اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک ادعا درباره علت عدم صدور ویزای ابوطالبی



اخبار,علت عدم صدور ویزای ابوطالبی


اخبار سیاست خارجی - یک ادعا درباره علت عدم صدور ویزای ابوطالبی

حمید ابوطالبی در گذشته سفیر ایران در ایتالیا، استرالیا و اتحادیه اروپا بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره صدور ویزا برای حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور که به سمت نماینده جدید جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد منصوب شده، خودداری کرده است.

 

به گزارش ایسنا، بی‌بی‌سی با انتشار این مطلب گزارش داد: گفته می‌شود که آقای ابوطالبی یکی از اعضای گروه دانشجویان پیرو خط امام بوده که در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ در تسخیر سفارت آمریکا در تهران و گروگان گرفتن دیپلمات‌های آمریکایی دست داشته اما این ادعا تایید نشده است.

حمید ابوطالبی در گذشته سفیر ایران در ایتالیا، استرالیا و اتحادیه اروپا بوده است.

از سوی دیگر ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که از سابقه حمید ابوطالبی اطلاعی ندارد.

وی اظهار کرد: رویه صدور ویزا محرمانه است و وزارت خارجه نمی‌تواند در مورد جزئیات درخواست‌های ویزای آمریکا با رسانه‌ها صحبت کند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، دولت آمریکا به عنوان میزبان مقر اصلی سازمان ملل متحد موظف به صدور ویزا برای کادر سیاسی کشورها در این سازمان است؛ با این حال، توماس پیکرینگ نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید که واشنگتن از این قدرت برخوردار است که از صدور ویزای احتمالی برای فرستاده احتمالی ایران خودداری کند، هر چند به گفته او در شرایط فعلی این کار می‌تواند برای دولت باراک اوباما هزینه داشته باشد.

پیکرینگ همچنین اظهار می‌کند: ما در تلاش هستیم که با پرزیدنت روحانی همکاری کنیم. اگر این فرد به او نزدیک باشد، رد درخواست ویزای او می‌تواند برای ما هزینه داشته باشد. همچنین اگر ویزای شخصی که می‌خواهد به عنوان نماینده سازمان ملل به آمریکا سفر کند، صادر نشود موضوع تعهدات ما به سازمان ملل متحد مطرح خواهد شد. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
صدور بلیط خارجی با نرخ ویژه | ویزای چین و ویزای بانکوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عدم صدور ویزای آمریکا برای 20 همراه احمدی نژاد / ۲وزیر و ۲معاون مشایی از نیویورک جا ماندند





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بیست ویزا نیامد/ ۲وزیر و ۲معاون مشایی از سفر به نیویورک بازماندند

خبرگزاری فارس: کارشکنی آمریکایی ها درباره صدور ویزا برای هیئت همراه رییس جمهور در این سفر نیز تکرار شده و وزارت امور خارجه آمریکا از صدور بیست ویزا برای هیئت ایرانی شانه خالی کرده است.

کارشکنی آمریکایی ها درباره صدور ویزا برای هیئت همراه رییس جمهور در این سفر نیز تکرار شده و وزارت امور خارجه آمریکا از صدور ویزا برای هیئت ایرانی شانه خالی کرده است.

از مجموع 160 ویزای درخواستی برای هیئت همراه رییس جمهور نزدیک به بیست نفر از اعضای هیئت از همراهی محمود احمدی نژاد به دلیل عدم صدور ویزا بازماندند.

این باره علاوه بر خبرنگاران همراه رییس جمهور و همچنین تیم های حفاظت و تشریفات برخی از مقامات نیز به دلیل عدم صدور ویزا موفق به همراهی رییس جمهور نشدند.

وزارت امور خارجه آمریکا برای محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی و محمد جعفر بهداد معاون سیاسی دفتر رییس جمهور و دو تن از وزرای کابینه ویزا صادر نکرد.

معاونت تشریفات نهاد ریاست جمهوری، برای 160نفر تقاضای ویزای سفر به نیویورک کرده بود که این تقاضا از حدود دو ماه پیش تسلیم سفارت آمریکا در سوییس شد.

امسال محمد شریف ملک زاده مشاور رییس جمهور، لطف الله فروزنده معاون پارلمانی رییس جمهور، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، ابوالحسن فقیه رییس جمعیت هلال احمر، غلامحسین الهام مشاور حقوقی رییس جمهور و حمید بقایی معاون اجرایی رییس جمهور ، احمدی نژاد در این سفر را همراهی می کنند./فارس