اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک روان‌ پزشک: پسرعمه‌ زا بی‌ ادب است!


حامد محمدی کنگرانی - روانپزشک و عضو کمیته‌های روان‌درمانی و رسانه‌های انجمن روانپزشکان ایران - در یادداشتی، خواستار ایجاد محدودیت سنی برای تماشای سریال کلاه قرمزی شده است.

هفته‌ نامه زندگی مثبت: حامد محمدی کنگرانی - روانپزشک و عضو کمیته‌های روان‌درمانی و رسانه‌های انجمن روانپزشکان ایران - در یادداشتی، خواستار ایجاد محدودیت سنی برای تماشای سریال کلاه قرمزی شده است.

وی در بخش‌هایی از یادداشت خود که در هفته‌نامه زندگی مثبت منتشر کرده، آورده است: متاسفانه شخصیت‌هایی که در سال‌های اخیر به سریال کلاه قرمزی اضافه شدند مثل پسر عمه‌زا، آقوی همساده، فامیل دور، جیگر و دیبی و سایر شخصیت‌ها ...، همگی در راستای خنداندن بزرگسالان هستند و نه کودکان.

پسر عمه‌زا که یک شخصیت کاملا بی‌ادب است و کارهایی می‌کند که برای بچه‌ها بدآموزی دارد.

فامیل دور هم یک شخصیت کاملا بزرگسال است و تمام حرف‌ها و شوخی‌هایش برای بزرگسالان نوشته شده است.

آقای همساده هم یک شخصیت شیرازی است و حرف‌هایش تا حدودی برگرفته از فرهنگ شیرازی با اغراق بسیار زیاد با این شعار است: هر بلا و بدبختی که سرتان می‌آید باید به آن خندید. یعنی انگار خواری و زیر سلطه بودن را عملا به یک موضوع خنده‌دار تبدیل می‌کند.

شخصیت دیگر این مجموعه دیبی است که شخصا با آن مشکل دارم. اینکه یک دیو شخصیتی از یک برنامه کودک شود برای من کمی عجیب است. چون دیو چیزی است که بچه‌ها از آن می‌ترسند.

جیگر یک شخصیت دوستداشتنی و بامزه است که عملا پرخاشگری را رواج می‌دهد. این را بگویم تمام شخصیت‌ها بامزه هستند و ما فقط می‌خواهیم تاثیرات آنها را روی بچه‌ها بررسی کنیم. شخصیت جیگر عملا به بچه‌ها می‌گوید تا زمانی که داد نزنی حرفت را نمی‌فهمند.

آموزنده‌ترین شخصیت این سریال پسر خاله است. نمونه شخصی است که سرش به کار خودش است و در کمال آرامش رفتار متینی از خود نشان می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
پسرعمه زا عطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روان کاو وروان پزشک چه تفاوتی با هم دارند؟



 

 

روان کاو روان پزشک روان درمانگر چه تفاوتیش با هم دارند

 

روان کاو ، روان پزشک، روان درمانگر ، چه تفاوتی با هم دارند؟چه زمانی به یک روان کاو باید مراجعه کنیم ؟ چه زمانی باید اولین مراجعه را داشته باشیم ؟

 

در ابتدا باید بگوییم زمانی که برای مشاوره مراجعه می کنید باید مشاوره خود را از تمام حقایق زندگی تان آگاه کنید . هرگز به او دروغ نگویید یا از گفتن موضوعی خجالت نکشید . مشاور شما محرم راز شماست .

 


* روان شناس :

 

افراد مشاوری که به روان شناس مشهور هستند یک سری اطلاعات و توصیه های دانشگاهی را دنبال می کنند . آنها طبق قوانین روان شناسی که بر آن تسلط دارند به بیماران خود مشاوره می دهند و به روح انسان های نزدیک می شوند . عقده های کودکی ، بزرگسالی ، بهبود روابط زناشویی ، روابط بزرگسالان ، بیماری های عصبی و .... را درمان می کنند .

 


* روان پزشک :

 

این افراد دارای گواهی رسمی از نظام پزشکی هستند و می توانند داروهای خاصی را همراه با مشاوره های روان شناسی به بیماران ارائه دهند .

 


* روان کاو :

 

این افراد رفتار بیماران خود را آنالیز می کنند و با استفاده از تئوری های روان شناسی ، بیماران خود را درمان می کنند .



* روان درمانگر :

 

این افراد توصیه های خاصی را دنبال می کنند و تئوری های مخصوص خود را دارند . این افراد نه تنها در کلینیک های مشاوره حضور دارند بلکه می توانند در مدارس ، و یا سایر محیط های نیز حضور داشته باشند و به بیماران خود مشاوره بدهند .

 

برای ویزیت توسط مشاورانی که در بالا توضیح داده شد شما باید در وحله ی اول : بیماری یا مشکلی که به آن دلیل قصد مراجعه به مشاوره را دارید بشناسید و تحقیق کنید که آیا موضوعی که مد نظر شما می باشد در تخصص کدامیک از مشاوران است برای مثال آیا برای درمان مشکل خود به دارو نیاز دارید یا خیر ؟

 

بسیاری از افراد فکر می کنند حتما باید مشکل یا بیماری روحی خاصی داشته باشند تا به یک مشاوره مراجعه کنند .

 

شما می توانید برای موضوعاتی که حتی به نظرتان مهم نیست نیز به مشاوره مراجعه کنید . موضوعاتی مانند : تقویت اعتماد به نفس چه در کودکان و چه در بزرگسالان ، بیش فعالی بیش از حد کودکان، مشاوره پیش از ازدواج ، مشاوره جهت رفتار صحیح در روابط زناشویی، نا امیدی یا شکست در رابطه های نامزدی یا ازدواج، مشکلات تحصیلی ، احساساتی مانند خجالتی بودن بیش از حد و ... یک مشاور می تواند تمام مشکلات شما را حل کند .

 


هدف از مراجعه به یک مشاوره چیست ؟

 

*هدف از مراجعه به یک مشاور ، بیان کردن احساسات خود ، درد و دل کردن با شخصی که امین است و می تواند شما را در حل مشکلتان یاری دهد .

 

* خارج شدن از حالی که در حال حاضر بر شما حاکم شده است ، از یاس و نا امیدی ، تعریف کردن موضوعی که ذهن شما را مخدوش کرده است ، برای شخصی که امین باشد و از همه مهمتر بتواند با آگاهی که دارد توصیه های اساسی را به شما انتقال دهد .

 

مشاوران حتی می توانند شما را در مسائل جنسی تان نیز یاری دهند ، تعجب کردید ؟ بله ! بسیاری از مشاوران به بیماران خود توصیه های جنسی و مشاوره ی جنسی نیز ارائه می دهند .

 

برای مثال افرادی که مشکلات جنسی دارند هر کسی را محرم خود نمی دانند که با او مشاوره کنند و یا آن شخص دارای اطلاعات کاملی نمی باشد و یا راه حل هایی که معرفی می کند صحیح نیست ولی با مشاوره تان راحت تر هستید برای مطرح کردن پرسش هایتان و مطمئن هستید که توصیه های او صحیح است .