اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه پزشکان و 9 گروه خاص حذف می شود



 اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی, یارانه

  سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 95 از مصوبه این کمیسیون برای حذف یارانه نقدی 10 گروه در سال‌ آینده خبر داد که عمدتا دریافتی آنها در سال از 35 میلیون تومان به بالا است.

 به گزارش صداوسیما ، محمدرضا پور ابراهیمی گفت: دیروز موضوع تمدید مهلت اجرای قانون برنامه پنجم توسعه تا زمان اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه، در صحن علنی مجلس تصویب شد، لذا احکام قانون هدفمندی یارانه‌ها برای سال 95 هم تسری پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1395 کل کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در پیشنهادهای دولت هیچ گونه موضوعی با عنوان غربالگری و حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد مطرح نبود.

پورابراهیمی گفت: کمیسیون تلفیق بودجه 95 مصوبه‌ای داشت که براساس آن گروه‌های زیر نمی‌توانند در سال آینده یارانه دریافت کنند:

1. همه پزشکان عمومی و بالاتر
2. همه اعضای هیئت علمی، موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیردولتی
3. همه کارکنان دولت که دریافتی آنها در سال بیش از 35 میلیون تومان  باشد.
4. همه مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دولتی،  غیردولتی، وابسته به دولت و نهادهای عمومی  غیردولتی
5. همه کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که دریافتی آنها در سال از 35 میلیون تومان به بالا باشد.
6. همه بازنشستگانی که مجموع دریافتی آنها در سال بیش از 35 میلیون تومان باشد.
7. همه حقوق بگیران ، مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که مجموع دریافتی آنها در سال بیش از 35 میلیون تومان باشد.
8. همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی
9. قضات دادگستری
10. کارکنان قوه قضاییه که مجموع دریافتی آنها در سال بیش از 35 میلیون تومان باشد.

به گزارش  صداوسیما، پورابراهیمی ادامه داد: قرار است وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی در مورد فرمول دولت برای حذف یارانه نقدی افراد که تا به حال انجام شده است به کمیسیون تلفیق ارائه کند.

 

 اخباراقتصادی -  صداوسیما


ویدیو مرتبط :
حذف پنج گروه درآمدی از دریافت یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف گروه دیگری از دریافت کنندگان یارانه‌ها کلید خورد/زنگ‌ها برای حذف برخی ازدریافت کنندگان یارانه نقدی به صدا درآمد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حذف گروه دیگری از دریافت کنندگان یارانه‌ها کلید خورد

در مرحله پانزدهم، یارانه نقدی به حساب گروهی از خانوارها از دهك‌های مختلف واریز نشده است.

ایلنا: زنگ‌ها برای حذف برخی ازدریافت کنندگان یارانه نقدی از مرحله ۱۵ فاز اول هدفمندی به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ در حالیکه بنابر اعلام مدیر عامل سازمان هدفمندی روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه مرحله پانزدهم واریز یارانه نقدی به حساب خانوار‌ها انجام شده است اما خبر‌هایی از عدم واریز این وجه به حساب برخی از دریافت کنندگان یارانه نقدی شنیده می‌شود.

این در حالی است که بنا به اظهارات مسئولان سازمان هدفمندی، حذف برخی خانوار‌ها از دریافت یارانه و به عبارتی خود انصرافی قرار است از مرحله دوم اجرای قانون آغاز شود. عدم واریز یارانه مرحله پانزدهم به حساب خانوار‌ها، سوالی است که مسئولان مربوطه در حال حاضر نسبت به آن پاسخگو نیستند.

نکته قابل تإمل اینکه افرادی که یارانه نقدی مرحله پانزدهم اردیبهشت ماه به حساب آن‌ها واریز نشده طی ۱۴ مرحله گذشته یارانه نقدی دریافت کرده‌اند، ضمن آنکه حتی پیامک خود انصرافی نیز برای این گروه ارسال نشده است. در این خصوص به نظر ‌می‌رسد حذف دریافت کنندگان یارانه نقدی از مرحله پانزدهم نه به صورت خود انصرافی بلکه به صورت اجباری و بدون اطلاع صاحبان حساب هدفمندی انجام گرفته است.

در این میان افرادی که یارانه نقدی به حساب آن‌ها واریز نشده از دهک‌های گوناگون جامعه و به خصوص از دهک پایین جامعه هستند./ایلنا