اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10 مقصد توریستی یا بهشت کوله پشت گردها!



"کوله پشتی گردی" یک نوع گردشگری اقتصادی و کم هزینه است که جهانگرد با کم ترین هزینه و سبک ترین کوله پشتی ،دنیا را می گردد.

به گزارش توریسم آنلاین، کوله پشتی گردی یا "بک پکینگ" معمولا تنهایی و یا در گروههای 2 یا 3 نفره شکل می گیرد.

هر کوله پشتگردی یا بک پکر قبل از آغاز سفر درباره مسافرخانه های بین راهی و شهر مورد نظرش تحقیق می کند تا مسافرخانه یا هتلی مناسب را پیدا کند.

مهم ترین نکته در این نوع گردشگری بستن سبک و راحت بار سفر است.این نوع سفر کشاندن چمدان چرخدار به دنبال خود را نمی طلبد.امروزه وسایل بیشتری برای این نوع سفر ساخته شده که جهانگردان را راضی می کند.

در کوله پشتی گردی روی پاهای خود حساب کنید! زیرا در این سفر به چالش کشیده می شوید و قدرت بدنی و صبر تحملتان را محک می زنید.

برای کاهش هزینه ها بیشتر اوقات باید قید رستوران را زده به خواربارفروشی رفته و شام و نهارتان را خودتان تهیه کنید.

وسایل قیمتی خود را در خانه بگذارید.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

بدون اطلاع دوستان و خانواده به جاده نزنید ،حداقل کسی از نزدیکان را از سفرتان با خبر کنید با اینکه در این سفر مکان و زمان مشخص شده ای برای اقامت ندارید.

بلیط های عبور مرور با قطار در برخی از کشورها می تواند به آسان کردن رفت و آمدتان کمک کند.

مراقب جیب برها باشید!

از دست هر کسی نوشیدنی و غذا نگیرید.

در ادامه اگر اهل اینگونه سفرها هستید بهترین مقصدهای پیشنهادی را می خوانید:

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

بالی نخستین بهشت کوله پشتگردهاست که دارای سواحل زیبا و ماسه ای ،کوههای آتشفشانی و پستی و بلندیهایی مناسب این نوع گردشگران است. در بالی انواع مسافرخانه های ارزانقیمت یافت می شود.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

چیانگ مای در تایلند با انواع فعالیت های هیجان انگیز و ارزانقیمت دومین مقصد گردشگران است.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

آگره در هند جیب کوله پشت گردها را خالی نمی کند.در این مقصد علاوه بر تماشای جاذبه های هند-تاج محل- سفری ارزانقیمت خواهید داشت.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

بازارهای مراکش ،کوچه و پس کوچه ها ،محله های قدیمی مناسب شما با کوله پشتیتان است.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

کوله پشتگردها،اغلب ،آلبانی -واقع در جنوب شرقی اروپا-را جایگزین یونان می کنند تا سفری ارزانقیمت تر را تجربه کنند.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

مقصد بعدی آرژانتین است که برای کوله پشتگردها امکانات ویژه ای دارد.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

باریک ترین کشور آمریکای جنوبی که هر چیزی در آن می بینید: بیابان،یخچال های طبیعی،آبدره و کوههای آتشفشانی همه چیزهایی که یک کوله پشتگرد را راضی می کند اما به یاد داشته باشید یک کتاب اصطلاحات زبان اسپانیایی همراه داشته باشید.

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

نیوزیلند مقصد کوله پشتگردان اهل هیجان است :بانجی جامپینگ(پرش بانجی) ،اسنوبردینگ (سورتمه سواری در برف) ،کوهنوردی و ورزشهای آبی

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

برای رفتن به پرو و تماشای "ماچو پیچو" حتما باید یک کوله پشت گرد باشید!

 

اخبار گوناگون,خبر های گوناگون,مقصد توریستی

مقصد دهم ویتنام و هانوی پایتخت آن است که حداقل 3 تا 4 هفته زمان می خواهد که با کوله پشتیتان آن را بگردید.

اخبار گوناگون - توریسم آنلاین


ویدیو مرتبط :
ویدیویی از (sound doubtful) ؛ دومین مقصد توریستی معروف در نیوزیلند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 توصیه به پشت میز نشین ها



 

 

فارس: پژوهشگران می گویند احتمال بروز چاقی در افرادی كه بیشتر از 7 ساعت از وقت روزانه شان را در پشت میز می گذرانند، چهار و نیم برابر بیشتر از سایرین است.

میز شما می تواند دشمن جان تان باشد. این را محققانی می گویند كه نتایج برخی تحقیقات آنها نشان می دهد پشت میزنشینی، یكی از مهم ترین عوامل ابتلا به اضافه وزن و چاقی است.

استرس، بیماری های مفصلی و خیلی از بیماری های دیگر هم از جمله عوارض پشت میز نشینی به شمار می روند. اما اگر در هر صورت به خاطر شغل و حرفه تان مجبورید ساعات زیادی از روز را پشت میز كار بگذرانید، توصیه محققان این است كه با رعایت 10 نكته زیر، بیشتر به فكر سلامت تان باشید و جلوی بیماری های ناشی از پشت میزنشینی را بگیرید.

در وضعیت مناسبی بنشینید. اگر بدن شما در حال نشسته یا حتی ایستاده، وضعیت مناسبی نداشته باشد، قطعاً پس از مدت كوتاهی استرس به سراغ تان خواهد آمد. یكی از راه های فرار از استرس هم پرخوری است و نتیجه پرخوری هم چیزی نیست، جز چاقی.

از سوی دیگر، وضعیت نامناسب بدن برای مدت طولانی سبب آسیب مفاصل و دردهای منطقه ای می شود. بنابراین پژوهشگران آمریكایی بهترین وضعیت بدن را در حالت نشسته برای ساعات طولانی، این طور عنوان كرده اند:

طول كفی صندلی باید به اندازه ای باشد كه از نشیمن گاه تا زانوی شما به طور كامل روی آن قرار گیرد.

صندلی تان باید حتماً تكیه ها داشته باشد تا بتوانید كمرتان را به آن تكیه دهید. در غیر این صورت بهتر است صندلی تان را به دیوار بچسبانید و از دیوار به عنوان تكیه گاه استفاده نمایید.
هنگام كار با كامپیوتر باید مچ و ساعد دست تان در یك راستا قرار داشته باشند و برای جلوگیری از درد مفاصل مچ دست، نباید مدام آنها را خم و راست كنید.

هنگام كار با كامپیوتر باید سر و گردن تان مستقیم و رو به روی مانیتور قرار داشته باشد. در غیر این صورت و با خم نگه داشتن سر و گردن تان به مدت طولانی به طرفین، دچار گردن درد خواهید شد.


به منظور پیشگیری از گردن درد، بهتر است هر چند دقیقه یك بار، چند ثانیه ورزش های مناسب برای گردن را انجام دهید و گردن تان را به طرفین بچرخانید.

هنگام نوشتن یا كار با كامپیوتر، آرنج خودتان را در نزدیك ترین حالت به بدن قرار دهید؛ آن هم در وضعیت 90 یا 120 درجه.

سعی كنید موقع انجام كار، بازوها و شانه های تان را در وضعیتی كاملا راحت قرار دهید و آنها را خیلی بالاتر یا پایین تر از سطح میز كارتان نگذارید.

كف پاهای تان باید كاملا چسبیده به زمین باشد و اگر صندلی تان بلند است و پاهای تان به زمین نمی رسد، بد نیست از یك زیرپایی استفاده كنید.

بهتر است كه كفی و تكیه گاه صندلی تان فوم دار باشد، نه چوبی یا آهنی. این طوری فشار كمتری به كمرتان وارد می شود و دیرتر خسته می شوید.

هر چند دقیقه یك بار، از جای تان بلند شوید و چرخی بزنید. براساس نتایج تحقیقاتی كه در مجله مایوكلینیك به چاپ رسیده، بدن هر فرد تنها 20 دقیقه می تواند تحمل قرار داشتن در یك وضعیت ثابت را داشته باشد.

بنابراین بهتر است كه هر 15 تا 20 دقیقه یك بار، از جای تان بلند شوید و برای 30 ثانیه كمی قدم بزنید یا بدن تان را كش و قوس بدهید.

حركات تكراری انجام ندهید. تكرار مداوم یك حركت (مانند جواب دادن به تلفن) می تواند آزاردهنده و استرس آور باشد. به همین خاطر بهتر است كه در صورت امكان و اگر ضرورتی حس نمی كنید، كارهای تكراری انجام ندهید یا نوع كارتان را عوض كنید.

برای مثال به جای خم و راست كردن مداوم دست تان برای پاسخ گویی به تلفن ها، از یك هدفون استفاده كنید و تلفن های شخصی تان را به ساعات یا روزهای خلوت تان اختصاص دهید.

مانیتور كامپیوتر خودتان را در وضعیت مناسبی قرار دهید تا چشم یا مفاصل گردن تان اذیت نشوند. وضعیت مناسب یعنی اینكه مانیتور درست روبه روی شما به فاصله 50 سانتی متر از چشم تان قرار داشته باشد و رو به پنجره هم نباشد تا انعكاس نور بیرون روی مانیتور، چشم های شما را اذیت و خسته نكند.

در ضمن، بد نیست كه برای جلوگیری از خشكی یا سوزش چشم، مدام به صفحه كامپیوتر زل نزنید و هر 15 دقیقه یك بار، دست از كار با كامپیوتر بكشید.

به منظور خم شدن كمتر گردن تان هنگام تایپ كردن، بهتر است كه از وسیله ای برای نگهداری كاغذها در كنار صفحه كلید استفاده كنید.

برای اینكه به آلرژی یا سایر بیماری های عفونی مبتلا نشوید، باید هر روز صفحه كلید، مانیتور، سطح میز، تلفن یا هر وسیله دیگری كه روی میزتان قرار دارد را گردگیری كنید و هفته ای یكبار هم آنها را ضدعفونی نمایید. باكتری های روی میز می توانند جدی ترین تهدید برای سلامت شما به حساب بیایند.

میز خود را همیشه مرتب نگه دارید و اجازه ندهید كه آشفته و درهم برهم شود. شلوغی میز كار باعث خستگی زودرس و استرس 40درصد از كارمندان آمریكایی است و یكی از عوامل اتلاف وقت كاری، در تمام اداره های دنیا به شمار می رود.

میز كار خود را تبدیل به میز غذا نكنید. قرار دادن خوراكی های رنگارنگ و پركالری روی میز كار، اشتهای شما را به غذا خوردن افزایش می دهد؛ حتی اگر گرسنه نباشید. شما می توانید برای حفظ سلامت و تناسب اندام خود، به جای چیپس و پفك و شكلات، كمی میوه خشك یا انواع مغزها را درون كشوی میزتان نگهداری كنید.

میزتان را زیبا كنید. زیبا بودن میز كار یكی از عوامل افزایش دهنده انگیزه كاری و لذت بردن از ساعات كار است. شما می توانید با قرار دادن عكس یكی از اعضای خانواده خود یا حتی یك گلدان كوچك روی میز، فضای كاری تان را كاملا عوض كنید.

وقت ناهار یا زمان برگشتن به خانه، بهترین فرصت برای پیاده روی یك فرد پشت میزنشین است. پس تنبلی را كنار بگذارید و برای حفظ سلامت و روان تان، كمی پیاده روی را به فهرست كارهای روزانه خود اضافه كنید.... / تحلیل  : عصر ایران