اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

‫اعتبار نامه 2 نماینده دارای محکومیت کیفری و مساله دار تائید شد‬



احکام قضائی , نماینده

 

اعتبار نامه 2 نماینده مبارکه و پارس آباد علیرغم همه پیش بینی ها و رای شعب رسیدگی به اعتبار نامه ها در کمسیون تحقیق تائید شد.

به گزارش خبرنگار الف  اعتبار نامه علی ایرانپور منتخب مردم مبارکه بعد از ظهر امروز با 10 رای موافق و 3 ممتنع و درحالی که تنها 2 رای منفی داشت تائید شد. این در حالی است که علیه این فرد، دو حکم قضایی وجود داشت که یکی از آنها قطعی و دیگری در مرحله تجدید نظر قرار دارد. مطابق احکام صادر شده وی دارای  6 ماه حبس برای یکی از پرونده ها و برای پرونده دیگر نیز 3 ماه و یک روز محکومیت کیفری دارد.

از مهمترین تخلفات محرز شده وی جعل عنوان علمی و سوء استفاده خلاف از آنها است. این در حالی است که اعتبار نامه وی یکبار در شعبات 15 گانه در مجلس نهم رد شده بود.

اما امروز در کمسیون تحقیق، اعتبارنامه نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار نیز با 8 رای موافق و 3 ممتنع و 2 رای مخالف تائید شد. درباره عدم صلاحیت حمزه برومند نیز ذکر همین مورد کفایت می کند که وی در مجلس چهارم اعتبارنامه اش به دلیل مسائل اخلاقی و خلع از لباس روحانیت شدن، باطل شده است.

در این رابطه مشخص نیست اعضای کمسین تحقیق با چه استدلالی و توجیهی تخلفات محرز و اثبات شده این دو نماینده را نادیده گرفته و اعتبار نامه انها را تائید کردند. این اولین سوال موکلین مردم از نمایندگان مجلس نهم است که البته پاسخ قانع کننده بر آن وجود نخواهد داشت.

گفتنی است اسناد مربوط به تخلفات این 2 نماینده به صورت مستدل و محکمه پسند توسط احمد توکلی و الیاس نادران 2 نماینده مردم تهران در مجلس نهم به کمسیون تحقیق ارائه شده بود..../سایت الف


ویدیو مرتبط :
پایان نامه مطالعه تطبیقی قاعده اعتبار امر مختومه در حقوق کیفری ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس:لاریجانی ادعای ظریف را درباره توافق‌نامه ژنو تائید نمی‌کند



اخبار,اخبار سیاسی,ادعای ظریف را درباره توافق‌نامه ژنو

 

 

 

اخبار سیاسی - نماینده مجلس:لاریجانی ادعای ظریف را درباره توافق‌نامه ژنو تائید نمی‌کند

نماینده مردم بجنورد در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف گفت‌: ما بارها از آقای لاریجانی درباره ژنو سوال کردیم که وی می‌گوید من به عنوان عضو، در شورای عالی امنیت ملی هستم اما رابط شورا یا دولت با مجلس نیستم.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات اخیر محمد جواد ظریف مبنی بر اینکه «ما جزئیات کامل توافقات ژنو را داده‌ایم و نمایندگان محترم باید از رئیس مجلس سوال کنند»، گفت: ما بارها از آقای لاریجانی در این باره سوال کردیم که وی می‌گوید من به عنوان عضو، در شورای عالی امنیت ملی هستم اما رابط شورا یا دولت با مجلس نیستم. بنابر این آقای لاریجانی ادعای آقای ظریف را درباره توافق‌نامه ژنو تائید نکرده است.

وی با بیان اینکه وزیر امورخارجه از پاسخگویی به مجلس طفره نروند، اظهار داشت: اگر آقای ظریف از پاسخگویی طفره برود مجلس شورای اسلامی از ظرفیت قانونی خود استفاده خواهد کرد.

جعفری همچنین تاکید کرد: ابراز تاسف از انتقادهای دوستان داخلی برای کسی که به جای پاسخ به تهدیدات غربی‌ها خطاب به منتقدان ابراز تاسف می‌کند، جای گلایه دارد.
 اخبار سیاسی - فارس