اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"مرگ‌برآمریکا" از گوشی‌های آمریکایی نمایندگان؟!



مبارزه با آمریکا از نوع تندروها!

"مرگ‌برآمریکا" از گوشی‌های آمریکایی نمایندگان؟!

آهنگ پیشواز مرگ بر آمریکا توسط نمایندگان بر روی گوشی هایی تنظیم شده است که اکثر آنها گوشی های فوق پیشرفته شرکت‌های آمریکایی به شمار می‌روند!

در روزهای گذشته خبری در برخی رسانه ها منتشر شد که بر اساس آن تعدادی از نمایندگان مجلس سرود مرگ بر آمریکا را به عنوان آهنگ پیشواز خود برگزیده اند.

به گزارش تدبیر و امید، تعدادی از افراطیون سیاسی در هفته های اخیر تلاش کردند تا به هر طریق ممکن به تضعیف مواضع دولت در مواجهه با غرب و آمریکا بپردازند که انتخاب سرود مرگ بر آمریکا به عنوان اهنگ پیشواز برخی نمایندگان مجلس و انتشار خبر این اقدام در سطح وسیع در همین راستا ارزیابی شده است.

بر این اساس حامیان این اقدامات به وضوح یکی از اهداف خود را القای کج روی دولت در سیاست خارجی تعریف کرده بودند.

فارغ از اینکه بسیاری از اقدامات و تخریب های تندروهای مدعی تبعیت از ولایت فقیه، به روشنی با بیانات اخیر رهبری که در آن از هیات مذاکره کننده ایرانی حمایت و سازشکار نامیدن آنها را تقبیح کرده‌اند، در تضاد و تناقض قرار دارد، نکته ای که به چشم می خورد نوع مبارزه عملی این تندروها با آمریکا و غرب است که آنها را در تناقضی دیگر گرفتار کرده است.

نمایندگان مجلس,تلفن همراه,مرگ‌برآمریکا

 

نمایندگان مجلس,تلفن همراه,مرگ‌برآمریکا

 

نمایندگان مجلس,تلفن همراه,مرگ‌برآمریکا

           گوشی موبایل حمید رسایی

 نمایندگان مجلس,تلفن همراه,مرگ‌برآمریکا

               گوشی آمریکایی حمید رسایی در دستان پسر خردسالش

نمایندگان مجلس,تلفن همراه,مرگ‌برآمریکا

گوشی موبایل مهدی کوچک زاده

بر این اساس آهنگ پیشواز مرگ بر آمریکا بر روی گوشی هایی تنظیم شده است که اکثر آنها گوشی های فوق پیشرفته شرکت های آمریکایی به شمار می روند!

از چهره‌هایی که پیشواز تلفن همراه خود را به سرود ضدآمریکایی اختصاص داده‌اند، می‌توان به نمایندگانی همچون الیاس نادران(تهران)، مهرداد بذرپاش(تهران)، مسعود میرکاظمی(تهران)، احمد توکلی(تهران)، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی(مشهد)، زهره طبیب‌زاده(تهران)، محمد سلیمانی(تهران)، مهدی کوچک‌زاده(تهران)، فاطمه آلیا(تهران)، سیدعلی طاهری(گرگان)،حمید رسایی(تهران)، محمد کوثری(تهران) و احمد امیرآبادی(قم) اشاره کرد.

مرور مدل گوشی نمایندگان، این واقعیت را برملا می سازد که تعدادی از مدعیان مبارزه با آمریکا و غرب صرفا در حرف به این مبارزه پرداخته اند و عملا با خرید محصولات شرکت های بزرگ تجاری انها سود سرشار این شرکت ها را تضمین کرده اند!

معلوم نیست که مدعیان تندرو که حتی حاضر نیستند به بیانات رهبری نیز توجه نشان دهند و ماموران دولت ایران را در حین مذاکره با غرب تضعیف نکنند، چرا حتی به خود این سختی(!!) را نداده اند که به جای گوشی های روز آمریکا و غرب از محصولات کشور خودمان استفاده کنند!
/تدبیر وامید


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست شماری از نمایندگان آمریکایی برای خلع ایران از مجمع خلع سلاح سازمان ملل



تهران و ژنو، دو قطب تلاش برای حل بحران سوریه

ابتکار ایران در برگزاری کنفرانس حل بحران سوریه، گشایش دو خط اعتباری برای دولت سوریه توسط ایران، بازتاب مواضع رئیس مجلس ایران درباره تأثیر بحران سوریه بر روابط تهران و آنکارا، درخواست تهران از دهلی نو برای افزایش واردات نفت از ایران و درخواست شماری از نمایندگان آمریکایی برای خلع ایران از مجمع خلع سلاح سازمان ملل، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تهران و ژنو، دو قطب تلاش برای حل بحران سوریهابتکار ایران در برگزاری کنفرانس حل بحران سوریه، گشایش دو خط اعتباری برای دولت سوریه توسط ایران، بازتاب مواضع رئیس مجلس ایران درباره تأثیر بحران سوریه بر روابط تهران و آنکارا، درخواست تهران از دهلی نو برای افزایش واردات نفت از ایران و درخواست شماری از نمایندگان آمریکایی برای خلع ایران از مجمع خلع سلاح سازمان ملل، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

بحران سوریه,روابط ایران و سوریه,کنفرانس بین المللی حل بحران سوریه

 

بخش عمده ای از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوع سوریه و اقدامات ایران در رابطه با این کشور اختصاص دارد. در این زمینه، شمار زیادی از مطبوعات و رسانه های بین المللی، از جمله خبرگزاری فرانسه، موضوع برگزاری کنفرانس بین المللی حل بحران سوریه در تهران را مورد توجه قرار داده اند.

این خبرگزاری می نویسد ایران روز چهارشنبه میزبان کنفرانسی بین المللی خواهد بود تا راه حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا کند. در عین حال، فرانسه، آمریکا و روسیه نیز در پی برگزاری کنفرانس دیگری هستند. در این مطلب به نقل از معاون وزیر خارجه ایران آمده بیش از 40 کشور و همچین نماینده کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. 

بحران سوریه,کمک های مالی ایران به سوریه

کمک مالی و اعتباری ایران به دولت سوریه، موضوع دیگری است که امروز در برخی مطبوعات بازتاب یافته است. «میدل ایست آنلاین» به نقل از بانک مرکزی سوریه می نویسد ایران دو خط اعتباری به ارزش مجموعاً 4 میلیارد دلار را برای سوریه افتتاح کرده و قصد دارد خط سومی را نیز بگشاید تا با اثرات تحریم های بین المللی علیه دولت دمشق مبارزه نماید.

از دو خط اعتباری که تاکنون برای سوریه گشوده شده، اولی به ارزش یک میلیارد دلار به تأمین اعتبار واردات کالاهای گوناگون اختصاص دارد و دومی به منظور خرید بنزین و محصولات وابسته در نظر گرفته شده است. میدل ایست آنلاین اشاره می کند که اخبار مربوط به توافق ایران و سوریه برای گشایش خطوط اعتباری، نخستین بار در ماه ژانویه سال جاری منتشر شد. 

روابط ایران و سوریه ,روابط ایران و ترکیه,بحران سوریه

روزنامه «تودی زمان» نیز موضع گیری رئیس مجلس ایران درباره تأثیر بحران سوریه بر روابط ایران و ترکیه را مورد توجه کرده و می نویسد لاریجانی گفته ترکیه نباید به خاطر بحران سوریه، ایران را سرزنش کند. رئیس مجلس شورای اسلامی گفته ترکیه نباید به واسطه موقعیت موجود در سوریه، اقدام به اتهام زنی علیه ایران و حزب الله لبنان کند.

تودی زمان به بخشی از سخنان لاریجانی اشاره می کند که در جلسه علنی مجلس گفته: «اگر محاسبات شما پس از سه سال غلط از آب درآمده، مسئولیت آن را به گردن ایران و حزب الله نیندازید». وی همچنین اشاره کرده که چنین اظهاراتی ناشایست بوده و بر مبنای واقعیت های میدانی قرار ندارد.

روابط ایران و هند,صادرات نفت از ایران به هند

در میان دیگر مطالب، روزنامه «وال استریت ژورنال» از درخواست ایران از هند برای افزایش واردات نفت از ایران خبر داده است. این روزنامه می نویسد در جریان مذاکرات دو کشور برای موازنه بخشی به روابط تجاری دوجانبه، ایران از هند درخواست کرده واردات نفت خود را از این کشور افزایش دهد و در مقابل، وعده داده که واردات خود از هند را توسعه دهد.

این در حالی است که به واسطه تحریم های غرب علیه بخش انرژی ایران، واردات نفت هند از ایران در سال مالی گذشته به میزان بیش از 26 درصد افت کرد. وال استریت ژورنال اشاره می کند که طی سال گذشته، ایران معادل 11 میلیارد دلار به هند صادارت داشته و در مقابل، 2.95 میلیارد دلار از این کشور کالا وارد کرده است. 

سازمان ملل,درخواست از سازمان ملل برای برکناری ایران از ریاست مجمع خلع سلاح

در نهایت، روزنامه «تایمز اسرائیل» از درخواست شماری از نمایندگان کنگره آمریکا از سازمان ملل برای کنار گذاشتن ایران از ریاست مجمع خلع سلاح این سازمان خبر داده است. در این راستا، 72 نفر از نمایندگان کنگره آمریکا با امضای نامه ای، از سازمان ملل خواسته اند ایران را از ریاست یک ماهه این مجمع خلع کند.

این نمایندگان با طرح این ادعا که ایران به تعهدات خود در چارچوب معاهدات منع گسترش تسلیحاتی پایبند نیست، ریاست ایران بر این مجمع را ظالمانه خوانده اند! این در حالی است که ریاست ایران بر مجمع مذکور عملاً از روز گذشته آغاز شده و تا تاریخ 23 ژوئن ادامه خواهد داشت./تابناک