اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"توبیخ کتبی" جریمه عامل مرگ نوزاد سه روزه!



اخبار حوادث - "توبیخ کتبی" جریمه عامل مرگ نوزاد سه روزه!

 و چه زیبا از قول یک پزشک قدیمی و مردم‌دار می‌گفتند: پزشک اگر به‌ اندازه پولی که از مریض می‌گیرد، برای او وقت بگذارد یا اگر در کارش قصور کند و برای جبران حق از دست رفته مریض کاری نکند، پزشک نیست و اشتباهی به این شغل آمده است!

«وقتی به پزشک اورژانس گفتم، داروخانه گفته این دارو برای نوزاد نیست، ربطی هم به زردی ندارد، با غرور گفت این یک روش جدید است و حاضر نشد حتی برای یک لحظه هم به حرفی که پرستارش زد، شک کند و در ‌‌نهایت پس از بیست دقیقه از اعلام مرگ نوزاد برای اینکه ما متوجه اشتباهش نشویم به ما گفت نوزاد شما خوب شده است و بعد از اعتراض مادربزرگ نوزاد که گفته بود اگر خوب شده، ‌چرا به ما نشانش نمی‌دهید، به تندی جواب داد، شما چی از پزشکی می‌فهمید. بروید شیشه شیر، شیر خشک، پوشاک و وسیله دیگر ـ که در مجموع ۱۴۶۰۰۰تومان شد ـ تهیه کنید».


به گزارش تابناک، مطلبی که بیان شد، بخشی از درد‌دل و شکواییه یک پدر مازندرانی است که بیان کننده یک اشتباه فاحش پزشکی و در پی آن مرگ نوزاد سه روزه این خانواده است. این پدر قائمشهری که خواهان این است که مشخصاتش محفوظ بماند، ماجرای مرگ نوزاد سه روزه خود را به همراه همه اسناد و مدارک پزشکی برای «نگاه شما» فرستاده است.

وی علت بیان درددل‌های خود را تنها غم از دست دادن فرزند نمی‌داند بلکه باور دارد، موضوع این است که در سیستم پزشک‌محور ما که پزشک را جنس اول و بیمار را جنس دوم می‌پندارد، حاشیه امن پزشکان زیاد است. چنانکه یک مقام مسئول محلی به وی اعلام می‌کند قانون‌ جدید مجازات اسلامی، باعث جرأت برخی ‌پزشکان در تخلف ‌شده است!

وی در توصیف این ماجرای غمبار می‌گوید: نوزاد سه روزه‌ام در ‌هفتم مهر ماه سال پیش به علت اشتباه پزشک عمومی بیمارستانی در شهرستان قائم شهر فوت شد.

وی اظهار کرد: پزشک در حالی برای جلوگیری از زردی، کپسول ژله‌ای نفیدپین را با دستان خود به دهان نوزادمان ریخت که اولا زردی‌اش ۱۰.‌۶ بوده (یعنی نیازی به دارو نداشته) دوم آنکه‌ اینجانب از طرف پزشک داروخانه به وی تذکر داده بودم و این موضوع توسط پرستار نیز به وی تذکر داده، ولی وی به کار خود ادامه داد و موجب مرگ فرزندم شد.

ناگفته نماند که این کپسول برای‌ درمان‌ پرفشاری‌ خون‌، تسکین‌ درد قلبی‌ در قفسه‌ سینه‌ (آنژین‌ صدری‌)، نارسایی‌ احتقانی‌ قلب و موجب‌ کاهش‌ ضربان‌ قلب‌ و گشادی‌ عروق‌ (رگ‌ها) می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام پزشکی اصلا پیگیر این قضیه نشده بود و آن‌ها فقط قصور پزشک را اعلام کردند، در بیان این اتفاق چنین می‌گوید: ساعت ۳۰: ۴ صبح دارو توسط پزشک مذکور به‌ فرزندم خورانده شد. پس از نزدیک چهار‌ دقیقه که در حال بردن او به منزل بودیم، متوجه جان دادن فرزند عزیزم شدیم. دوباره او را به اورژانس بردیم و آن‌ها مرگ نوزاد را اعلام کردند، ولی حدود ۲۰ دقیقه بعد خبر زنده شدن نوزاد را اعلام کردند و به ما اطلاع دادند نوزاد برگشته است و او را به NICU انتقال داده‌ایم.

وی گفت: نکته اول این است که در برگه گزارش اورژانس برای بستری در NICUنیامده که به کودک کپسول نفیدپین داده‌اند. نکته دوم آنکه بعد از مدتی یکی از همراهان نزد این پزشک رفته و اعتراض می‌کند، اگر بچه خوب شده چرا نوزاد را به ما نشان نمی‌دهید که وی با تندی گفت بچه خوب است و نیاز به تهیه پوشاک و شیشه شیر و شیر خشک و وسیله‌ای دیگر است و ما این وسایل را تهیه کردیم.

وی ادامه داد: در حالی که ساعت ۸ صبح که شیفت پزشک آن‌کال بخش NICU بیمارستان عوض شد، پزشک متخصص نوزادان در پرونده NICU نوشته است از این ساعت (یعنی ۸ صبح) نبض حس نشد و در ‌‌نهایت ساعت ۱۲:‌۰۵ فوت کودک را اعلام کردند.

صفری بیان کرد: فرزندم در بهترین فرضیه در NICU در حالت کما بوده، حال چطور نیاز به پوشاک و شیر خشک و شیشه شیر بوده است؟ با توجه به مدارک موجود، تجویز کپسول نفیدپین و اشتباه در این پرونده کاملا مشخص بود.

اخبار,اخبار حوادث ,مرگ نوزاد

 

اخبار,اخبار حوادث ,مرگ نوزاد

 
وی با بیان اینکه اشتباه پزشک توسط پزشک قانونی و نظام پزشکی تأیید شده است، افزود: با این حال نظام پزشکی، پزشک را فقط به توبیخ کتبی با درج در پرونده نظام پزشکی و نشریه نظام پزشکی محل با الصاق رأی در تابلو اعلانات نظام پزشکی محل محکوم کرده است.

وی مدعی شد که دادستان نظام پزشکی به ما گفت، پزشک حاضر است هر مبلغی که شما بخواهید بدهد تا شما رضایت بدهید و سرانجام پس ‌از رأی پزشکی قانونی، نظام پزشکی جواب را داد.

وی با طرح این پرسش که آیا دادستان نظام پزشکی باید با پزشک متخلف همکاری کند تا رضایت شاکی را جلب کند، گفت: اگر من هم به نوعی رضایت بدهم، دستگاه‌های مسئول شهر نباید پیگیر باشند؟ اگر دکتر بار دیگر اشتباه کرد چه کسی باید پاسخگو باشد؟ عدم پیگیری دستگاهای مسئول نسبت به این گونه بی‌توجهی ها فقط مردم را دلسرد می‌کند.
چرا در ورودی بیشتر مراکز درمانی تذکر جدی نصب شده مبنی بر اینکه هر نوع برخورد با کارکنان و پرسنل این مرکز محکومیت به حبس، شلاق و جریمه نقدی را به دنبال دارد، اما ‌‌هیچ ‌تذکری راجع به حقوق ارباب رجوع (بیماران و همراهان ) داده نشده است؟

وی درباره شکواییه‌هایی که در ارتباط با این موضوع مطرح کرده می‌گوید شکوایه‌هایی را به ریاست جمهوری، بهداشت و درمان استان مازندران، فرمانداری شهرستان قائم شهر و بیمارستان محل فوت فرزندش طرح کرده ‌که متأسفانه تاکنون ‌پاسخ مناسبی به دست نیاورده است.

علاوه بر ماجرای غمباری که گفته شد، کم‌تجربگی پزشک معالج، کم‌کاری نهادهای ناظر پزشکی محلی، پیشنهاد پول به پدر داغدار برای صرف‌نظر ‌از شکایت و در پایان ‌پاسخ ندادن مناسب چندین نهاد به گلایه‌های یک خانواده داغدار، موضوعاتی هستند که پاسخ مناسب مسئولین مربوطه را طلب خواهد کرد.

اخبار حوادث - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
توبیخ کتبی کی روش توسط کفاشیان و توضیحات اسدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات نوزاد سه روزه رها شده در کیسه پلاستیک در كاشمر



 

نجات نوزاد سه روزه رها شده در کیسه پلاستیک در كاشمر

 

فرمانده انتظامی شهرستان كاشمر از نجات نوزاد سه روزه ای که در داخل کیسه ای پلاستیکی قرار گرفته بود، خبر داد.

سرهنگ محمود شیخی نژاد با اعلام این خبر افرود: فردی در تماس با سامانه پلیسی ۱۱۰ از پیدا شدن نوزادی در یكی از خیابان های كاشمر خبر داد كه مأموران پس دریافت این خبر در محل حاضر شده و اظهارات شاهدان را جمع آوری كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان كاشمر با بیان اینكه این نوزاد صبح زود در داخل كیسه پلاستیكی در مقابل بنگاهی رها شده بود، به اظهارات فردی كه نوزاد را پیدا كرده، اشاره و افزود: فرد یابنده هنگامی كه به در مغازه اش مراجعه كرده با كیسه ای مشكوك روبرو شده كه پس از باز كردن آن با این نوزاد مواجه می شود.

وی با بیان اینكه پس از حضور ماموران نوزاد تحویل بیمارستان شد، گفت: بر اساس اظهارات یكی از مسئولان بیمارستان، نوزاد هم اكنون در داخل دستگاه نگهداری می شود و وضعیت وی رضایت بخش است.... / خبرگزارى ایسنا