زندگی می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید که تویوتا هایلوکس 2016 تا پایان سال وارد نمایندگی‌های فروش شود.

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد

نسل هشتم تویوتا هایلوکس رونمایی شد


ویدیو مرتبط :
تویوتا هایلوکس جدید 2016

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجوز دولت برای واردات 500 تویوتا هایلوکس



 

در مصوبه مهم دولت که شهریورماه امسال به تصویب کابینه رسید، خودروهای سواری با حجم موتور بالای (۲۵۰۰) سی قابل عرضه به بازار نبوده و صرفا امكان مرجوع نمودن به خارج از كشور را دارند. در بند دوم این ابلاغیه نیز تاکید شده است که ورود و ترخیص هرگونه خودرو سواری با استناد به مصوبات سالهای گذشته دولت، صرفا برای خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی و پایین تر مجاز است.

به گزارش صبحانه، یکی از مهمترین و پر واکنش ترین مصوبات دولت یازدهم، ممنوع کردن واردات خودروهایی با حجم موتور بیش از 2500 سی سی بود که با سر و صدا و بازتاب های زیادی نیز در جامعه و رسانه ها همراه شد.

اخبار,اخباراقتصادی,تویوتا هایلوکس


در این مصوبه مهم که شهریورماه امسال به تصویب کابینه رسید، خودروهای سواری با حجم موتور بالای (۲۵۰۰) سی قابل عرضه به بازار نبوده و صرفا امكان مرجوع نمودن به خارج از كشور را دارند. در بند دوم این ابلاغیه نیز تاکید شده است که  ورود و ترخیص هرگونه خودرو سواری با استناد به مصوبات سالهای گذشته دولت، صرفا برای خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی و پایین تر مجاز است.

اما بر اساس تصمیمات روزهای اخیر هیئت دولت، مقرر شده است ورود و ترخیص۵۰۰ دستگاه خودروی نجات تیپ ۲ با شاسی تویوتا هایلوکس با حجم موتور cc۲۷۰۰ و دو دیفرانسیل و ۲۰۰ دستگاه شاسی آمبولانس بنز اسپرینتر دو دیفرانسیل با سال ساخت ۲۰۱۴ بدون رعایت محدودیت حجم موتور، مجاز باشد.

در این مصوبه دولت که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به مسئولان دولتی ابلاغ شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، همچنین تصریح شده است که واردات این بنزها منوط به تجهیز آمبولانس های وارداتی در داخل کشور و با رعایت قوانین و مقررات مربوط از جمله ضوابط فنی واردات خودرو و استانداردهای الزامی برای شماره گذاری، توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مجاز خواهد بود.

همچنین این مصوبه دولت، بنزها و تویوتاهای فوق را از بند 2 ابلاغیه 23 شهریورماه دولت مبنی بر اینکه « ورود و ترخیص هرگونه خودرو سواری صرفا برای خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی و پایین تر مجاز است» مستثنی کرده است.

 

 اخباراقتصادی  -  صبحانه