دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با جایگزین ماوس آشنا شوید



گجت,Flow جایگزین موس,کاربردهای فلو

با جایگزین ماوس آشنا شوید: Flow، گجتی کوچک با دستورات حرکتی و صفحه لمسی
وب سایت های جذب سرمایه گهگاه پذیرای ایده های ناب و محصولات جالبی هستند که بعضا به موفقیت های بزرگی هم دست می یابند. Flow یکی از همان محصولات است که در وب سایت Indiegogo معرفی شده و می تواند آینده روشنی داشته باشد.
این گجت کوچک اندام مناسب لپ تاپ یا رایانه خانگی شما است که می تواند به صورت برنامه ریزی شده بسیاری از کارهای شما را به انجام برساند.

 

این محصول به وسیله بلوتوث به لپ تاپ یا رایانه خانگی شما متصل می شود و سپس می توانید از آن به جای ماوس خود استفاده کنید. فلو می تواند حرکات دست شما را حس کند و همچنین به وسیله صفحه لمسی به خوبی نقش ماوس را برای شما بازی کند. از طرفی این محصول دارای یک بدنه با قابلیت چرخندگی است که می تواند در اپلیکیشن های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.


به طور مثال با اپلیکیشن اسپاتیفای شما می توانید برای رفتن به موزیک بعدی، دست خود را در بالای فلو حرکت دهید و همچنین برای کاهش یا افزایش صدا، کف دست را به روی آن قرار داده و به سمت بالا سوق دهید.
در حال حاضر به گفته سازنده این محصول، بیش از ۳۰ اپلیکیشن با فلو سازگاری کامل دارد و در آینده نزدیک پشتیبانی از لپ تاپ و تلفن همراه هوشمند هم به آن اضافه خواهد شد.
منبع : digiato.com


ویدیو مرتبط :
با قابلیت های ویژه ماوس گیمینگ Razer بیشتر آشنا شوید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اپل آیفون را کنار می‌گذارد / با جایگزین آیفون آشنا شوید



ظرف 15 سال آینده شاهد کنار گذاشته شدن آیفون از خط تولید اپل خواهیم بود.

پایپرجافرای از موسسه پژوهشی Gene Munster اخیراً با پرده‌برداری از پروژه هدست واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده(VR/AR) اپل اعلام کرد که این کمپانی می‌داند که قرار است در دنیا چه اتفاقی بیفتد.

به گزارش خبر آنلاین، آیفون موجود با تغییرات بزرگ روی بدن و احتمالاً روی صورت ما متصل به ده‌ها سنسور پوشیدنی و دوربین و تصاویر هولوگرافیک قرار می‌گیرد.

اما هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت مجازی یا Virtual Reality هدست نصب‌شده روی صورت است که راهگشای جدید ورود ما به دنیای مجازی تلقی می‌شود و از طریق آن می‌توانیم اشیاء و آبجکت های تعریف‌شده را ببینیم.

اما واقعیت افزوده یا Augmented Reality همان هدست واقعیت مجازی است با این تفاوت که دنیای اشیاء جدید را وارد محیط اطراف ما می‌کند و این پروژه‌ای است که مایکروسافت با هولولنز خود آن را دنبال می‌کند.

تصور کنید یک آشپزخانه لخت و بدون وسیله دارید. با زدن هدست واقعیت مجازی می‌توانید اشیاء جدید را در جای‌جای آشپزخانه تصور کنید. اما اگر بتوانید این اشیاء را خودتان بسازید، به آن واقعیت افزوده/ AR می‌گویند. مثلاً برای آشپزخانه خود یخچال بسازید(با برنامه‌ای شبیه ماین کرافت)، اجاق‌گاز بسازید و ... و سپس با آن زندگی کنید.

این چیزی است که در ذهن مبتکران AR/VR است و البته هرچند اپل دیرتر از سایرین به فکر آن افتاده است اما قصد دارد با کنار گذاشتن آیفون در سال‌های آینده، آن را روی صورت کاربران خود بیاورد، کاری که گوگل با عینک خود شروع کرد اما بد دلایل متعدد به‌خصوص بحث حریم شخصی، گسترش نیافت.

بنابراین اپل نیز درک کرده است که گوشی‌های هوشمند امروزی به تاریخ سپرده می‌شوند و آنچه جایگزین می‌شود با قرار گرفتن روی بدن انسان، جزئی از ما شده و دنیای فناوری را وارد فاز جدیدی از تحول می‌کند.

هم انسان‌ها و هم دنیای انسان‌ها با AR/VR کاملاً تغییر خواهد کرد و به‌جای خرید اشیاء آن را به‌صورت مجازی در خانه‌های خود تعریف می‌کنیم، تا آن زمان مفهوم خانه نیز شاید تغییر کند،طوری که در خانه هستید اما مشغول رانندگی می‌شوید، به دوستان خود سر می‌زنید و خرید انجام می‌دهید و...

 

اخبار,خبر های تکنولوژی, آیفون

 

اخبار تکنولوژی - خبر آنلاین