اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"عقرب سیاه" دوباره محاکمه می شود



 

 

 

 

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، دیوان عالی کشور حکم صادره از شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه "عقرب سیاه" جوانی که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان تهران بود را نقض کرد.

 

در اطلاعیه دیوان عالی کشور آمده است: براساس اعلام ریاست اداره دفتر دیوان عالی کشور پرونده صادق مرادی معروف به "عقرب سیاه" در شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور رسیدگی و به دلیل وجود ۹ مورد نقص در تحقیقات، حکم نقض و جهت تجدید رسیدگی به شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان مرجوع شده است.

با توجه به این رأی، پرونده به دادگاه کیفری ارسال می شود تا مجدداً مورد رسیدگی قرار گیرد.

گفتنی است "عقرب سیاه" بعد از اعلام شکایت از سوی تعدادی زن و دختر جوان تهرانی مبنی بر ربودن و آزار و اذیت آنها دستگیر و در سال ۸۸ از سوی شعبه ۷۷ دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد.

این حکم از سوی دیوان عالی کشور نقض شد و این بار در بهمن ماه سال گذشته پرونده در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت که قضات این شعبه با اکثریت آرا حکم به تبرئه وی داده بودند..../خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه «عقرب سیاه» در دادگاه کیفری


با صدور قرار عدم صلاحیت از سوی دادسرای مشهد درباره اتهامات وحشتناک متهم معروف به "عقرب سیاه"، وی به زودی در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی محاکمه می شود.

باشگاه خبرنگاران: اولین پرونده از جرایم «عقرب سیاه» هنگامی در دایره جرایم مهمه پلیس آگاهی خراسان رضوی شکل گرفت که زن جوانی در حالی که آثار ضربه چاقو بر بازویش نمایان بود به کارآگاهان اداره جنایی گفت: اوایل شب ششم دی به همراه فرزندان خردسالم در منزل بودم که ناگهان پسری از بالای دیوار وارد خانه ام شد.

او با چاقو مرا تهدید به مرگ کرد تا طلاهایم را برباید اما وقتی با مقاومت من روبه رو شد بی رحمانه ضرباتی را با چاقو بر بدنم فرود آورد او حتی به سرقت طلاها و گوشواره های من نیز قانع نشد و با چاقو نخ گوشواره های دخترم را نیز برید و آن ها را هم سرقت کرد.

این گزارش حاکی است: در حالی که تحقیقات کارآگاهان در این باره ادامه داشت. ۲ روز بعد یک زن افغانی پرده از ماجرای هولناک برداشت. این زن گفت: به همراه فرزندانم در منزل بودم که ناگهان جوان ۱۹ ساله ای چاقویی را زیر گلویم گذاشت.

من به شدت ترسیده بودم و از وحشت دستانم می لرزید، اما آن زورگیر خشن به سرقت طلاهایم اکتفا نکرد و ناجوانمردانه و با تهدید به مرگ مرا مورد آزار قرار داد و از محل گریخت.

این در حالی بود که شاکیان به خاطر ترس و نقاب «عقرب سیاه» نتوانسته بودند او را شناسایی کنند.

بنابراین گزارش، نهم دی نیز پرونده مشابهی به پلیس گزارش شد و بدین ترتیب ماجرای سرقت و آزار «عقرب سیاه» شکل سریالی به خود گرفت و کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را با تمرکز روی افراد سابقه دار ادامه دادند.

تا این که آخر دی ماه سال گذشته جوان ۱۹ ساله ای توسط مأموران کلانتری گلشهر در حالی که وارد خانه ای شده بود، دستگیر و مشخص شد که او همان «عقرب سیاه» است. اگر چه متهم جوان در ابتدا هر گونه ارتکاب جرمی را انکار می کرد اما وقتی با شاکیان مواجه شد و کارآگاهان پلیس نیز پلاک شبیه قلب را که برخی شاکیان وجود آن را در گردن «عقرب سیاه» گزارش داده بودند کشف کردند، او دیگر چاره ای جز بیان حقیقت ندید و در حضور قاضی سیدجواد حسینی (قاضی وقت شعبه ۸۱۱ دادسرای مشهد) به جرم خود اقرار کرد و گفت: معتاد به شیشه هستم و چند فقره سابقه کیفری دارم.

متهم ۱۹ ساله این پرونده معترف شد: ابتدا نگاهی به داخل منازل می انداختم و وقتی مطمئن می شدم مردی در خانه نیست چاقویم را بیرون می کشیدم و وارد منازل می شدم تا طلاها را سرقت کنم اما در برخی موارد نیز دچار وسوسه های شیطانی می شدم و طعمه هایم را مورد آزار قرار می دادم.

بر اساس این گزارش: کیفرخواست ۷ فقره سرقت مقرون به آزار همراه با تهدید چاقو و یک فقره شروع به سرقت مقرون به آزار و همچنین سرقت یک دستگاه موتورسیکلت، ورود به عنف به منزل هنگام دستگیری، حمل و نگهداری مشروبات الکلی، ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو در حالی توسط دادسرای مشهد صادر شد که پرونده این متهم برای رسیدگی به ۴ فقره آزار و اذیت طعمه های خود با صدور قرار عدم صلاحیت به دادگاه کیفری استان خراسان رضوی ارسال شد؛ به همین دلیل دیگر اتهامات وی نیز در صلاحیت دادگاه کیفری قرار گرفت و «عقرب سیاه» به زودی پای میز محاکمه خواهد نشست.