اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

12 متهم پرونده ترور دادستان زابل دستگیر شدند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اخبار اجتماعی - رییس دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد
12 متهم پرونده ترور دادستان زابل دستگیر شدند

رییس دادگستری سیستان و بلوچستان گفت:‌تمامی متهمان در رابطه با پرونده ترور دادستان زابل که 12 نفر بودند دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدی درباره آخرین وضعیت پرونده دادستان زابل الظهار کرد: درباره این پرونده تمامی متهمان که تعداد آن‌ها 12 نفر بود دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این افراد اکثرا سابقه شرارت و حمل مواد مخدر را داشتند و آن‌ها هیچ ارتباطی با گروهک‌های تروریستی خارج از کشور و معاند نداشتند.

رییس دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متاسفانه این افراد دادستان زابل را در رابطه با پرونده مواد مخدر به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا موسی نوری قلعه‌نو، دادستان زابل صبح روز چهارشنبه 15 آبان سال جاری به همراه راننده خود مورد حمله اشرار قرار گرفت و به شهادت رسید.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دادستان زابل -شهید عدالت93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدور كیفرخواست سایر متهمان پرونده ترور دادستان زابل



اخبار,اخباراجتماعی ,پرونده متهمان پرونده ترور دادستان زابل

 

  اخبار اجتماعی  - رییس كل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد
صدور كیفرخواست سایر متهمان پرونده ترور دادستان زابل

 كیفرخواست ٩ متهم دیگر پرونده ترور دادستان زابل كه ١٥ آبان ٩٢ از سوی گروهی اشرار مسلح به شهادت رسید صادر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رییس كل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر در خصوص آخرین وضعیت پرونده سایر متهمان ترور دادستان زابل گفت: به ‌تازگی كیفرخواست ٩ متهم دیگر این پرونده صادر و برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شده است و اكنون پرونده در نوبت رسیدگی دادگاه قرار دارد و هنوز تعیین وقت نشده است. صبح ١٥ آبان ماه سال گذشته روز تلخی برای دستگاه قضایی كشور بود.

 

در این روز دادستان زابل در حالی كه با اتومبیل به سمت محل كار خود در حركت بود هدف حمله گروهی از اشرار مسلح قرار گرفت كه در جریان آن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد و به همراه راننده خود به شهادت رسید. پس از وقوع این حادثه تلاش‌های پلیس برای دستگیری عاملان ترور به سرعت آغاز شد تا در تاریخ ٢٧ آبان‌ماه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل خبر داد و اعلام كرد كه این افراد به دنبال عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر شده‌اند.

 

در این عملیات سه نفر از عوامل اصلی ترور دادستان زابل و راننده‌اش دستگیر و پس از برگزاری دادگاه و طی مراحل قضایی به اعدام در ملاء عام محكوم شدند. در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شده بود این افراد در ارتباط با مسائل قاچاق مواد مخدر اقدام به ترور دادستان زابل كرده‌اند و ارتباط آنها با گروهك‌های معاند نظام تكذیب شد.

 

سرانجام حكم اعدام عاملان ترور دادستان زابل صبح ٦ اردیبهشت ٩٣ در محل ارتكاب به جنایت و در ملاء عام اجرا شد. این در حالی است كه پس از اعدام سه تن از عوامل اصلی ترور دادستان زابل، رسیدگی به پرونده ٩ نفر از سایر عوامل این ترور ادامه داشت كه اكنون حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی از صدور كیفرخواست پرونده آنها خبر داده است. به گفته این مقام قضایی، پرونده این افراد به دادگاه ارسال شده و در نوبت رسیدگی قرار دارد.

 

 اخبار اجتماعی  - اعتماد