اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"یگان ویژه هوابرد انگلیس در مرز سوریه مستقر شده است"



"یگان ویژه هوابرد انگلیس در مرز سوریه مستقر شده است"

خبرگزاری آلمانی «دویچه وله» به نقل از دو نشریه معتبر انگلیسی نوشت اعضای سابق یگان ویژه هوابرد انگلیس، معروف به «اس. آ. اس» برای شورشیان مسلح مخالف بشار اسد پایگاه های آموزشی تشکیل داده اند. منبع خبر این نشریات، اطلاعاتی است که برخی از اعضای ارتش انگلیس در اختیارشان گذاشته اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با گسترده تر شدن ابعاد بحران سوریه و افزایش فعالیت گروه های مسلح علیه دولت بشار اسد، کشورهای غربی نیز فعالیت های خود را برای ساقط کردن دولت سوریه شدت بخشیده اند. جدیدترین اخبار در این زمینه، از کمک نظامی علنی غرب از شورشیان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، برخی نشریات انگلیسی از آموزش نظامی شورشیان سوری توسط نظامیان سابق انگلیسی خبر داده اند. در همین حال، برخی کشورهای عرب منطقه نیز برای این گروه ها سلاح ارسال می کنند و آمریکا نیز نقشی فعال در این زمینه در پیش گرفته است.

در همین رابطه، خبرگزاری آلمانی «دویچه وله» به نقل از دو نشریه معتبر انگلیسی نوشت اعضای سابق یگان ویژه هوابرد انگلیس، معروف به «اس. آ. اس» برای شورشیان مسلح مخالف بشار اسد پایگاه های آموزشی تشکیل داده اند. منبع خبر این نشریات، اطلاعاتی است که برخی از اعضای ارتش انگلیس در اختیارشان گذاشته اند.

بر این اساس، شماری از واحدهای رزمی شورشیان که در حال حاضر در درگیری ها حضور دارند، از جمله افرادی هستند که در این دوره های آموزشی شرکت داشته اند. این پایگاه های آموزشی در مرز سوریه و عراق برپا شده و تاکنون حدود 300 نفر در آن آموزش دیده اند. وظیفه آموزش این افراد، به عهده تعدادی از کماندوهای سابق ارتش انگلیس است.

علاوه بر این، گزارش ها حاکی از آن است که کشورهای عربستان و قطر، علاوه بر کمک های مالی، تسلیحات و تدارکات نظامی نیز در اختیار شورشیان قرار می دهند. آمریکا نیز هرچند اعلام کرده که کمک هایش به وسایل ارتباطی و ماهواره ای محدود می شود، اما با دخالت مستقیم در ارسال سلاح ها، مقصد تسلیحات قطر و عربستان را هدایت می کنند.

علاوه بر این، آمریکا از طریق یک سلسله اقدامات دیگر، از جمله تلاش برای جلوگیری از عبور و مرور هواپیماهای ایرانی به سوریه، سعی دارد فشارها را بر دولت این کشور افزایش دهد.

به این ترتیب، در حالی که دولت های غربی همواره اصرار دارند بحران سوریه ریشه ای داخلی دارد و حمایت های آنان از شورشیان، تنها به کمک های انسان دوستانه محدود می شود، اما واقعیت امر آن است که در پی ناکامی این کشورها از دست زدن به اقدام مستقیم نظامی تحت لوای شورای امنیت، آن ها سعی دارند از طریق کمک های نظامی نهایت تأثیرگذاری ممکن را بر روند اوضاع در سوریه داشته باشند./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
رِنجر های بسیجی (2) یگان ویژه هوابرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یگان‌های ویژه آمریکا و انگلیس در راه سوریه



اخبار,اخبار بین الملل,بحران سوریه

 
اخبار بین الملل - یگان‌های ویژه آمریکا و انگلیس در راه سوریه

منابع دیپلماتیک غربی فاش کردند که کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی و اروپایی هم اکنون در اردن حضور دارند و یکی از مأموریت‌های آنها تدوین طرح‌هایی برای تسهیل ورود یگان‌های ویژه آمریکایی و انگلیسی به سوریه است.

به گزارش فارس این منابع دیپلماتیک غربی در لندن به روزنامه اینترنتی رأی الیوم گفتند: صحبت رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه درباره تشدید درگیری‌ها در جبهه جنوبی این کشور و اظهارات ویندی شرمن دستیار وزیر خارجه آمریکا درباره وجود "طرح ب" دولت این کشور در صورت شکست اجلاس ژنو 2 درباره سوریه، اردن و منطقه مرزی آن با سوریه را به دروازه اصلی آمریکا و اروپا برای انتقال تجهیزات نظامی پیشرفته به مخالفان مسلح در سوریه تبدیل خواهد کرد.

این منابع افزودند: کارشناسان آمریکایی و اروپایی در زمینه‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی هم اکنون عملا در اردن حضور دارند و طرح‌هایی را در دو راستا تدوین می‌کنند.

این منابع گفتند: این طرح‌ها از یک سو برای تسهیل بخشیدن به امر ورود گروهی از نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی به سوریه برای از جمله مقابله با گروه‌های مسلح تندرو و جلوگیری از نزدیک شدن عناصر گروهک‌های مسلح تندروی جبهه النصره و دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) به مرز سوریه با فلسطین اشغالی است و براساس آن، حضور جنگجویان سوری در منطقه درعا و مجاورت آن به عناصر گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه محدود خواهد شد.

این منابع دیپلماتیک افزودند: این طرح‌ها از سوی دیگر برای نظارت بر مسلح کردن مخالفان و تدوین نقشه برای عملیات‌های رزمی آنها علیه مواضع نظام سوریه و مطمئن شدن از نرسیدن سلاح‌های پیشرفته به دست گروه‌های تندروی به اصطلاح جهادی در سوریه است.

برپایه این گزارش، اعلام دولت آمریکا در ارایه یک میلیارد دلار به عنوان تضمین بدهی‌های اردن در جریان سفر عبدالله دوم شاه این کشور به واشنگتن، نشانه‌ای از توافق آمریکا و اردن است که در طرح جدید تحرکات نظامی در داخل خاک سوریه تجلی خواهد یافت.

انتظار می‌رود که دروازه اردن تنها راه عربستان برای دسترسی به مخالفان مسلح در سوریه، در صورت تصمیم ریاض برای مجهز کردن آنها به موشک‌های ضد هوایی باشد.

رای الیوم افزود: منطقه جنوبی در سوریه به اصطلاح یک "دولت کوچک" یا "منطقه کوچک امن" برای مخالفان مسلح در سوریه خواهد بود که عملیات نظامی خود را برای فرسودن نظامی دولت از آنجا آغاز خواهند کرد و محدوده این منطقه حائل یا دولت کوچک می‌تواند در هفته‌ها یا ماه‌های آینده گسترش یابد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفت: باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور از همه ما خواسته است تا در مورد گزینه‌های متعددی بیاندیشیم که ممکن است (درقبال سوریه) وجود داشته یا نداشته باشد.

یک دیپلمات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه القدس العربی گفت: طرح جایگزین مبتنی بر مسلح کردن دوباره مخالفان و هماهنگی عملیات نظامی آنها بویژه در جبهه جنوبی است که جبهه النصره و گروه داعش نفوذ کمتری دارند.

این دیپلمات آمریکایی افزود: هدف مورد نظر، شهر دمشق و از طریق کمک به گروه‌های مسلحی خواهد بود که کارشناسان آمریکایی و فرانسوی آنها را در اردن آموزش داده‌اند.
 اخبار بین الملل - فارس