دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تعیین سن و جنسیت افراد با تلفن همراه!



اخیرا یك برنامه كاربردی جدید برای تلفن‌های هوشمند به بازار ارائه شده كه قادر به تعیین سن و جنسیت افراد است.

 

تلفن‌های هوشمند

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، كاربران این برنامه می‌توانند به بررسی بروزرسانی‌های بلادرنگ در مورد اندازه جمعیت، میانگین سنی و میزان حضور زنان به مردان در یك مكان بپردازند.

 

به گفته سازندگان، برنامه SceneTap به شناسایی افراد یا ذخیره اطلاعات شخصی آنها نمی‌پردازد.

 

قابلیت این برنامه برای برآورد سن و جنسیت افراد بر پیشرفتهای حوزه‌ای موسوم به بیومتریك تكیه دارد. یك دوربین در مكان مورد نظر به ثبت تصویر افراد پرداخته و این نرم‌افزار به طراحی نقشه‌ای از آن بر روی یك نمودار می‌پردازد. با اندازه‌گیری فاصله‌هایی مانند عرض میان اندازه بینی و چشمها و چشمها و گوش، یك الگوریتم، ابعاد فرد را با یك پایگاه داده از میانگین‌ها تطبیق می‌دهد.

 

به گفته سازندگان، این دستگاه به حریم شخصی فرد تجاوز نمی كند چرا كه تنها اطلاعات ذخیره شده، سن و جنسیت تخمینی فرد را در زمان ورود آنها بوده و تصویر یا سنجشهای آنها ذخیره نخواهد شد.

 

همراه با پاك كردن سریع تصاویر، حسگرهای این برنامه از پیچیدگی خاصی برای تشخیص چهره افراد برخوردار نبوده و شناسایی ویژگیهای اولیه مانند سن و جنسیت، كار دیجیتالی كمتری را می‌طلبد./خبرگزاری دانشجویان ایرانی

 



ویدیو مرتبط :
شخیص سن و جنسیت افراد با استفاده از عکس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه زنگ تلفن همراه با شخصیت افراد



 

 

رابطه زنگ تلفن همراه با شخصیت افراد

 

با تولید گوشی های پیشرفته تلفن همراه، بموازات تغییر سلیقه خریداران ، انتخاب زنگ نیز بسته به شخصیت افراد تغییر محسوسی یافته است.

استقبال مردم برای نصب آهنگ های گوناگون در گوشی های خود در دو سه سال اخیر دو چندان شده است و هر کسی سعی می کند فقط از موسیقی های مورد علاقه اش به عنوان زنگ تلفن همراه استفاده کند.

بعضی از افراد به موسیقی های ملایم بعنوان زنگ تلفن همراه علاقه مندند و عده ای ترجیح می دهند از موسیقی های شاد استفاده کنند.

برخی افراد موسیقی های هیجان بر انگیز و پر صدا را برای زنگ تلفن همراه خود بر می گزینند.
در این میان عده ای هم تنوع طلب هستند و هر چند وقت یکبار موسیقی زنگ تلفن خود را تغییر می دهند.

روان شناسان معتقدند: انتخاب نوع موسیقی برای تلفن همراه بطور مستقیم با ویژگی های شخصیتی افراد رابطه دارد.

افرادی که موسیقی های پر سر و صدا برای موبایل خود و یا حتی برای شنیدن در خودرو انتخاب می کنند افرادی هیجان طلبند.

افرادی که موسیقی های ملایم و آرام بخش بر می گزینند افرادی آرام، احساساتی و منظمند که به جلب توجه دیگران تمایلی ندارند.