اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10 روز مهلت دوباره برای نجات محمد



10 روز مهلت دوباره برای نجات محمد

اولیای‌دم مقتول و وکلای جوان متهم به قتل در دادسرای اهواز تشکیل جلسه دادند

 اولیای‌دم پرونده محمد، جوان اهوازی که یک‌بار پای چوبه‌دار رفته و توانسته بود مهلتی دوباره برای زنده بودن بگیرد، 10روز دیگر به او مهلت دادند تا دیه درخواستی‌شان را تامین کند. 

 

به گزارش خبرنگار ما، محمد که در 18سالگی مرتکب جرم‌شده و جوانی را به قتل رسانده‌ است، دو هفته قبل برای اجرای حکم پای چوبه‌دار رفت اما حین اجرا پدر مقتول او را بخشید و یک‌هفته مهلت داد تا 380میلیون‌تومان دیه به او پرداخت شود.

 

در این مدت روزنامه «‌شرق» و عبدالصمد خرمشاهی، حسن آقاخانی و سارا نجیمی - سه وکیل متهم- با همکاری خاتمی‌فر و طوسی (دو وکیل فعال در حوزه حقوق کودک) برای جمع‌آوری دیه تلاش خود را آغاز کردند و مردم نیکوکار نیز نزدیک به صدمیلیون‌تومان از مبلغ دیه را به حساب اعلامی واریز کردند.

 

سارا نجیمی و حسن ‌آقاخانی صبح‌دیروز برای پرداخت این پول به‌همراه برگه حاوی جزییات تراکنش‌های بانکی به شعبه اجرای احکام اهواز رفتند تا مبلغ را به حساب دادگستری واریز و رضایت اولیای‌دم را دریافت کنند. این کار در شرایطی صورت گرفت که امروز (روز سه‌شنبه) آخرین مهلت داده شده از سوی اولیای‌دم به محمد بود و اگر پول پرداخت نمی‌شد این جوان پای چوبه‌دار می‌رفت. وقتی دو وکیل متهم به اجرای احکام رفتند، نماینده‌ای از سوی قبیله محمد نیز چندین‌سند ملکی همراه آورد و در شعبه اجرای احکام حاضر شد.

 

به این ترتیب گفت‌وگو میان طرفین در خصوص اعلام رضایت آغاز شد اما اولیای‌دم گفتند در صورتی حاضر به دادن رضایت هستند که همه 380میلیون‌تومان آماده‌باشد و در غیر این صورت آنها حکم را اجرا می‌کنند البته نماینده قبیله محمد مدعی ‌بود اسناد املاکی که به دادسرا ارایه شده حداقل 200میلیون‌تومان ارزش دارد.

 

با این حال اولیای‌دم این اسناد را قبول نکردند و گفتند فقط در صورتی که اسناد کارشناسی شود و کارشناس تایید کند آنها باارزش است حاضر هستند آنها را قبول کنند.

 

  سارا نجیمی، یکی از وکلای محمد به خبرنگار ما گفت: اولیای‌دم بعد از گفت‌وگوی مفصل و اصرار ما برای اعلام رضایت کتبی گفتند حاضر هستند 10روز مهلت دهند تا اسناد کارشناسی و به آنها منتقل شوند. در این جلسه پرینت حساب پول‌هایی که مردم واریز کرده‌اند به اولیای‌دم نشان داده ‌شد.

 

مردم مبالغ مختلفی از پنج‌هزارتومان به بالا به حساب واریز کرده ‌بودند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و از تک‌تک هموطنانمان تشکر می‌کنیم. ما برای اولیای‌دم توضیح دادیم این پول‌ها با مهر مردمی که می‌خواهند یک جوان اعدام نشود و به دلیل فرهنگ بخششی که شما به آن پایبند بودید، پرداخت شده‌ و بهتر است همانطور که مردم قدر بخشش شما را دانستند ما هم قدر محبت مردم را بدانیم.

 

او گفت: اولیای‌دم افراد بسیار محترمی هستند و قول دادند در این خصوص مذاکرات لازم را با بزرگان قبیله بکنند. در مجموع ما به این روند خوشبین هستیم.  نجیمی گفت: نماینده قبیله محمد یک چک امانی 380میلیون‌تومانی هم به دادسرا آورده ‌بود که در اختیار شورای حل اختلاف قرار گرفته و قرار است با اعلام نتیجه کارشناسی املاک و اسناد معرفی‌شده به دادسرا، اولیای‌دم طی 10روز آینده رضایت خود را اعلام کنند.

 

البته باید توضیح‌ بدهم زمین‌های معرفی‌شده از سوی قبیله محمد زمین‌های آبا و اجدادی آنهاست و آنطور که خانواده محمد مدعی هستند ارزش مادی و معنوی بالایی دارد.  او ادامه داد: من و همکارانم گزارش آنچه اتفاق می‌افتد را از طریق روزنامه‌ «شرق» به مردم خواهیم داد.  بنابر این گزارش محمد پنج‌سال قبل به قتل جوانی از قبیله صامری متهم و بعد از محاکمه در این قتل مجرم شناخته‌ شد. /شرق

 


ویدیو مرتبط :
تست دوبله از خشم دو روز مهلت دارین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهلت صرافی‌ها 10 روز تمدید شد/ پلمب بعد از پایان اخطار



اخبار,اخبار اقتصادی,صرافی

بانک مرکزی در نامه‌ای به صرافان اخطار داد که 10 روز دیگر برای انطباق با دستورالعمل جدید فرصت دارند در غیر صورت از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

برخلاف آنچه که در روزهای اخیر از سوی مقامات بانک مرکزی مبنی بر عدم تمدید مهلت صرافی‌ها برای انطباق با دستورالعمل جدید نحوه فعالیت و تاسیس آنها اعلام شده بود و حتی عنوان کرده بودند که برای برخورد با صرافانی که مهلت آنها به پایان رسیده به طور قطعی پلمب در دستور کار نبوده ولی با آنها برخورد خواهد شد، این بانک در روز دوم شهریور ماه طی نامه‌ای به تمامی صرافانی که برای افزایش سرمایه اقدام نکرده‌اند نامه اخطار آخر را ارسال کرد.

بنا بر آنچه بانک مرکزی در اخطاریه خود به صرافی ها اعلام کرده مهلت آنها 10 روز دیگر تمدید شده است این در حالی است که پیش تر معاون نظارت بانک مرکزی تاکید کرده بود که مهلت قابل تمدید نبوده و حتی در اختیار این بانک نیست.

از سویی دیگر با اتمام مهلت 10 روزه یعنی 12 شهریورماه امسال ، فعالیت صرافانی که مراجعه نکرده‌ اند به پایان رسیده و پلمب خواهند شد.

این در حالی است که با بازنگری در دستورالعمل مصوب مردادماه سال 1392 و حذف تقسیم بندی صرافی‌ها به دو نوع یک و دو و تبدیل به نوع جدید همچنین کاهش حذف سرمایه 20 میلیاردی و کاهش آن به 4 میلیارد تومان در تهران و دو میلیارد تومان در شهرستان ها فرصت یکساله ای تا 28 مردادماه امسال در اختیار آنها قرار گرفت تا خود را با دستورالعمل جدید منطبق کنند.

پلمب صرافی‌ها در حالی تا کمتر از 10 روز دیگر آغاز خواهد شد که اخیر ولی اله سیف-رییس کل بانک مرکزی- اعلام کرده بود که این بانک در حال بررسی تقاضای صرافان برای بازنگری در برخی از بندهای این مصوبه از جمله تعمیم ندادن میزان افزیس سرمایه به صرافان قدیمی است.

اخبار اقتصادی - ایسنا