اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

3 میلیون آواره تحویل اسرائیل می دهیم!


عضو كمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اسرائیل بخواهد علیه ما دست از پا خطا كند، تلاویو را ویران می‌كنیم و فقط در لحظه اول بین 2 تا 3 میلیون آواره را بر روی دست اسرائیل خواهیم گذاشت

محمد كرمی‌راد عضو كمیسیون امین ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینكه راهبرد و استراتژی جمهوری اسلامی ایران یك راهبرد دفاعی است، گفت: ما استفاده از جنگ‌افزارهای مدرن را عامل بازدارندگی و دفاع می‌دانیم اما در صورت تهاجم از سوی هر كشوری علیه ایران، تاكتیك و روش ما هجومی خواهد بود.

نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: هم‌اكنون دنیا می‌داند كه جمهوری اسلامی ایران، یك قدرت موشكی بزرگ در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و ما آمادگی مقابله به هر نوع تجاوزی را داریم.

وی با اشاره به اینكه برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 6 برای كشورهای منطقه پیام صلح و دوستی را در بر داشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران، آن چیزی كه آمریكا و اسرائیل مدعی هستند علیه ایران بر روی میز خود قرار داده‌اند را نیز رصد كرده و برای آن تدبیرهای بزرگی را اندیشیده است.

كرمی راد افزود: اگر اسرائیل بخواهد علیه ما دست از پا خطا كند، تلاویو را ویران می‌كنیم و فقط در لحظه اول بین 2 تا 3 میلیون آواره را بر روی دست اسرائیل خواهیم گذاشت.

وی تأكید كرد: این پاسخ ما در حالی خواهد بود كه هر پایگاهی هم در منطقه كه از آن علیه ما اقدامی انجام شود، برای ما به مثابه دشمن محسوب شده و هدف قرار می‌گیرد.

این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینكه ما در مقابل برخی فناوری‌ها كه گفته می‌شود آمریكا یا برخی كشورهای دیگر در آنها دارای پیشرفت‌هایی هستند نیز تدابیر لازم را برای دفاع و مقابله اندیشیده‌ایم، گفت: پیام رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 6 بیش از هرچیز به برخی كشورهای منطقه بود كه پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار آمریكا قرار داده‌اند.

كرمی راد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینكه طبق استانداردهای بین‌المللی هر كشوری كه دارای 5 دانش استراتژیك هسته‌ای، هوا فضا، بیوتكنولوژی، نانوتكنولوژی و فناوری دیجیتال باشد؛ از یك قدرت ملی به منطقه‌ای و سپس به یك قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل می‌شود، گفت: كشور جمهوری اسلامی ایران هم‌اكنون هر 5 فناوری یاد شده را در اختیار دارد و همین امر سبب شده است كه آمریكا به بهانه‌های مختلفی مثل انرژی هسته‌ای، حقوق بشر و ... در جهت مقابله با ما تلاش كند.

نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه برد بیش از 2 هزار كیلومتر موشك شهاب 3 ایران دارای پیام‌های گوناگونی در چارچوب سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است خاطرنشان كرد: استكبار جهانی تجربه جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه در لبنان و غزه را از یاد نبرده است. و این در حالی است كه كشوری مانند جمهوری اسلامی ایران دارای قدرتی بینهایت بیشتر است و طبیعتاً عوامل بازدارندگی ایران می‌تواند بسیار كشنده‌تر باشد.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
شب 3 محرم (// آواره آواره کویت // کربلایی حسن پورحسن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از منع فروش اس 300 به ایران جایزه اسرائیل به روسیه: می دهیم هواپیما مونتاژ کنید



 

 

پس از منع فروش اس 300 به ایران جایزه اسرائیل به روسیه: می دهیم هواپیما مونتاژ کنید

 

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شرکت دولتی صنایع فضائی اسرائیل و شرکت اسلحه سازی "اوبورونبروم" روسیه اعلام کردند مسکو هواپیماهای بدون سرنشین ساخت اسرائیل را براساس توافق دوجانبه خریداری می کند.

 

یک منبع اگاه در صنایع نظامی اسرائیل نیز گفت: براساس این توافق که در اسرائیل امضا شد، هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل در روسیه مونتاژ خواهند شد.

روسیه  در آوریل 2009 میلادی نیز قراردادی را برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین از اسرائیل امضا کرده بود که ارزش آن 50 میلیون دلار بود.

مسکو در قرار جدید خود تلاش می کند دومین مجموعه از هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین اسرائیلی را به ارزش 100 میلیون دلار خریداری کند.

این دو شرکت در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: این قرارداد گام بزرگ و مهمی در راستای افزایش همکاری میان دو شرکت صنایع فضائی اسرائیل  و صنایع اسلحه سازی روسیه است . این توافقنامه روابط دو جانبه را نیز تقویت خواهد کرد.

تحلیلگران دفاعی در این باره گفته اند جنگ روسیه با گرجستان در سال 2008 باعث شد تا قدیمی بودن تسلیحات روسیه و نیاز ارتش این کشور به هواپیماهای بدون سرنشین ظاهر شود.

جالب آنجاست که گرجستان در این جنگ ، از هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی استفاده کرده بود اما روسیه از موشک های استراتژیک" تی یو 22 " برای شناسایی استفاده می کرد.

دمتری مدودف رئیس جمهور روسیه ماه گذشته میلادی با صدور حکمی فروش سامانه های موشکی اس 300 و دیگر انواع سلاح ها را به ایران ممنوع اعلام کرد.../عصر ایران