اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

:"محمد ابراهیم امین" رییس کل بیمه مرکزی/امین به تشریح برخی برنامه‌هایش پرداخت/تعیین صلاحیت مدیران در راس برنامه‌های رییس جدید بیمه مرکزی



وزیر امور اقتصادی و دارایی , محمدابراهیم امین


سخنگوی دولت اعلام کرد:"محمد ابراهیم امین" رییس کل بیمه مرکزی شد

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با پیشنهاد وزیر اقتصاد و دارایی، آقای "محمد ابراهیم امین" به عنوان رییس کل بیمه مرکزی انتخاب شدند./

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی , محمدابراهیم امین

امین به تشریح برخی برنامه‌هایش پرداخت/تعیین صلاحیت مدیران در راس برنامه‌های رییس جدید بیمه مرکزی

در جلسه امروز هیات وزیران به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیات وزیران محمدابراهیم امین رییس کل بیمه مرکزی شد.

محمدابراهیم امین در این زمینه اظهار کرد: پس از آن‌که وزیر امور اقتصادی و دارایی حکم بنده را ابلاغ کند مراسم تودیع و معارفه برگزار خواهد شد.

وی از مهمترین برنامه‌های خود برای بیمه مرکزی را «نظارت بر ایفای تعهدات و توانگری مالی» شرکت‌های بیمه عنوان کرد و گفت:‌ این وظیفه بیمه مرکزی است که توانایی مالی شرکت‌ها را ارزیابی کند و بر اساس آن اجازه دهد که آن‌ها بیمه شرکت‌ها را بپذیرند.

رییس کل بیمه مرکزی دومین برنامه مهم خود در بیمه مرکزی را تعیین صلاحیت مدیرانی که دارای دانش بیمه‌ای و سابقه مدیریت بیمه و همچنین مهارت‌های لازم برای این صنعت را دارند، عنوان کرد و گفت: لازم است که شرکت‌های بیمه مدیرانی با دانش، تجربه و مهارت لازم در صنعت بیمه داشته باشند تا بتوانند به خوبی وظایف خود را ایفا کنند.

محمدابراهیم امین پیش از این مدیرعامل بیمه البرز که سومین شرکت بیمه‌ای از نظر پرتفوی بوده است را بر عهده داشت.

وی که از مدیران صنعت بیمه است در سال 1381 با حدود 20 سال فعالیت در سازمان برنامه و بودجه به صنعت بیمه پیوست؛ در سال‌های 1381 تا 1383 به عنوان عضو هیات مدیره و معاون طرح و برنامه در شرکت بیمه ایران فعالیت داشت و از دی ماه 1383 تاکنون رییس هیت مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه البرز است.

در پی صدور فرمان 10 ماده‌ای رییس جمهور در زمینه برنامه تحول در صنعت بیمه کشور در هفدهم شهریور 1386، امین مدیرعامل شرکت بیمه البرز مسوولیت «کارگروه ساختار، تشکیلات، آموزش و بیمه خانواده» این برنامه را بر عهده گرفته و از پانزدهم اردیبهشت 1387 نیز مشاور رییس کل بیمه مرکزی ایران در طرح تحول صنعت بیمه کشور شد.

 


ویدیو مرتبط :
نحوه نظارت بیمه مرکزی بر فعالیت موسسات بیمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«امین» ریاست کل بیمه مرکزی را پذیرفت/ با تکلیف وزیر آمده‌ام



ریاست کل بیمه مرکزی, مدیرعامل بیمه البرز

 «امین» ریاست کل بیمه مرکزی را پذیرفت/ با تکلیف وزیر آمده‌ام

مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به انتخاب خود به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی از سوی وزیر اقتصاد، گفت: با توجه به اینکه آقای طیب‌نیا بر پذیرش این سمت تاکید داشته و تکلیف کردند، بنده این مسئولیت را پذیرفتم.

محمدابراهیم امین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد انتصاب به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی، اظهارداشت: در ابتدا آقای طیب‌نیا به بنده این سمت را پیشنهاد کردند اما از پذیرش آن امتناع کردم.

وی افزود: با توجه به اینکه وزیر اقتصاد بر پذیرش این سمت بر بنده تاکید داشته و تکلیف کردند، بنده این مسئولیت را پذیرفتم.

امین در پاسخ به این سوال که اولویت‌های کاری شما در بیمه مرکزی چیست، گفت:‌ پس از آنکه حکم رئیس کل بیمه مرکزی اعلام شد، بنده اولویت‌های کاری و برنامه‌های خود را اعلام می‌کنم.

گفتنی است حکم انتصاب محمدابراهیم امین بعنوان رئیس‌کل بیمه مرکزی شنبه اعلام خواهد شد.

 محمدابراهیم امین در سال ۱۳۲۹ در شهر بیرجند متولد شد، دارای لیسانس اقتصاد از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه «نورثروپ» است. وی در حالیکه دانشجوی دکترای اقتصاد در دانشگاه کلرمونت آمریکا بود، در پی اوج‌گیری انقلاب اسلامی، درس خود را ناتمام گذاشت و به ایران بازگشت.

مهمترین سوابق وی مدیرکل دفتر امور بازرگانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، عضویت در هیات مدیره و معاونت طرح و برنامه بیمه ایران و مدیرعاملی بیمه البرز از سال 83 تا به امروز بوده و همچنین مشاور رئیس کل بیمه مرکزی در زمان ریاست فرشباف از دیگر تجربیات کاری او به شمار می‌رود./فارس