دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بررسی خودروی A45 AMG مرسدس بنز


می‌خواهیم در مورد خودروی جدید A45 AMG مرسدس بنز که برخلاف هر گونه هاچ‌بک جالب دیگری که تا به حال آن را رانده‌اید است، صحبت کنیم.

بهترین ها در زمین: یک هاچ‌بک جالب به همراه موتور دو لیتری؟ پس دقیقا با وسیله‌ی نقلیه‌ی جدیدی مواجه نیستیم. درواقع، چنین سبکی را می‌توان مدلی کلاسیک برای یک وسیله‌ی چهارچرخ دانست. اما در مورد مشخصات آن چه ادعایی می‌توان کرد؟ قدرت 355 اسب‌بخار، شتاب صفر تا صد در 4.6 ثانیه، محرک تمام چرخ، و نشان بنز بر روی کاپوت. بهتر است کمربندهای خود را محکم ببندید، زیرا می‌خواهیم در مورد خودروی جدید A45 AMG مرسدس بنز که برخلاف هر گونه هاچ‌بک جالب دیگری که تا به حال آن را رانده‌اید است، صحبت کنیم.



ویژگی‌های Mercedes-Benz A45 AMG

به فکر یک خودروی هیبریدی الکتریکی به همراه صندلی‌های راحت و ظاهری محبوب هستید؟ پس تصور خود را کاملا فراموش کنید! خودروی A45 AMG مرسدس بنز نمادی از یک خودروی عملکردی ساخته شده به شیوه‌ی جسورانه است. اما در این مدل ویژگی‌های جالبی نیز نهفته است، ترفندهای تکنولوژیکی تازه‌ترین نسل به مرسدس کمک کرده تا سطح یکدست A-Class این هاچ‌بک را مستعد ویژگی‌های سرکشانه کند.

اغلب این تلاش در راستای قرار دادن موتورهای بسیار کوچک در این مدل انجام شده است. این شیوه منجر به جایگزینی یک موتور قدرتمند 2.0 لیتر به این خودروی محرک چهار چرخ شده است و همچنین یک جعبه دنده‌ی کنترل شونده توسط کامپیوتر در آن تعبیه شده که منجر به خودروی سبکی شده است که می‌تواند رقیبی جدی برای ابرخودروها به شمار رود. و البته این تکنولوژی کاهش اندازه‌ی موتور موجب مصرف سوخت فشرده‌تر در حدود 40 مایل در گالن و حدود 50 مایل در گالن در سرعت بالا شده است.

البته این خودرو همچنان یک وسیله کلاس A به شمار می‌رود. اما A45 AMG با تمامی اصلاحات و تکنولوژی های خودروی ارائه شده توسط کوچک‌ترین مدل مرسدس همراه شده و همچنین در یک قالب محبوب پنج درب قرار گرفته است. بر روی کاغذ این خودرو از هر نظر یک مدل عملکردی خوب برای هر چهار فصل می‌باشد.




مشخصات Mercedes-Benz A45 AMG

• حداکثر سرعت : 249.44 کیلومتر/ساعت (محدود شده - در تست‌ها توانایی رسیدن به سرعت 270.37 کیلومتر/ساعت)

• شتاب صفر تا صد در 4.6 ثانیه

• موتور توربوی بنزینی چهارسیلندر 1,991CC

• جعبه دنده‌ی هفت سرعته دو کلاچه به همراه غربیلک فرمان

• قدرت 355 اسب‌بخار

• گشتاور 332 پوند فوت

• مصرف سوخت 40.9 مایل بر گالن

• انتشار کربن 161 گرم/کیلومتر

• وزن 1555 کیلوگرم


تکنولوژی‌های Mercedes-Benz A45 AMG

تا اینجا در مورد موتور توربو، محرک چهارچرخ و جعبه دنده هفت سرعته سخن گفتیم که کیتی برای افزایش سرعت این خودرو به شمار می‌روند. اما اکنون خود را برای ویژگی‌های ایمنی کنترل فعالی کلاس A آماده نمایید.



در این خودرو قابلیت‌های سیستم هشدار کاهش سطح هوشیاری، سیستم کمکی جلوگیری از تصادف، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، کنترل کروز دیسترونیک یا راداری، سیستم هشداردهنده نقطه کور و حتی چراغ‌های جلویی که اطراف شما را روشن می‌کنند، وجود دارد. یک دوربین عقب و یک سیستم کمکی پارک فعال نیز به منظور کمک به پارک خودرو در آن تعبیه شده‌اند. در فضای درونی این مدل، از تازه‌ترین سیستم COMAND مرسدس به همراه صفحه‌نمایش با کیفیت بالا و ادغام‌سازی کامل آیفون استفاده شده است.



عملکرد و رانندگی Mercedes-Benz A45 AMG


تولید هاچ‌بک‌های جالب که توانایی غلبه بر ابرخودروها را داشته باشد همیشه از موضوعات کلیشه‌ای جالب توجه بوده است، اما تاکنون در دنیای واقعی رخ نداده است، اما در مورد این مدل باید گفت که تنها تازه‌ترین و بهترین ابرخودروها توانایی تطابق با آن را دارند.



با ویژگی‌های نام برده شده مانند توان 350 اسب‌بخار، محرک تمام چرخ و جعبه دنده دارای غربیلک فرمان در یک قالب فشرده، باید از این خودرو انتظار عملکرد بالایی را بر روی جاده‌ها داشت.



جمع‌بندی از Mercedes-Benz A45 AMG

خودروی استاندارد A-Class مرسدس یک عضو موثر در خانواده‌ی هاچبک این کمپانی به شمار می‌رود که اندکی جذاب‌تر و اسپرت‌تر از Audi A3 و BMW 1 Series است. اما این مدل جدید AMG را می‌توان یک هیولا در نوع خود نامید.

با قابلیت‌های سرعت زیاد، سیستم‌های جذاب و قالبی مملو از فناوری، این خودرو یکی از بهترین مدل‌های قابل خرید در حال حاضر به شمار می‌رود.



قیمت این خودروی مرسدس بنز 38190 پوند برای مدل پایه و 51590 برای مدل تست شده اعلام شده است.


ویدیو مرتبط :
مرسدس بنز A45 AMG

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015


مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015 با این هدف به میدان آمده است تا جایگاه پورشه 911 به عنوان سلطان خودروهای سوپر اسپرت را از آن خودش بکند.

1car.ir: مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015  با این هدف به میدان آمده است تا جایگاه پورشه 911 به عنوان سلطان خودروهای سوپر اسپرت را از آن خودش بکند. در یک کلام، AMG GT S می‌خواهد خاص باشد، شاید به همین خاطر است که اعداد و ارقامی شگفت‌انگیز به نمایش می‌گذارد: 509 اسب‌بخار نیرو، 650 نیوتن‌متر گشتاور، حداکثر سرعت 310 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صدی معادل با 3.8 ثانیه. با این حال، این اعداد و ارقام فوق‌العاده، به تنهایی نمی‌توانند میراث پورشه 911 را خدشه‌دار کنند.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

مرسدس بنز AMG GT S با طراحی بدنه عضلانی و فوق‌العاده‌اش که از حسی کلاسیک برخوردار است و کیفیت و غنای کابین جذاب و استادانه‌اش، بسیار جنجالی و جذاب به نظر می‌رسد. این خودرو به طور قطع نسخه کپی‌برداری شده پورشه 911 نیست. شاید بتوان گفت جدی‌ترین رقیب این خودرو، جگوار F-Type R است چون از چنان تجهیزات پیشرفته‌ای بهره می‌برد که به عنوان یک خودرو اسپرت از ارزش بالایی برخوردار است.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

در کابین داخلی، با فضایی با شکوه روبرو می‌شوید که بسیار راحت است. از روی صندلی راننده دسترسی به کنسول مرکزی و دکمه‌های کنترلی آسان است، با این حال ارتفاع کم صندلی راننده باعث می‌شود دید راننده از پشت کاپوت بلند و قوس‌دار زیاد تعریفی نداشته باشد. وقتی با سرعت کم در جاده‌های پر پیچ و خم و ناهموار رانندگی می‌کنید، فعال کردن حالت Comfort باعث می‌شود AMG GT S خصوصیات مثبت خودش را بیشتر نشان بدهد.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

موتور 4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه، بدون هیچ تلاش و زحمتی از پس همه چیز بر می‌آید. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو 6 مطابقت دارد و میزان مصرق سوخت آن در هر صد کیلومتر به 9.4 لیتر می‎رسد. گیربکس هفت سرعته و دو کلاچه، نرم و بی وقفه دنده عوض می‌کند. این گیربکس یکی از بهترین گیربکس‌های اتوماتیک موجود است و با گیربکس PDK پورشه رقابت می‌کند.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

طراحی شاسی این خودرو به گونه‌ای است که وزن 1,540 کیلوگرمی خودرو به نسبت 47:53 روی چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌شود، به این ترتیب، وزن کمتری روی چرخ‌های جلو می‌افتد و فرمان حساس به سرعت، همچنان حساس و تعاملی باقی می‌ماند و خودرو بسیار سبک احساس می‌شود. چنانچه سیستم تعلیق تطبیقی روی حالت Soft تنظیم شده باشد، هنگام عبور از مسیرهای ناهموار و پر دست‌انداز، همچنان سواری نرم و راحتی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

شاید هیچ‌کس نتواند موتور قدیمی هشت سیلندر و 6.2 لیتری مرسدس بنز AMG را به راحتی فراموش کند، ولی موتور جدید هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه نیز بسیار جذاب است و تنها ایرادی که می‌توان از آن گرفت این است که در مقایسه با موتورهای تنفس طبیعی مشابه، از صدایی پر طنین بهره نمی‌برد.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

با این حال، اگر حالت Race را فعال کنید، این خودرو به لطف سیستم اگزوز قابل تنظیمش، از غرشی گوشنواز برخوردار می‌شود. البته پیش از این که دور موتور به محدود قرمز 6000 دور بر دقیقه برسد، مرسدس بنز AMG GT S مجهز به توربوشارژر رضایت شما را جلب می‌کند. اگر حالت‌های رانندگی Sport و +Sport را فعال کنید، این خودرو زیبا پویاتر و تیز و فرزتر می‌شود. صرفنظر از این که چه حالتی را انتخاب کنید، چسبندگی عالی، تعادل بی‌نظیر و تعامل بین جاده و راننده همچنان سر جای خودشان باقی می‌مانند.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015

این عوامل دست به دست هم می‌دهند و به طور کامل در خدمت راننده‌های حرفه‌ای هستند. حالت Race که به عنوان یک آپشن از پکیج Dynamic Plus در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، عملکرد واقعی این سوپر خودرو را به نمایش می‌گذارد که استفاده از آن در جاده‌های صاف و پیچ‌های ملایم بسیار کاربردی است. مانند سایر خودروهای اسپرت، هرچه بیشتر پدال گاز را بفشارید، رانندگی ناب‌تر می‌شود. در دور موتور بالای 1,750، گشتاور به 650 نیوتن‌متر می‌رسد ولی هندلینگ بی‌نظیر باعث می‌شود این نیروی خارق‌العاده درست به کار گرفته شود و نهایت توانایی‌های مرسدس بنز AMG GT S به نمایش گذاشته شود. در مجموع می‌توان گفت این سوپر خودرو از پورشه Carrera S  و مرسدس بنز SLS سواری ناب‌تری دارد و آمیزه‌ای است تازه از توانایی‌های مختلف.

بررسی مرسدس بنز AMG GT S مدل 2015