اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

12کشته در پی اختلاف‌سیگاری داعشی‌ها!



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

اختلاف میان شبه‌نظامیان گروه داعش بر سر مجازات سیگاری‌ها در منطقه حویجه وابسته به استان کرکوک در شمال عراق، به کشته شدن ۱۲ تن از آن‌ها انجامید!

خبرگزاری الشرق الاوسط به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که گروه داعش شماری از سیگاری‌ها را دستگیر و آن‌ها را شلاق زده است. همچنین شماری از کشانی که پیش‌تر به خاطر سیگار کشیدن اخطار گرفته بودند، با مجازات قطع انگشتان دست مواجه شدند. این گزارش افزوده است: «شماری از نیروهای این گروه با مجازات قطع انگشتان دست مخالفت کردند و آن را خلاف شرع دانستند. این اعتراض به درگیری مسلحانه میان شبه‌نظامیان و کشته شدن دستکم ۱۲ تن از آن‌ها انجامید.» داعش استفاده از سیگار و تنباکو را در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه حرام اعلام کرده است. داعشی‌ها درحالی که به صورت روزانه به بهانه‌های مختلف در حال کشتار مردم هستند؛ سیگار کشیدن را به دلیل ضرر رساندن به بدن انسان، برای مردم حرام اعلام کرده‌اند. پیش از این گزارش شده بود که یکی از فرماندهان داعش در سوریه به خاطر کشیدن سیگار سر بریده شد!

احتمال ربوده شدن خبرنگار سوئدی به دست داعش
در همین حال، یک روزنامه سوئدی گزارش داد یک خبرنگار آزاد این کشور در یک منطقه مرزی بی ثبات ترکیه-سوریه که در کنترل داعش قرار دارد، مفقود شده است. به نوشته روزنامه اکسپرسن، این مرد سی و چند ساله که هویتش اعلام نشده است از دوشنبه که در شهر غازی انتپ در جنوب شرقی ترکیه بود با هیچ کس تماس نداشته است.


این شهروند سوئدی طبق گزارش ها قصد داشت از طریق غازی انتپ از مرز ترکیه -سوریه عبور کند. این شهر در 60 مایلی حلب، دومین شهر بزرگ سوریه واقع شده است. به نوشته اکسپرسن، این روزنامه نگار با سفارت سوئد به توافق رسیده بود که اگر روزی یکبار با آنها تماس نگیرد اعلام خواهد شد که وی مفقود شده است. رسانه ها این احتمال را مطرح کرده اند که داعش وی را ربوده باشد.


  اخبار بین الملل  -  بهار  نیوز 


ویدیو مرتبط :
Insurance and Smoking - بیمه برای سیگاری/غیر سیگاری (Part 3 of 3)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باخت اسرائیل در پی اختلاف نتانیاهو اوباما


روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: اختلاف نتانیاهو و اوباما بر سر ایران سبب شده است تا اسرائیل در موقعیت باخت- باخت قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه هاآرتص در ادامه گزارش خود نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ایران را دشمنی غیرقابل اصلاح می‌داند که مصمم به نابودی اسرائیل و برتری در منطقه است، اما دیدگاه آمریکایی‌ها در این زمینه متفاوت است. این دلیلی است که بیش از زمان‌بندی لغو تحریم‌ها، تعداد سانتریفیوژها یا کیفیت بازرسی‌ها سبب بروز یک جنگ سیاسی قریب‌الوقوع فاجعه‌آمیز برای برهم زدن روابط آمریکا اسرائیل پس از حصول توافق هسته‌ای می‌شود.

این روزنامه می‌افزاید: این جنگ پیامدهایی را در پی خواهد داشت و دو طرف چیزهای زیادی را از دست خواهند داد. نتانیاهو قادر نخواهد بود جدایی کامل روابط با دولت آمریکا را در حالی‌که 18 ماه دیگر تا پایان دوره کاری‌اش فرصت باقی مانده تاب بیاورد. اوباما نیز مایل نیست ریسک یک قطع رابطه بی‌سابقه، نه تنها با اسرائیل بلکه با جمعیت زیادی از یهودیان آمریکا را که از دموکرات‌ها هم حمایت می‌کنند بپذیرد. اما همان‌طور که همه می‌دانند چگونه یک جنگ آغاز می‌شود اما هیچ کس نمی‌داند که یک جنگ به ویژه برای دو رهبری که شکست برایشان یک گزینه نیست پایان می‌یابد.

به نوشته هاآرتص، نتانیاهو عمیقاً بر این باور است که توافق هسته‌ای حاصل شده میان ایران و گروه 1+5 موجب تقویت ایران می‌شود. اما وی علاوه بر این می‌داند که عدم توانایی‌اش برای نفوذ در متن توافق هسته‌ای و شکستش برای جلوگیری از توافق از نظر بسیاری حتی حامیانش در خانه یک افتضاح به شمار می‌آید. اما اوباما به معنای واقعی متقاعد شده است که توافق با ایران به نفع آمریکایی‌هاست و به برقراری صلح در جهان کمک می‌کند.

قانون‌گذاران آمریکا قرار است در مهلتی 60 روزه متن توافق هسته‌ای را مورد بازبینی قرار دهند. همچنین کاندیداهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، اگرچه از نتانیاهو حمایت می‌کنند به طور قطع از توافق هسته‌ای در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود استفاده خواهند کرد. به طور قطع نمی‌توان به راحتی پیامدهای چنین تقابل تفرقه اندازی را پیش بینی کرد اما دو طرف در این جنگ برابر نیستند؛ آمریکا به هرگونه عقب نشینی بی‌تفاوت خواهد بود و اسرائیل ممکن است حمایت خود در کنگره را از دست بدهد و در دوره‌ای که باید با ایران پس از توافقی که آن را خطرناک می‌داند مواجه شود نیمی از آمریکایی‌ها را بیزار خواهد کرد.

به گزارش این روزنامه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ابتدای مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 همواره به سختی با آن مخالفت کرده و حتی برای جلوگیری از حصول آن با استفاده از نفوذ خود در کنگره مانع تراشی کرده است. نتانیاهو پس از به سرانجام رسیدن این مذاکرات با ابراز خشم خود نسبت به این مسأله، این توافق را یک اشتباه بزرگ تاریخی دانست.