اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"شنل قرمز"های چرکسی دربار سلطنتی اردن + تصویر



اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

چرکس ها غیر عرب هستند و در سرتاسر خاورمیانه و هم چنین پس از آن در روسیه در قرن نوزدهم میلادی پراکنده شدند. با توجه به آمار و ارزیابی های انتجام شده از 3.7 میلیون چرکسی در حدود 100 هزار نفر از آنان در اردن سکونت دارند.

"چرکسی" ها اقوامی هستنند که با گرجی ها همریشه اند آنان قومی قفقازی هستند که در نواحی مرزی روسیه و ترکیه سکونت دارند.

 

مسلمان هستند و پیروی مکتب حنفی و در سده 17 میلادی بردگان شان به مناصب بالایی در دستگاه حکومتی عثمانی رسیدند. اکنون اما آنان گاردین را به نام خود در دربار سلطنتی اردن ثبت کرده اند: گارد چرکسی ها.

به گزارش خرداد، خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی درباره آنان می نویسد:"آنان هنوز هم به سنت های باستانی خود پایبند هستند مانند پوشیدن لباس هایی که مناسب مناطق سرد هستند و استفاده از شنل قرمز و چکمه های چرمی و کلاه پشمی در حالی که در اردن آب و هوا گرم است اما آنان هنوز هم به سنت زندگی در قفقاز سرد پایبند هستند".

خبرگزاری "آسوشیتندپرس" اشاره می کند که به تازگی توانسته عکس های نادری را از این قوم منتشر کند. چرکس ها غیر عرب هستند و در سرتاسر خاورمیانه و هم چنین پس از آن در روسیه در قرن نوزدهم میلادی پراکنده شدند. با توجه به آمار و ارزیابی های انتجام شده از 3.7 میلیون چرکسی در حدود 100 هزار نفر از آنان در اردن سکونت دارند.

 

در اردن اولین نخست وزیر در سال 1923 و نخستین زن قانونگذار راه یافته به پارلمان در سال 1993 میلادی هر دو چرکسی بوده اند. اعضای آن قوم توانسته در اردن پیشرفت کنند و به مناصب چون مدارج بلندپایه در نیروی هوایی، ارتش، دستگاه اطلاعاتی و وزارت امور خارجه و شهرداری های آن کشور برسند.

آسوشیتدپرس اشاره می کند که غذای چرکگسی ها که متشکل از گردو، سیر و جو می باشد نیز در بین اردنی ها از مبحوبیت زیادی برخوئردار است. یکی از نگهبانان دربار سلطنتی اردن که چرکسی است و 65 سال دارد می گوید که تمام همسرش در حال محافظت از ملک حسین پادشاه پیشین و پادشاه فعلی اردن بودهاست. او می گوید:"به مدت 42 سال در اینجا خدمت کرده ام. سایر نگهبانان مثل فرزندان من هستند نه صرفا کارکنان دربار. در اینجا هیچ تفاوت و تمایزی میان آنان وجود ندارد. اینجا احترام به یکدیگر اصل اولیه و اساسی است".

آسوشیتدپرس در ادامه می نویسد بر روی شمشیر نگهبانان عبارتی نوشته شده است که اگر خدا شما را یاری کند هیچ کس نمی تواند بر شما غلبه کند.

این خبرگزاری در پایان اشاره می کند که چرکسی ها پس از رانده شدن توسط روس ها به امپراتوری عثمانی پناه آوردند و بیش از 150 سال پس از آن به عنوان شهروندان ترکیه، سوریه ، سرزمین های اشغالی، عراق و اردن مشغول زندگی هستند.

 

اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

 

اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

 

اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

 

اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

 

اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

 

اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

 

اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

 

اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

 

اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

 

اخبار,اخبار بین الملل,شنل قرمز ها

 
اخبار بین الملل - خرداد


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین عمل جراحی تومور مغز ماهی‌قرمز+تصویر



اخبار علمی - اولین عمل جراحی تومور مغز ماهی‌قرمز+تصویر

برای اولین بار تومور مغز ماهی قرمز در فرانسه جراحی شد.

به گزارش  فارس، برای اولین بار یک عمل تومور مغزی ماهی قرمز در فرانسه انجام شد.

دامپزشک «وارمتن» گفت: با وجود اینکه این عمل جراحی در آب بسیار دشوار است اما «مارک لکلرک» موافقت به عمل ماهی قرمز به نام «رومئو» کرد.

وی ادامه داد: ما برای عمل کردن تومورمغز ماهی مجبور بودیم هریک دقیقه ماهی را از آب خارج کنیم.


«هوبرت» صاحب ماهی به دلیل مشاهده یک تاول بزرگ «رومئو» را نزد دکتر دامپزشک برد.

در این عمل جراحی، جراح مجبور به برداشتن یک منطقه بزرگ تومور و حذف باله پشتی شد.

حال «رومئو» خوب است و به راحتی شنا می‌کند.

 

اخبار,اخبار علمی,اولین عمل جراحی تومور مغز ماهی‌قرمز

اخبار علمی - فارس