اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۷۰ درصد پیراهن‌های مشکی چینی‌اند!



اخبار,اخبار اقتصادی,پیراهن‌های مشکی

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان می گوید که حدود 60 تا 70 درصد پیراهن های مشکی محرم از چین وارد شده است.

این‌ روزها اخبار و گزارش‌ها از بازار داغ ادوات و پیراهن‌های مشکی در ماه محرم حکایت دارد و فروشندگان تاکید می‌کنند که چین سهم بالایی در این بازار دارد. در این زمینه رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان می گوید که حدود 60 تا 70 درصد پیراهن های مشکی محرم از چین وارد شده است.

جواد درودیان اظهار کرد: پارچه مشکی از کشورهای ترکیه، تایلند و چین با مارک‌های متفاوت وارد می‌شود ولی سهم بیشتری از این واردات متعلق به کشور چین است.

وی با اشاره به اینکه بازار خرید وفروش پیراهن در رکود به سر می‌برد افزود: قیمت پوشاک چین مناسب و ارزان‌تر بوده ولی کیفیت و دوخت آن رضایت‌بخش نیست.

قیمت تولیدی پیراهن‌مشکی مردانه حدود 25 تا 30 هزار تومان است
درودیان با بیان اینکه سود تولیدکنندگان پیراهن مشکی 13 تا 15 درصد و مغازه داران 25 تا 30 درصد است افزود: در حال حاضر قیمت تولید پیراهن‌های مشکی مردانه حدود 25 تا 30 هزار تومان است که مغازه‌داران نیز با حداکثر سود 20 درصدی آن را می‌فروشند، ولی در برخی مواقع شاهدیم که همین پیراهن ها با قیمت بسیار بالاتری به فروش می‌رسند.

 

البته باید توجه داشت که تمامی تولید‌کنندگان در تلاشند تا تولیدات خود را به فروش برسانند، چون این پیراهن ها در ایام دیگر خریداری ندارد.

رکود بازار به دلیل واردات بی‌رویه
رییس اتحادیه پیراهن دوزان وپیراهن فروشان، رکود بازار به دلیل واردات بی‌رویه را از مهم‌ترین مشکلات این صنف برشمرد و گفت: دریافت مالیات های بی‌رویه نیز از مواردی است که واحد‌های صنفی را با مشکل مواجه کرده است.

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
70 درصد پیراهن های مشکی چینی اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار داغ پیراهن‌ های مشکی چینی!


رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: پیراهن‌های مشکی چینی برای ایام محرم تقاضای بیشتری دارند چون قیمت آن ارزان است و حتی اگر جنس مناسبی نداشته باشند به دلیل اینکه مدت زمان مصرفی آنها فقط برای دو ماه محرم و صفر است، متقاضی بیشتری دارد.

خبرگزاری یاسنا: رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: پیراهن‌های مشکی چینی برای ایام محرم تقاضای بیشتری دارند چون قیمت آن ارزان است و حتی اگر جنس مناسبی نداشته باشند به دلیل اینکه مدت زمان مصرفی آنها فقط برای دو ماه محرم و صفر است، متقاضی بیشتری دارد.

جواد درودیان اظهار کرد: پیراهن‌های مشکی مردانه که برای ایام سوگواری محرم عرضه می‌شوند، معمولا بدون طراحی و ساده دوخته می‌شوند ولی بنا به خواست مشتری ممکن است تصاویری رو آن چاپ شود که با ایام خاص، مناسبت داشته باشد.

علت تفاوت قیمت پیراهن‌های مشابه مردانه در مغازه‌ها

وی در پاسخ به اینکه علت تفاوت قیمت پیراهن های مشابه مردانه در مغازه های مختلف چیست؟ گفت: مغازه هایی که ماهانه حدود 10 میلیون تومان اجاره می دهند و در مناطق بالای شهر قرار دارند و نمی‌توانند جوابگوی هزینه هایشان باشد طبیعی است که قیمت آن ها در مقایسه با مغازه هایی که در مناطق پایین شهر قرار دارند بیشتر است.

درودیان افزود: هزینه‌های جاری در مغازه های بالای شهر بیشتر از مغازه‌های دیگر مناطق است. از طرفی نوع دوخت و نوع پارچه نیز از دیگر فاکتورهایی که منجر به تفاوت قیمت می‌شود.

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با بیان اینکه حدود 3000 واحد صنفی پیراهن دوز و پیراهن فروش در تهران داریم، اظهار کرد: قیمت پیراهن‌های مردانه معمولی از 30 هزار تومان شروع می‌شود و تا 60 هزار تومان است.

حدود 40 درصد پیراهن های موجود در بازار وارداتی هستند

وی ادامه داد: پارچه‌های جنس ژاپن و ترک گران‌تر از پارچه‌های داخلی هستند و حدود 40 درصد پیراهن های موجود در بازار وارداتی و حدود 60 درصد تولید داخل است. همچنین نوع دوخت نیز در قیمت ها تاثیرگذار است و برخی از تولیدکنندگان برای جذب جوانان برای استفاده از تولیدات داخلی، روی محصولات خود با نخ یا رنگ طرح هایی را ایجاد می کنند.

دوخت فرنگی گران‌تر از دوخت معمولی است

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در ادامه توضیح داد: در دوخت فرنگی اجرت دوخت بیشتر از دوخت معمولی است چون زمان بیشتری برای آن صرف می‌شود. دوخت پیراهن معمولی به صوررت عمده 7000 تومان و نوع فرنگی آن حدود 10 هزار تومان است و تک دوزی‌ها معمولا برای دوخت پیراهن معمولی حدود 20 هزار تومان می‌گیرند که بر اساس نوع دوخت قیمت آن بیشترمی‌شود.

درودیان یادآور شد: افزایش قیمت و تورم در جامعه باعث افزایش قیمت کارگر و دوزنده می شود و این موضوع در همه صنوف به چشم می خورد.