دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

امكانات بیشتر ویندوز را تجربه كنید



 

ویندوز, دانلود نرم افزار, نرم‌افزار جدید

كلیدهای بستن (Close)، كمینه (Minimize) و بزرگنمایی‌/ ‌بازگردانی (Maximize‌/‌Restore) جزو اولین كلیدهایی است كه تمامی كاربران ویندوز روش استفاده از آن را یاد می‌گیرند و در بسیاری از سیستم‌های‌عامل‌ نیز این كلیدها مشاهده می‌شود.

این كلیدها بظاهر جزو ابزارهای پیش‌پا‌ افتاده در سیستم‌عامل به‌شمار می‌روند و با انتشار نسخه‌های جدید از سیستم‌های‌عامل هیچ تغییری در آنها مشاهده نمی‌شود. اما اگر به میزان كاربرد این كلیدها توجه بیشتری داشته باشید خواهید دید این كلیدها بیش از امكانات و ابزارهای موجود در سیستم‌عامل مورد استفاده قرار می‌گیرد!

این هفته قصد داریم پیشنهاد نرم‌افزاری خود را به این كلیدها اختصاص دهیم تا امكانات به مراتب بیشتری در اختیار شما قرار گیرد و در افزایش سرعت انجام كارها شما را یاری كنیم.

كلیدهای بیشتر برای شما
نرم‌افزار قدرتمند Actual Title Buttons با روش كاری بسیار ساده، شما را قادر می‌سازد كلیدهای جدیدی را به مجموعه كلیدهای همیشگی كه روی نوار عنوان پنجره‌ها قرار دادند، اضافه كنید و با استفاده از آنها مدیریت كامل‌تری را روی پنجره‌های ویندوز داشته باشید.

این نرم‌افزار در همه نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز اعم از ویندوز 8، 7، سرور، ویستا، 2008، اكس‌پی، 2003 و 2000 قابل نصب و استفاده است و هیچ‌گونه تداخلی با كلیدهای پیش‌فرض موجود در سیستم‌عامل نیز ندارد.

نرم‌افزار Actual Title Buttons بیش از ده‌ها قابلیت جدید را برای مدیریت بهتر پنجره‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد كه برخی از آنها عبارت است از:
ـ تغییر اندازه پنجره‌ها با یك كلیك ماوس به اندازه‌های از پیش‌تعریف شده

ـ تغییر مكان پنجره‌ها با یك كلیك ماوس به مكان‌های از پیش مشخص شده همچون وسط صفحه‌نمایش

ـ تقسیم صفحه‌نمایش به 9 قسمت و تغییر مكان پنجره‌ها به هریك از این قسمت‌ها با یك كلیك ماوس (برای چیدمان سریع پنجره‌ها روی صفحه از این قابلیت استفاده می‌شود.)

ـ جمع‌كردن پنجره‌ها با یك كلیك ماوس به‌صورت كركره‌ای و باز‌كردن آنها با كلیك مجدد همان دكمه

ـ كمینه‌سازی پنجره‌ها كنار ساعت ویندوز با یك كلیك ماوس

ـ تغییر در شفافیت پنجره‌ها و محو‌كردن آنها با افزایش شفافیت

ـ تغییر نحوه نمایش یك پنجره به حالت «همیشه در بالا» برای قرارگیری پنجره روی همه پنجره‌ها

ـ انتقال آسان پنجره‌ها از نمایشگری به نمایشگر دیگر

ـ كپی آسان محتوای موجود در هر پنجره در حافظه موقت سیستم‌عامل

ـ چسباندن (Paste) آسان محتوای كپی شده در حافظه موقت در هر پنجره

ـ تغییر اولویت استفاده نرم‌افزارها از پردازشگر و حافظه سیستم‌عامل با یك كلیك

ـ تبدیل پنجره به پنجره مهمان (غیرفعال‌كردن ماوس روی پنجره)

ـ نمایش پنجره‌هایی كه اخیرا مورد دسترسی قرار گرفته ‌است.

ـ دسترسی آسان و سریع به پوشه‌های مورد علاقه

ـ انتقال پنجره فعال به زیر پنجره‌های دیگر
و...

چنانچه به استفاده از این نرم‌افزار علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید همین امروز كلیدهای جدیدی را به نوار عنوان سیستم‌عامل اضافه كنید ‌باید با مراجعه به لینك زیر نسبت به دریافت آخرین نسخه از نرم‌افزار اقدام كنید:

http:‌/‌‌/‌www.actualtools.com‌/‌files‌/‌aimsetup.exe

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
امكانات جدید ویندوز فون 8:ScreenShot تایید شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیاپلیر ویندوز را شخصی‌سازی كنید



 

مدیاپلیر ویندوز را شخصی‌سازی كنید

 

اگر مدیاپلیر در حالت Now playing قرار دارد، روی پنجره كلیك راست كرده و گزینه More options را انتخاب كنید. در حالت Library هم می‌توانید با انتخاب گزینه در سمت راست و بالای پنجره‌ مدیاپلیر و زدن Options، به این قسمت دسترسی پیدا كنید. علاوه بر این اگر Menubar را فعال كرده‌اید، می‌توانید از منوی Tools پنجره را باز كنید.

با باز شدن این پنجره ‌به صورت پیشفرض به برگه هدایت می‌شوید كه در آن برخی تنظیمات مربوط به پلیر و نیز تنظیمات Update وجود دارد. می‌توانید از میان 3 گزینه‌موجود در قسمت Update، مشخص كنید هرروز، هفته یا ماه برای بررسی Updateهای مربوط به مدیاپلیر جستجو صورت گیرد كه البته این مورد منوط به اتصال سیستم شما به اینترنت است!تا الان كه به نگارش این مطلب می پردازیم،هنوز Updateای برای مدیاپلیر ورژن 12 ارائه نشده است!

در قسمت Player settings گزینه‌های متنوعی وجود دارد ؛ اگر می‌خواهید حین كار با نرم‌افزارهای مختلف و هنگامی كه پنجره‌های مختلفی را باز كرده‌اید، پنجرهplaying روی تمامی آنها قرار گیرد، گزینه ... keep now playing on top را در حالت انتخاب قرار دهید. در این صورت تا هنگامی كه مدیاپلیر باز باشد، صرف نظر از این كه در حال حاضر كدام پنجره را انتخاب كرده‌و با آن كار می‌كنید، روی تمامی آنها قرار خواهد داشت.

بهتر است همیشه گزینه Allow screen saver during playback از حالت انتخاب خارج باشد. در این صورت در زمان پخش توسط مدیاپلیر، Screen saver فعال نخواهد شد.

اگر مایل نیستید فایل‌هایی كه به وسیله مدیاپلیر ویندوز باز می‌كنید به صورت اتوماتیك در Library پلیر قرار گیرد، گزینه‌های سوم و چهارم یعنی ...Add local‌/‌remote media files را از حالت انتخاب خارج كنید. Remote file ها، فایل‌هایی هستند كه به روی هارد سیستم‌تان قرار ندارند. مثلا ممكن است این فایل‌ها در فایل‌سرور یا یكی از سیستم‌های متصل به شبكه‌تان باشد كه شما به صورت Remote و بدون منتقل كردن آن به سیستم‌تان به وسیله‌مدیاپلیر ویندوز آن را اجرا كرده‌اید. اگر از سیستم‌های عمومی (!) استفاده می‌كنید یا به غیر از شما افراد دیگری با حساب كاربری‌تان از سیستم استفاده می‌كنند، بهتر است این دو گزینه از حالت انتخاب خارج باشد. گزینه Connect to the internet را نیز غیرفعال كنید تا مدیاپلیر به صورت خودكار به اینترنت وصل نشود! همان طور كه می‌دانید، در صورت وجود چند حساب كاربری در ویندوز 7، بدون آن كه حساب كاربری جاری Logoff شود، می‌توانید با انتخاب گزینه switch user از منوی استارت، با یك حساب كاربری دیگر وارد سیستم شوید. در این صورت اگر گزینه ...‌Stop playback when switching در حالت انتخاب باشد، پخش مدیاپلیر به صورت خودكار متوقف خواهد شد. توجه داشته باشید اگر این گزینه غیرفعال باشد، صدای فایلی كه در حال پخش است، در حساب‌های كاربری فعال دیگر نیز شنیده خواهد شد!

حتما تاكنون توجه كرده‌اید كه هنگام پخش فیلم و... درحالت فول‌اسكرین، نوار كنترل پس از چند ثانیه از پایین صفحه حذف می‌شود.

اگر می‌خواهید این نوار را همواره در پایین صفحه در اختیار داشته باشید، گزینهAllow autohide را از حالت انتخاب خارج كنید. انتخاب گزینه‌آخر یعنی ...Save recently used to the jumplist نیز به این معناست كه فهرست آخرین فایل‌های پخش شده توسط مدیاپلیر ویندوز، به جای آن كه در فهرست Frequently used قرار گیرد، در Jumplist مشاهده شود. یادآوری می‌شود با كلیك راست روی آیكون نرم‌افزارهای Pin شده در Taskbar ویندوز می‌توانید Frequent list برای آن نرم‌افزار را ببینید. برای مشاهده Jumplist نیز كافی است ماوس را روی آیكون آن نرم‌افزار در منوی استارت نگه دارید!

در برگه Devices می‌توانید به تنظیمات همه درایوهای نوری، دستگاه‌های پلیر جانبی كه به سیستم متصل كرده‌اید، مانیتور و نیز اسپیكر سیستم‌تان دسترسی داشته باشید. در این برگه با كلیك روی دكمه Advanced به پنجره File conversation options هدایت خواهید شد. در این صفحه می‌توانید تنظیماتی را اعمال كنید كه به سبب آن، فایل‌های صوتی و تصویری، قبل از Sync با دستگاه پلیر، Convert شوند یا به عبارت دیگر فرمت شان تبدیل شود. با انتخاب 2 گزینه‌اول ...Allow video‌/‌audio file فرمت تمامی فایل‌های نامتعارف قبل از Sync تبدیل خواهد شد. در این پنجره می‌توانید با انتخاب دكمه مسیر فایل‌های موقتی را كه به سبب عملیات Convert روی سیستم ذخیره می‌شود تغییر دهید یا فایل‌های قدیمی ذخیره شده را با استفاده از دكمه حذف كنید.‌حداكثر حجمی را كه این فایل‌های موقت در سیستم‌تان اشغال می‌كنند نیز می‌توانید در فیلد مورد نظر برحسب مگابایت وارد كنید.

در برگه Library شاید 2 گزینه‌كاربردی را بتوان نام برد. می‌توانید برای اعمال Volume leveling به فایل‌های جدید، گزینه ... volume leveling را در حالت انتخاب قرار دهید. توضیحات Volume leveling در شماره‌های گذشته عنوان شده‌است.

گزینه‌دیگر، Delete files from computer when deleted from library است كه در صورت فعال بودن، باعث می‌شود كه با حذف یك فایل از Libraryهای مدیاپلیر، آن فایل به‌كلی از سیستم حذف شود! در صورتی كه مدیریت تمامی فایل‌های مولتی مدیا را از طریق مدیاپلیر انجام می‌دهید، بهتر است این گزینه را در حالت انتخاب قرار دهید تا فایل اضافی روی سیستم‌تان باقی نماند!

در تب Privacy بهتر است گزینه‌های ... Send unique player ID و ... I want to help make Microsoft را از حالت انتخاب خارج كنید تا اطلاعاتی از سیستم‌تان به فروشگاه‌های تولیدكننده‌محتوا كه از محصولاتشان استفاده می‌كنید و نیز مایكروسافت ارسال نشود! از برخی اطلاعات استانداردی كه ممكن است به صورت خودكار از طریق مدیاپلیر ویندوز برای مایكروسافت ارسال شود در شماره‌گذشته نام برده شد. مایكروسافت از این اطلاعات برای بهبود كارایی نرم‌افزارهای خود براساس شناسایی نیازهای كاربران و... بهره می‌برد.

اگر می‌خواهید ردپای شما در سیستم باقی نماند، در قسمت History از برگه privancy، گزینه‌های Music، Video، Picture، Playlist را از حالت انتخاب خارج كنید تا فهرست آخرین فایل‌هایی كه از طریق مدیاپلیر ویندوز پخش می‌كنید، در پلیر باقی نماند. این فهرست را می‌توانید با كلیك روی دكمه clear history پاك كنید. فایل‌های Cache شده را نیز می‌توانید از طریق دكمهcache حذف كنید.

 

نصب Codec روی مدیاپلیر ویندوز

همان طور كه می‌دانید و در شماره‌اول این بخش نیز عنوان شد، مدیاپلیر ویندوز 7 همچون دیگر پلیرها قادر به پخش تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری نیست. برای افزودن قابلیت پخش انواع بیشتری از فایل‌ها به این نرم‌افزار، باید Codec pack مناسب را روی سیستم نصب كرد.

Codec از حروف ابتدایی دو كلمه Compressor-Decomperessor تشكیل شده و به معنای افزونه‌ای است كه به سیستم امكان Encode كردن و Decode كردن فایل‌های Video و Audio با فرمت‌ها و متدهای Compression مختلف را می‌دهد. Codec مربوط به مدیاپلیر ویندوز 7 را می‌توانید از سایت معتبر CNET دانلود كنید. با نصب این افزونه، مدیاپلیر قادر به پخش فایل‌هایی با فرمت mkv،.avi،.flv،.mp4. و... خواهد شد.

http://download.cnet.com/Windows-7-Codec-Pack/3000-13632_4-10965840.html

http://www.windows7codecs.com/

 

منبع: windows.microsoft.com