اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یارانه بنزین به صورت نقدی واریز می شود؟



سناریو جدی دولت برای بنزین روی میز احمدی نژاد

یارانه بنزین به صورت نقدی واریز می شود؟

بنا براین سناریو برای هر خانوار رقمی بین 25 تا 30 هزار تومان واریز خواهد شد که احتمالا همین 28هزار تومان فعلی را بتوان دراین راستا ارزیابی کرد.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرنگار سرویس اقتصادی "انتخاب" کسب اطلاع کرد: یکی از سناریوهای بنزینی که روی میز احمدی نژاد است، پرداخت یارانه بنزین به صورت نقدی به سرپرست خانوارهاست.

بنا براین سناریو برای هر خانوار رقمی بین 25 تا 30 هزار تومان واریز خواهد شد که احتمالا همین 28هزار تومان فعلی را بتوان دراین راستا ارزیابی کرد.

 

در این روش مبلغ یارانه مربوط به بنزین , مانند یارانه نان در حساب خانواز واریز شده ودر مقابل بنزین به صورت تک نرخی و باقیمت 950 تا 1000 تومان توزیع خواهدشد .این گزینه میتواند توزیع عادلانه یارانه بنزین را که از سوی مسوولان بارها بر آن تاکید شده محقق نماید.

 

سهمیه های متفاوت

بر این اساس تاکسی ها ماهانه حدود 200تا 300هزار تومان , وانت بارها بین 150 تا 250هزار تومان وتاکسی تلفنی ها حدود 100 تا 150هزار تومان یارانه بنزین دریافت میکنند , این رقم برای خودروهای گاز سوز 30درصد کمتر خواهد بود.

 

  ,,بنزین تک نرخی,یارانه بنزین,اخبار,اخبار اقتصادی,سناریوی احمدی نژاد

 

به گزارش انتخاب؛ در این سناریو , یارانه بنزین برای خودروهای عمومی از جمله تاکسی , وانت بار و تاکسی تلفنی ها در کارت جداگانه یا در حساب یارانه انها واریز خواهد شد ومبلغ ان بیشتر از رقمی است که به سایر سرپرستان خانوار تعلق خواهد گرفت .

هم اکنون ستاد مدیریت سوخت کشور , طراحی سایت برای جمع اوری اطلاعات خودروهای عمومی را به پایان رسانده ودرحال جمع اوری اطلاعات دارندگان خودروهای عمومی است ./انتخاب


ویدیو مرتبط :
واریز یارانه نقدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصباحی مقدم: واریز یارانه نقدی هر دوماه یکبار/ وعده دولت محقق نشد



 

 

 

یارانه

 

 

رئیس کمیسیون ویژه مجلس در بررسی طرح تحول اقتصادی با بیان اینکه دولت به وعده خود در واریز یارانه نقدی به حساب مردم از دوماه قبل از افزایش قیمتها عمل نخواهد کرد، در این زمینه به دولت تذکر داد و اعلام کرد دولت قصد دارد یارانه نقدی را هر دوماه یکبار به حساب مردم واریز کند.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو  اظهار داشت: بنده در نطقی که در نشست مشترک دولت و مجلس داشتم تاکید کردم و تذکر دادم که دولت باید به وعده خود مبنی بر اینکه دو ماه قبل از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، یارانه‌ نقدی را به حساب مردم واریز می‌کند، عمل کند.

وی افزود: بنده از عدم اجرای این وعده دولت انتقاد کردم که البته معاون پارلمانی امور مجلس ریاست جمهوری (میرتاج‌الدینی) در پاسخ یادآور شد که قصد دولت لزوماً‌ این نیست که دو ماه قبل از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، یارانه نقدی را به حساب مردم واریز کند بلکه می‌توانیم همزمان با اجرا چنین اقدامی انجام دهیم.

رئیس کمیسیون ویژه تاکید کرد: این مغایر با آن گفته‌ای است که در سابق بیان کرده بودند. دولت تاکید داشت که در برنامه‌اش برای پرداخت یارانه نقدی بنا است که دو ماه زودتر از زمان اجرا یارانه را پرداخت کند. بنده هم تذکر دادم که اگر قرار است از مهرماه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها انجام شود دولت در وعده خود تخلف داشته است.

مصباحی مقدم گفت: نظر دولت آن است که مقصود ما از بیان این گفته لزوماً آن نیست که دو ماه زودتر از اجرا یارانه را پرداخت کنیم بلکه می‌توانیم مبلغ یارانه نقدی را دو ماهه به مردم پرداخت کنیم در عین می‌توانیم همزمان با شروع اجرای قانون برای مدت دو ماه یارانه به حساب مردم واریز کنیم.

وی تاکید کرد: این نظر امروز دولت مغایر با اظهارات و وعده های گذشته آنان است .

رئیس کمیسیون ویژه در پاسخ به این سئوال که آیا با چنین روندی دولت همچنان قصد اجرای این قانون را از مهرماه دارد گفت: بله دولت همچنان تاکید دارد که زمان اجرا از مهرماه خواهد بود...../تحلیل:عصرایران