اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگوی 45 دقیقه‌ای اوباما با مقامات ایرانی


مشکل ما این نیست که ایران به بمب اتم دست پیدا کند و از آن هم استفاده کند، بلکه مشکل این است که ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و از آن بهره نگیرد!

مشکل ما این نیست که ایران به بمب اتم دست پیدا کند و از آن هم استفاده کند، بلکه مشکل این است که ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و از آن بهره نگیرد!

این جمله بخشی از اظهارات «دانیل پالیتکا»، رئیس امور سیاست خارجی مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» است.

وی در این باره گفته است: بزرگترین مشکل آمریکا این نیست که ایران به بمب هسته‌ای دست یابد یا بمب هسته‌ای آزمایش کند، بلکه بزرگترین مشکل این است که ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و از آن استفاده نکند.

 چون در این صورت همه خواهند گفت، دیدید که ایران چه دولت مسئولیت‌پذیری در عرصه جهانی است که به رغم داشتن بمب اتم از آن بهره نمی‌گیرد و جهانیان مشکلی با زندگی با یک ایران هسته‌ای احساس نخواهند کرد.

در همین حال، نشریه «ویکلی استاندارد» نیز گزارش داده است، متاسفانه آمریکا ماهیت نزاع با ایران را فراموش کرده و بی جهت بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز کرده است، حال آن که اصلا جنگ بر سر توازن قوا در خاورمیانه است و ایران می‌کوشد به نوعی توازن قدرت را در خاورمیانه نگه دارد.

در واقع، مقامات آمریکایی نیز می‌دانند که ایران به اسرائیل حمله نخواهد کرد، بلکه به دنبال توازن قوا هستند؛ مسأله‌ای که برخی در آمریکا نمی‌خواهند در خاورمیانه پدید آید؛ یعنی حمله به ایران برای ایجاد نشدن توازن قوا در خاورمیانه است، چرا که آنان همچنان می‌خواهند اسرائیل و عربستان، قدرت‌های منطقه‌ای باقی بمانند و با تغییر حکومت در ایران، حکومتی را مستقر کنند که در این راستا حرکت کند.

به همین دلیل است که برای برخی از نومحافظه‌کاران، حمله به ایران تنها راهکار است، چرا که در ایران از محافظه‌کاران گرفته تا اصلاح‌طلبان، هیچ کدام خواهان مداخله خارجی به سود آنان در درون کشور نیست و تنها راه برای هدف برخی مقامات آمریکا، حمله نظامی به قصد سرنگون کردن حکومت و حاکمیت است.

در این باره، «باربارا اسلیوین»، روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی و متخصص مسائل ایران نیز نوشته است: برای حفظ قدرت منطقه ای اسرائیل چه میزان آمریکایی، ایرانی و اسرائیلی باید کشته شوند؛ تنها و تنها به دلیل اینکه توازن قدرت در منطقه شکل نگیرد؟!

وی همچنین می‌گوید: چرا ما تلاش نمی‌کنیم با ایران گفت‌وگو کنیم؟ اگر آنان گفتند گفت‌وگو نمی‌کنیم، نتیجه مشخص است، اگر گفت‌وگو کردیم و به نتیجه نرسیدیم، تلاش خود را کرده‌ایم.

این در حالی است که دولت اوباما تا کنون 45 دقیقه برای گفت‌وگوی مستقیم با ایران وقت گذاشته و دیگر کاری در این زمینه نکرده است. دولت آمریکا برای اینکه می‌ترسد کمک مالی برخی مؤسسات را از دست بدهد، نمی‌خواهد با ایران گفت‌وگو کند.

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
اوبامای ایرانی-بدل اوباما یا بازیگر نقش اوباما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: از نامه 47 سناتور جمهوریخواه به مقامات ایرانی شرمسار شدم/ خطر استیضاح وزیر صنعت از بیخ گوش «نعمت‌زاده» گذشت (کاریکاتور)



 اوباما: از نامه 47 سناتور جمهوریخواه به مقامات ایرانی شرمسار شدم

اخبار,اخبارسیاسی,کاریکاتور


 خطر استیضاح وزیر صنعت در سال 93 از بیخ گوش «نعمت‌زاده» گذشت

اخبار,اخبارسیاسی,کاریکاتور

 

اخبار اجتماعی - قانون