دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انگشتری که جایگزین خط بریل می شود



خط بریل,دستگاه انگشت خوان,دستگاه FingerReader چیست

 

انگشتری که جایگزین خط بریل می شود
مبتکران ابزار جدیدی ساخته اند که می تواند متن مکتوب را با صدای بلند بخواند؛ ابتکاری که افراد نابینا را قادر به کسب اطلاعات و مطالعه می کند.

 

این دستگاه به شکل یک انگشتر در انگشت قرار می گیرد و با ردیابی جهت انگشت کاربر می تواند متونی را که فرد به آن اشاره می کند بخواند.نمونه اولیه این دستگاه که FingerReader (انگشت خوان) نام دارد می تواند جایگزین نرم افزارهای شنیداری- دیداری شود که اغلب غیر دقیق و محدود هستند.


این ابزار که توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه فناوری ماساچوست MIT ساخته شده به کاربر امکان می دهد تا خط متن را با انگشت اسکن کرده و بازخورد صوتی کلمات آن را دریافت کند.این انگشتر همچنین بازخورد حرکتی را به شکل لرزش بسیار کوچکی ارائه می کند تا مطمئن شود کاربر از متن منحرف نشده باشد.این ابزار در مرحله ساخت است و تصاویر ویدیویی منتشر شده از آن نشان می دهد که هنوز باید منتظر پیشرفت های لازم در آن باشیم.


به عنوان مثال در نمونه اولیه سرعت بسیار کندتر از میزان لازم است و جک هدفون نیز وجود ندارد.در نهایت انگشت خوان جایگزین خط بریل خواهد شد که در حال حاضر به خاطر افزایش استفاده از نرم افزارهای دیداری شنیداری ، کمتر آموزش داده می شود.علاوه بر کمک به افراد کم بینا و نابینا، این ابزار جدید می تواند به عنوان یک ابزار ترجمه به کار گرفته شود که به دانشجویان کمک کند بهتر زبان خارجی را بیاموزند و ارتباط برقرار کنند.
 منبع: mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
اولین پست با خط بریل منتشر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی دستکش‌های رایانه‌ای جدید برای آموزش "خط بریل"



اخبار,اخبار علمی ,خط بریل

 

اخبار علمی - طراحی دستکش‌های رایانه‌ای جدید برای آموزش "خط بریل"

بتازگی دانشمندان، دستکش‌های کامپیوتری جدیدی را ساختند که می تواند خط بریل را به افراد آموزش دهد ،حتی در زمانی که استفاده کننده مشغول انجام دادن کار دیگری باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،بیش از 39 میلیون نفر در سرتاسر جهان نابینا هستند. برای بسیاری از این افراد خط بریل یک ابزار قدرتمند برای خواندن و نوشتن است تا بتوانند با دنیای اطراف خود به بهترین شکل ارتباط برقرار کنند.

محققان دستکش هایی را طراحی کردند که با پوشیدن آن می توان خط بریل را آموخت.ویبریتورهایی که در نوک انگشتان این دستکش ها تعبیه شده است کار  آموزش خط بریل را میسر می کند.

این دانشمندان اذعان داشتند، برای بررسی کارکرد درست این نوع از دستکش ما از افرادی خواستیم تا از این نوع دستکش ها استفاده کنند که  نتایج حاکی از موفقیت کارمان بوده است.

همچنین این محققان از شرکت کنندگان خواستند تا یک بازی کامپیوتری را هم در حین کار دستکش انجام دهند و این خاصیت را هم تحقیق کردند که، حتی زمانی که شخص در حین فعالیت دیگری هم باشد می تواند بوسیله این دستکش خط بریل را بیاموزد.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران