اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

۲ بال برای شنا در اعماق آب+تصاویر



اخبار گوناگون - ۲ بال برای شنا در اعماق آب+تصاویر

جوان نروژی 18 ساله وسیله‌ای برای شناگران و غواصان طراحی کرده است.

«سیمون سیورتسن» یک پسر نروژی 18 ساله در سال 2011 وسیله‌ای به نام «سابویینگ» برای شنا کردن در اعماق آب ارائه داد.

نخستین ورژن این وسیله یک تکه چوب بود که شناگر با آن می‌توانست در داخل آب غواصی کند اما نمی‌توانست به راحتی در آب بچرخد، به همین منظور وی تصمیم گرفت این وسیله را وسعت دهد و بیشتر روی آن کار کند.

 

سابویینگ شامل دو بال است که حرکت می‌کند و جابه‌جا می‌شود و کاربر قادر به کنترل آن است؛ کنترل سابویینگ بسیار آسان است اما شناگر باید بازوهای قوی داشته باشد و از نظر تنفسی بتواند مدت زیادی را در اعماق آب بماند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , غواصی

 

اخبار , اخبار گوناگون , غواصی

 

اخبار , اخبار گوناگون , غواصی

 

اخبار , اخبار گوناگون , غواصی

 

اخبار , اخبار گوناگون , غواصی

 

اخبار گوناگون - فارس


ویدیو مرتبط :
شنا در اعماق اقیانوس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین وسیله‌ هوشمند برای شنا در آب + تصاویر



اخبار علمی - اولین وسیله‌ هوشمند برای شنا در آب + تصاویر

دانشمندان یک وسیله ورزشی منحصر به فرد برای کمک به ورزشکاران به ویژه شناگران برای نجات آن‌ها در مواقع خطر تولید کرده‌اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، دانشمندان سرانجام پیشرفته‌ترین دستگاه کنترل حرکات ورزشی و تناسب اندام به صورت دیجیتالی را طراحی کرده‌اند.

گفتنی است، این دستگاه که moov نام گرفته می‌تواند کلیه‌ حرکات ورزشی افراد در ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، گلف، بوکس وحتی شنا را کنترل و شناسایی نماید.

 

اخبار ,اخبار علمی ,وسیله‌ هوشمند برای شنا در آب


بررسی‌ها نشان می‌دهند، این دستگاه می‌تواند اطلاعات دریافت شده را به مربیان رشته‌های ورزشی انتقال دهد که شامل وزن فرد، فشار خون، ضربان قلب و حجم اکسیژن دریافتی است.

این دستگاه که در حقیقت یک مچ بند ورزشی ساده است اطلاعات خود را به گوشی تلفن همراه هوشمند و یا کامپیو‌تر مربیان ورزش ارسال می‌کند.

 

اخبار ,اخبار علمی ,وسیله‌ هوشمند برای شنا در آب


این مچ بند ورزشی حتی به مچ پای ورزشکار نیز می‌تواند متصل شود و در انواع رنگهای مختلف و بدون ایجاد حساسیت و واکنش‌های پوستی وجود دارد.

طراحان این وسیله قیمت پیشنهادی ۵۹ دلار را برای هر مچ‌بند در نظر گرفته‌اند.

با استفاده از این مچ بند مربیان می‌توانند در صورت هرگونه تغییر در آهنگ تنفس و یا ضربان قلب ورزشکار سریعا او را مطلع نمایند و به این ترتیب از بروز حوادث ورزشی در آینده اجتناب خواهد شد.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران