اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

21 کشته در درگیری‌های شرق اوکراین / مرکل، پوتین را تهدید کرد




اخبار بین الملل-  21 کشته در درگیری‌های شرق اوکراین

به گفته وزیر کشور اوکراین، شورشیان توسط نیروهای ارتش ناگزیر به عقب نشینی شدند.

درگیری میان نیروهای شبه نظامی و پلیس در شهر ماریوپول در شرق اوکراین، جان 21 نفر از جمله یک افسر پلیس را گرفت.

به گزارش ایرنا، خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس کشته شدن دست کم سه شورشی در درگیری با نیروهای پلیس را مشاهده کرده است.

آرسن آواکوف وزیر کشور اوکراین، نیز لحظاتی پیش با انتشار بیانیه ای تاکید کرد پس از آنکه 60 فرد مسلح تلاش کردند تا اداره پلیس شهر ماریوپول را تصرف کنند، درگیری میان نیروهای امنیتی و ˈتروریست هاˈ رخ داد که در آن، 20 شورشی مسلح و یک افسر پلیس کشته شدند.

به گفته وزیر کشور اوکراین، شورشیان توسط نیروهای ارتش ناگزیر به عقب نشینی شدند.

شهر ماریوپول نزدیک به 500 هزار نفر جمعیت دارد و ساختمان اداره پلیس شهر در حال سوختن است.

 

اخبارحل بحران اوکراین

مرکل، پوتین را تهدید کرد

صدر اعظم آلمان رئیس جمهوری روسیه را متهم به انجام ندادن اقدامات کافی در حل بحران اوکراین کرده وبرای تصویب قطعنامه های شدیدتر علیه مسکو اعلام آمادگی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شریه "دی سایت"؛  "آنجلا مرکل" صدر اعظم آلمان نقش رئیس جمهوری روسیه در بحران اوکراین را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و اظهار داشت: پوتین می توانست و باید اقدامات بیشتری را در کمک به حل بحران اوکرین انجام می داد. رئیس جمهوری روسیه در حال حاضر اقدامات کمی را برای تنش زایی واقعی از شرایط خطرناک اوکراین ایفا می کند.

مرکل که در گفتگو با روزنامه راینیشه پست سخن می گفت همچنین خاطر نشان کرد که این مهم است که حتی در شرایط سیاسی سخت برای گفتگو آماده و مهیا باشیم.

صدر اعظم آلمان همچنین تصریح که ما در صورت لزوم برای تصویب قطعنامه های شدیدتر علیه مسکو آماده هستیم، حتی وقتی که ما واقعا خواهان چنین شرایطی نیستیم.

وی افزود: هدف ما پیشرفت های دیپلماتیک برای پایداری اوکراین است. در این میان انتخابات 25 ماه می نقش مهمی را در این راستا ایفا می کند. پیشرفت های دیپلماسی واقعی می توانند از تصویب قطعنامه های بیشتر جلوگیری به عمل آورند.

اخبار بین الملل - ایرنا،باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
رویکرد متفاوت پوتین و مرکل درمورد شرق اوکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساختمان کابینه اوکراین تخلیه شد / 21 کشته در درگیری‌های امروز



اخبار ,اخبار بین الملل ,وزرای کابینه اوکراین

 

اخبار بین الملل - ساختمان کابینه اوکراین تخلیه شد / 21 کشته در درگیری‌های امروز

یک منبع دولت اوکراین اعلام کرد از تمامی وزرای کابینه خواسته شده ساختمان‌ کابینه را تخلیه کنند. تعداد تلفات در درگیری‌های امروز(پنجشنبه) کی‌یف نیز به 21 کشته رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ساختمان وزرای کابینه اوکراین به دلیل تشدید اعتراضات و انتشار اخباری مبنی بر ورود معترضان به ساختمان‌ها و مراکز دولتی در شهر کی یف تخلیه شد. از تمامی کارمندان این ساختمان خواسته شده است که هر چه سریعتر محل را ترک کنند.

معترضان در کی یف هم چنین به ساختمان پارلمان این کشور هجوم بردند به گفته نیروهای پلیس مستقر در اطراف ساختمان پارلمان، تمامی شورشیان مسلح بوده و با خود مهمات حمل می‌کردند.

بیش از این وزیر کشور اوکراین گفته بود که شورشیان مستقر در میدان استقلال کی یف به سوی پلیس ضد شورش شلیک کرده و 20 پلیس را زخمی کردند.

به گفته وزیر کشور تیراندازی از پنجره‌های ساختمان‌های اطراف میدان استقلال به طرف پلیس رخ داده است.

یکی از اعضای پارلمان اوکراین به خبرنگاران گفت: از تمامی اعضای پارلمان و کارمندان ساختمان پارلمان خواسته شده هر چه سریعتر ساختمان را تخلیه کنند.

کمیته المپیک اوکراین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نگران رخدادها و خانواده‌ها و عزیزانمان در اوکراین هستیم. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در زمین مسابقات المپیک زمستانی سوچی برای آنها افتخار آفرین باشیم.

اگرچه بیشتر 44 ورزشکار اوکراینی که در سوچی حضور دارند در مسابقات شرکت کرده‌اند تعدادی از آنها قصد خود را برای بایکوت کردن این مسابقات اعلام کرده‌اند.

چهارشنبه دو اسکی‌باز اوکراینی در مسابقه نیمه نهایی شرکت نکردند.

کمیته المپیک سوچی از ورزشکاران این کشور در سوچی خواسته مسابقات را تحریم نکنند.

معترضان اوکراینی با پرتاب بمب‌های بنزینی و سنگ به سمت پلیس ضدشورش در میدان استقلال تعداد زیادی از افراد پلیس را زخمی کردند.

درگیری‌های در کی‌یف پیش از دیدار وزیران خارجه اروپا، آلمان، فرانسه و لهستان با ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور اوکراین آغاز شد.

در بیانیه دفتر یانوکوویچ آمده است: معترضان به خشونت و تهاجم روی آورده‌اند. آنها با گروه‌های سازمان دهی شده کار می‌کنند. آنها از سلاح گرم از جمله تفنگ‌های دوربین‌دار استفاده می‌کنند. آنها برای کشتن شلیک می‌کنند.

اما دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در انتقاد از عملکرد یانوکوویچ در مقابله با اعتراضات گفته است که مسکو تنها در صورتی با اوکراین همکاری خواهد کرد که رهبری این کشور به شکلی درست و منسجم باشد.

وی گفت: ما به همکاری با شرکای اوکراینی خود در تمامی زمینه‌ها ادامه می‌دهیم اما این نیازمند آن است که دولتمردان اوکراینی مشروع و موثر فعالیت کنند. 

اخبار بین الملل - ایسنا