اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک ایرانی با چک 70 میلیون دلاری در آلمان بازداشت شد



یک ایرانی با چک 70 میلیون دلاری در آلمان بازداشت شد

 مقامات گمرک آلمان، یک ایرانی را به اتهام تلاش برای انتقال غیرقانونی 70 میلیون دلار به این کشور بازداشت کردند.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس آلمان، یک ایرانی را به دلیل تلاش برای انتقال غیرقانونی چکی به مبلغ 70 میلیون دلار به این کشور بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات گمرک فرودگاه دوسلدورف اعلام کردند: این مرد که با پرواز ترکیه به آلمان وارد شده بود به ماموران پلیس گفته است که مبلغی کمتر از 10 هزار یورو، برابر با 13 هزار و 644 دلار، همراه دارد.

اما پس از بازرسی ساک‌های این مرد 59 ساله، ماموران یک چک بانکی به مبلغ 300 میلیون بولیوار (واحد پول ونزوئلا) صادره از بانک ونزوئلا پیدا کرده‌اند.

مقامات گمرک آلمان در بیانیه‌ای اعلام کردند: تا زمان دریافت توضیحات قابل‌قبول در مورد این چک، مقصد آن و دلیل انتقال این مبلغ، این چک در توقیف خواهد بود.

گمرک آلمان این مرد ایرانی را بیش از یک میلیون یورو برابر با 1.4 میلیون دلار جریمه کرده است.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا مسافرانی که وارد این اتحادیه می‌شوند باید هرگونه پول نقد یا دارایی دیگر شامل اواراق بهادار و چک‌های بانکی به ارزش بیش از 10 هزار دلار را گزارش کنند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
یوسف پیرزاده ایرانی بازداشت شده در آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلمان یک شهروند ایرانی را بازداشت کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,تجهیزات موشکی


اخبار سیاست خارجی - آلمان شهروند ایرانی را با ادعای ارسال تجهیزات موشکی بازداشت کرد

دادستانی فدرال آلمان روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر مدعی شده است که دکتر "علی رضا، ب" به اتهام ارسال تجهیزات قابل استفاده در برنامه موشکی به ارزش 230 هزار یورو (315 هزار دلار) در فاصله سال های 2011 تا 2013 میلادی بازداشت شده است.

  پلیس آلمان یک شهروند ایرانی – آلمانی مقیم این کشور را به ظن ارسال تجهیزات مورد استفاده در برنامه موشکی بازداشت کرده است.

به گزارش "تدبیر" به نقل از "آسوشیتدپرس"، دادستانی فدرال آلمان روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر مدعی شده است که دکتر "علی رضا، ب" به اتهام ارسال تجهیزات قابل استفاده در برنامه موشکی به ارزش 230 هزار یورو (315 هزار دلار) در فاصله سال های 2011 تا 2013 میلادی بازداشت شده است.

دادستانی آلمان اعلام کرده که طبق مقررات قضایی و حفظ حریم خصوصی نام خانوادگی این متهم را منتشر نکرده است. این فرد بازداشت شده ایرانی متهم شده که تجهیزاتی را به ایران ارسال کرده که مورد استفاده دوگانه نظامی و غیر نظامی قرار می گیرند که از جمله آن ها می توان به پمپ های تخلیه اشاره کرد. دادستانی آلمان هم چنین افزوده است که این تجهیزات ساخته کارخانه های آلمانی و شرکت های سایر کشورها بوده اند.

دادستانی آلمان این مظنون ایرانی را متهم کرده که از طریق شرکتی "در یکی از کشورهای همسایه عربی کشور ایران" این تجهیزات را به آن کشور ارسال کرده است چرا که محدودیت اعمال شده ناشی از تحریم ها اجازه ارسال مستقیم را به او نداده بود.

"علی رضا، ب" روز سه شنبه در "بن" آلمان بازداشت. دستگاه قضایی آلمان اعلام کرده که بازجویی از این فرد ادامه دارد.
اخبار سیاست خارجی - تدبیر