دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تبدیل تخته آشپزخانه به یک گجت آنلاین/ روی تبلت گوشت خرد کنید



تخته آشپزخانه چاپ سیک,Chop-Syc,استفاده از تبلت به عنوان تخته آشپزخانه

تبدیل تخته آشپزخانه به یک گجت آنلاین/ روی تبلت گوشت خرد کنید
شرکت الکترونیکی شارپ ژاپن یک تخته آشپزخانه تولید کرده است که علاوه بر کاربرد اصلی یک گجت آنلاین است که به عنوان یک تبلت، ترازو و دفترچه آشپزی نیز ایفای نقش می کند.


تخته آشپزخانه شارپ که تحت عنوان " چاپ سیک" (Chop-Syc) عرضه شده دارای قابلیت اتصال اینترنتی و سایر مقوله های تعاملی است که کاربر علاوه بر خرد کردن غذا روی آن می تواند فعالیت های دیگری را نیز انجام دهد.

این تخته آشپزخانه می تواند از طریق یک ارتباط وای فای به اینترنت وصل شده و شبیه یک تبلت عمل کند. کاربر روی این تبلت می تواند غذای خود را خرد کند بدون این که نگران صدمه زدن به آن باشد چرا که جنس صفحه نمایش آن از نوع شیشه مقاوم سخت ساخته شده اما از سوی دیگر این صفحه حساس به صورت لمسی عرضه شده است.

 

تخته آشپزخانه چاپ سیک,Chop-Syc,استفاده از تبلت به عنوان تخته آشپزخانه

 

چاپ سیک دارای مرورگر خاص خود است، می توان از آن به عنوان ترازو، ماشین حساب و دفترچه آشپزی استفاده کرد و با استفاده از مرورگر آن خریدهای روزانه را به صورت آنلاین انجام داد.

آیان تامپسون رئیس آزمایشگاه های شارپ در اروپا اظهار داشت که این تخته آشپزخانه می تواند با ارائه دستورات غذایی آنلاین مشکل جهانی چاقی را نیز حل کند.


عرضه این محصول توسط شرکت شارپ پرسشهای بسیاری را از سوی کاربران اینترنتی به همراه داشته است که در آن میان می توان به این مسئله مهم اشاره کرد که آیا این تخته قابل شستشو است و آیا شیشه آن به قدری مقاوم است که روی آن بتوان گوشت یخزده خرد کرد و مسئله مهم تر این که علت عرضه این محصول چیست کاربر به سادگی می تواند هنگام آشپزی تبلت خود را به آشپزخانه بیاورد و نیازی نیست که روی آن مواد غذایی را خرد کند.
منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
آموزش تمیز کردن تخته آشپزخانه یا تخته گوشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخته گوشت چوبی ، بهتر از پلاستیکی



 

تخته گوشت چوبی ، بهتر از پلاستیکی

 

 

یکی دیگر از نکات ریز خانه داری که شاید برای خانمهای خانه ایجاد سوال کرده باشد تخته ی گوشت است. شاید این تصور از تبلیغاتی که برای تخته گوشت های پلاستیکی می شود ناشی شده. در این تبلیغات سعی در این است که به مصرف کنندگان بقبولانند پلاستیک بهتر است چون نفوذناپذیر است.اما تحقیقات نشان می دهد که تخت چوبی هیچ ضرری ندارد. این تخته ها بهداشتی تر هستند و در واقع برای کارد هم تخته چوبی بهتر است. شایع است که تخته چوبی متخلخل است و موجودات ریز مضر مانند سالمونلا، ای کولای و لیستریا در آن خانه می کنند و پاک کردن آن ها از سطح تخته چوبی مشکل است و هر ماده غذایی دیگری که روی آن قرار بگیرد به آسانی آلوده می شود. از طرفی می گویند پلاستیک نفوذناپذیر است و خیلی آسان تر و بهتر تمیز می شود.

 

با وجود این همه شایعات هیچ کس حتی مسوولان بهداشتی این گفته ها را تا سال ۱۹۹۳ آزمایش نکرده بودند. در آن زمان میکروبیولوژیست های مؤسسه تحقیقات غذایی دانشگاه ویسکانسین تخته گوشت چوبی و پلاستیکی را به انواع باکتری های ایجادکننده مسمویت های غذایی آلوده کردند. چه اتفاقی می افتد؟ بدون شست وشو یا لمس تخته ها، باکتری هایی که روی تخته چوبی بودند ظرف سه دقیقه از بین رفتند. اما باکتری هایی که روی تخته پلاستیکی بودند نه تنها زنده ماندند بلکه در طول یک شب چند برابر شدند.

 

به این ترتیب به نظر می رسد چوب خاصیت میکروب کشی طبیعی دارد که پلاستیک فاقد آن است. با این حال اگر در خانه تخته پلاستیکی دارید لازم نیست آن را دور بیندازید و با عجله برای خرید تخته چوبی از خانه بیرون بروید. تا زمانی که تخته پلاستیکی خود را با مواد ضدباکتری بشویید خطری شما را تهدید نمی کند.