دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید عضله مصنوعی خودترمیم‌گر با عملکرد واقعی



عضله,عضله مصنوعی,عضله مصنوعی خودترمیم‌گر

تولید عضله مصنوعی خودترمیم‌گر با عملکرد واقعی
آسیبهای جدی ورزشی و بیماریها می‌تواند به عضلات انسان صدمه زده و بر کیفیت زندگی وی تاثیر بگذارد اما دانشمندان آمریکایی در تلاشی نویدبخش موفق به تولید یک عضله مصنوعی شده‌اند که نه تنها مانند نمونه واقعی عمل می‌کند، بلکه همچنین می‌تواند خود را ترمیم کند.
محققان دانشگاه دوک در کارولینای شمالی برای اولین بار نشان داده‌اند که یک عضله مصنوعی می‌تواند با قدرتی مشابه یک عضله طبیعی منقبض شود.این بافت آزمایشگاهی که از سلولهای نابالغ پیش‌ساز – سلولهای خونی که برای کاربری خاص برنامه‌ریزی نشده‌اند- ساخته شده، در موشها بکار گرفته شد.این درحالیست که به باور محققان، دستاورد آنها یک گام اساسی به سوی پرورش عضله با دوام جایگزین در انسانها محسوب می‌شود.


برخلاف نمونه‌های قبلی عضلات زیست‌مهندسی شده، الیاف عضله مصنوعی جدید با شدتی مشابه نمونه طبیعی آن منقبض می‌شوند.
سلولهای ماهواره‌ای- سلولهای بنیادی خفته‌ای که در اثر صدمه برای بازسازی بافت آسیب‌دیده فعال می‌شوند- در مرکز مکانسیم خود-ترمیم‌گر قرار دارند.تحریک بافت با پالسهای الکتریکی به منظور ایجاد انقباض نشان داد که عضله مهندسی شده بیش از 10 برابر قویتر از عضله آزمایشگاهی پیشین است.

 

عضله,عضله مصنوعی,عضله مصنوعی خودترمیم‌گر

 رشد آرام رگهای خونی در الیاف عضله مصنوعی


پس از آسیب‌دیدن عضله با سم مار، سلولهای ماهواره‌ای وارد عمل شده و الیاف آسیب‌دیده عضله را فعال، تکثیر و ترمیم کردند.دانشمندان به مشاهده فرآیند ادغام و بلوغ عضله در یک حیوان زنده از طریف دریچه‌های شیشه‌ای کوچکی که در پشت موشها وارد کرده بودند، پرداختند.


یک اصلاح ژنتیکی که منجر به تولید نورهای فلورسنت در زمان انقباض الیاف عضله می‌شد، این امکان را فراهم کرد تا قویتر شدن آن بطور بلادرنگ قابل مشاهده شود. هرچه قدرت االیاف بیشتر می شد، نور آنها نیز درخشانتر می‌شد.
نتایج این پژوهش در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.
منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
هشت تمرین معجزه گر ساخت عضله برای آماتورها(probody.ir)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید پوست مصنوعی ؛ نخستین بار در ایران



 

تولید پوست مصنوعی

 

نخستین بار در کشور محققان قطب علمی تکنولوژی های آموزش های پزشکی مستقر در مشهد پوست مصنوعی تولید کردند.

واحد مرکزی خبر: نخستین بار در کشور محققان قطب علمی تکنولوژی های آموزش های پزشکی مستقر در مشهد پوست مصنوعی تولید کردند.

پوست مصنوعی که از مواد پلیمری ساخته شده است ، کاربرد درمانی ندارد و در فـعالیـت های آموزشی دانشجویان پزشکی کاربرد دارد.

رئیس قطب علمی تکنولوژی های آموزش های پزشکی کشور امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان رضوی با بیان اینکه این طرح در مدت 2 سال با150 میلیون ریال هزینه اجراشده است افزود : پیش از این پوست مصنوعی از خارج تهیه می شد.

دکتر عباس مکارم از این پس این پوست های مصنوعی با یک سوم قیمت خارجی ،معادل هر قطعه حدود 100 هزار تومان در داخل کشور تولید می شود.

 

منبع : seemorgh.com