دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انتقال مستقیم از جی‌میل به گوگل‌داك



 

انتقال مستقیم از جی‌میل به گوگل‌داك

 

در دنیای امروز فناوری اطلاعات، همه جا سخن از سرویس‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب است، سرویس گوگل‌داك نیز یكی از این سرویس‌ها به‌شمار می‌رود. در گوگل‌داك شما می‌توانید اسناد متنی خود را ایجاد و ذخیره كنید تا در هر زمان و هر مكان كه به آنها نیاز داشتید نیز براحتی به آنها دسترسی داشته باشید. اگر از كاربران این سرویس باشید حتما ترجیح می‌دهید تمام اسناد متنی خود را در آن آرشیو كنید كه یكی از منابع شما نیز اسناد دریافتی توسط ایمیلتان است.

كاربران شخصی و شركت‌های زیادی هستند كه حجم زیادی از نامه‌نگاری‌های خود را توسط ایمیل به انجام می‌رسانند، از ارسال دعوت‌نامه گرفته تا درخواست پیش‌فاكتور و... همان‌طور كه می‌دانید این اسناد به‌صورت فایل‌های پیوست، همراه با ایمیل ارسال می‌شوند و در صورتی كه بخواهید آنها را در سرویس گوگل‌داك آرشیو كنید، باید ابتدا اسناد پیوستی را دانلود، سپس آنها را در گوگل‌داك خود آپلود كنید كه این كار نیازمند صرف وقت زیادی است. اگر شما هم در حال حاضر این كار را روزانه بیش از چند بار تكرار می‌كنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم به روش زیر عمل كنید تا با بهره‌گیری از مرورگر كروم، افزونه‌ای منحصر‌به‌فرد و سرویس جی‌میل، شما را قادر سازیم تا با یك كلیك به‌طور مستقیم، اسناد دریافتی در ایمیلتان را به كاربری خود در گوگل‌داك انتقال دهید.

1ـ برای انجام این كار ابتدا مرورگر كروم را اجرا كرده و با مراجعه به لینك زیر، افزونه Gmail Attachments To Docs را در مرورگر خود نصب كنید:

http:‌/‌‌/‌tiny.cc‌/‌gmail-attachment

2ـ پس از نصب افزونه وارد محیط كاربری خود در سرویس جی‌میل شوید و به‌دلخواه یكی از ایمیل‌هایتان را كه دارای فایل پیوست است، انتخاب كنید. (برای جستجو به‌دنبال ایمیل‌های دارای فایل پیوست می‌توانید عبارت has:attachment را در بخش جستجو وارد كنید.)

 

انتقال مستقیم از جی‌میل به گوگل‌داك

 

3ـ چنانچه ایمیل انتخابی را باز كنید، مشاهده خواهید كرد كه در كنار گزینه‌های Download، View مربوط به فایل پیوست، گزینه‌ای نیز با عنوان Save to Docs در اختیار شما قرار داده شده است كه با كلیك روی این گزینه، بدون نیاز به دانلود و آپلود مجدد، اسناد پیوستی در ایمیل شما مستقیما در گوگل‌داك آپلود شده و پس از اتمام عملیات آپلود نیز پیغامی شامل عبارت

Your file has been saved to Google Docs به شما نمایش داده می‌شود كه نشان‌دهنده آپلود موفقیت‌آمیز فایل پیوست در گوگل‌داك است.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت جی-میل(گوگل-میل/Gmail):معین نقویان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد از محدود کردن جیمیل/فیلترینگ گوگل و جی‌میل نشان داد مسئولین از دنیای ارتباطات درک جامعی ندارند



انتقاد از محدود کردن جی میل/ کم اطلاعی تصمیم‌گیران از جامعه اطلاعاتی

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: بستن گوگل تا اطلاع ثانوی و فیلتر جی میل که مکاتبات مردم دربستر آن انجام می شود نشان می دهد تصمیم گیرندگان از مدلها و اقتضائات روز جامعه اطلاعاتی کم اطلاعند چرا که موتور جستجو و بستر مکاتباتی را که نمی توان تا ‌اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حسین انتظامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به قطع سرویسهای گوگل در ایران که گفته شده به دنبال تقاضای مردم و به دلیل محکوم کردن سوء استفاده از فضای مجازی برای توهین به مقدسات صورت گرفته است، گفت: اگرچه انگیزه و نیت مجریان، ‌ارزشی است اما در این باره به چند دلیل کج سلیقگی رخ داده است.

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات درباره دلایل آنچه که از آن به کج سلیقگی تعبیر کرده، اظهار داشت: در برابر این اقدام موهن، اقدامات خودجوش جامعه مسلمانان زیباتر و موثرتر است و بهتر می تواند احساسات مسلمانان را نشان داده و فراگیر و اثربخش باشد.

وی ادامه داد: موجی که اتفاقا از مسلمانان غیرایرانی شروع و باعث شد در اعتراض به بی احترامی گوگل به خواست جامعه میلیاردی مسلمان و بهانه کردن "آزادی اطلاعات"، ‌استفاده از این موتور جستجو در روزهای 24 و 25 سپتامبر یعنی 2شنبه و3 شنبه به شکلی نمادین تحریم شود ارزش ویژه ای داشت و در شبکه های اجتماعی و به کمک ابزار اطلاع رسانی جدید و موج آفرین نظیر توئیت و پیامک، شمول یافت؛ بنابراین دولتی و دستوری کردن این اقدام خودجوش،‌ نقض غرض است.

نماینده مدیران مسئول تصریح کرد: تجربه نشان داده از زمانی که زمینه های خودجوش و مردمی جشنهای نیمه شعبان و دهه فجر، ‌کمرنگ شده و به نحوی دولتی شده اند جذابیت، ‌خلاقیت و فراگیری قبلی جای خود را به نگاه شابلونی داده که انفعالی شدن مخاطب را هم در پی داشته و خطر ابتذال یعنی دم دستی شدن را هم دارد.

انتظامی با بیان اینکه وقتی اقداماتی از این دست، دولتی می شود، ممکن است بعضی از موافقان طرح به دلیل مخالفت سیاسی خود با دولت از آن طرح روی بر گردانند و حتی مخالفت کنند، تاکید کرد: بستن گوگل تا اطلاع ثانوی و از آن بدتر، فیلتر جی میل که مکاتبات مردم در آن بستر انجام می شود به معنای آن است که تصمیم گیرندگان از مدلها و اقتضائات روز رسانه و جامعه اطلاعاتی درهم تنیده، کم اطلاعند.

وی به مهر گفت: موتور جستجو و بستر مکاتباتی را که نمی توان تا "‌اطلاع ثانوی" تعطیل کرد؛ اتفاقا فلسفه انتخاب هوشمندانه 2 روز به صورت نمادین، از درک درست طراحان اولیه این کمپین حکایت دارد اما می بینیم وقتی آن واکنش منطقی و درست و آن ایده جذاب، دولتی و فرمایشی می شود تبعات ناپسند می یابد.

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات خاطرنشان کرد: این تصمیم علاوه برآنکه از فقدان درک جامع دنیای ارتباطات حاکی است از نشناختن تغییر مناسبات جهانی هم حکایت می کند؛ در الگوی کهن، ‌دولتها بازیگران اصلی روابط بین الملل بودند و طیف همکاری تا تخاصم را رقم می زدند اما سالهاست فقط دولتها، ‌تنها بازیگران جهان نیستند.

به گفته وی، هم اکنون سازمانهای بین المللی، شرکتها، ‌شبکه های اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و حتی فرد، یعنی آحاد جمعیت زمین، علاوه بر دولتها بازیگران صحنه بین الملل شده اند و وقتی ما در مواجهه با یک پدیده از الگوی قدیمی تبعیت می کنیم و از نقش آفرینی یا ظرفیت سازی بازیگران جدید مثل سازمانهای مردم نهاد و شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنیم می تواند به معنای آن باشد که از نقش این موارد بی اطلاعیم و جغرافیای موضوع را نمی شناسیم./مهر