اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگوی روحانی و ظریف با «بن علوی»


یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان که شب گذشته به طور غیررسمی وارد تهران شد با حسن روحانی رییس جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه دیدار و گفت و گو کرد.

ایرنا: یک مقام آگاه سیاسی سفر یوسف بن علوی وزیر مشاور در امورخارجی عمان به تهران را تایید کرد و گفت: سفر آقای بن علوی غیررسمی بوده است.

این مقام آگاه سیاسی در پاسخ به سوالی درباره هدف این سفر غیررسمی اظهارداشت: آقای بن علوی برای گفت و گو درباره موضوعات دوجانبه و در چارچوب مشورت های دو کشور پیرامون شرایط منطقه ای از جمله بحث مبارزه با تروریسم وافراطی گری به تهران سفر کرده است.

وی ادامه داد: وزیر مشاور در امور خارجی عمان عصر امروز(یکشنبه) پس از مذاکرات با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و دیدار با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

کشور سلطان نشین عمان همواره نقش میانجی گری میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دارای رابطه سیاسی با یکدیگر نبوده اند، داشته است.

نهمین دور مذاکرات جامع هسته ای نیز هفته گذشته در مسقط پایتخت عمان برگزار شد و محمدجواد ظریف با جان کری همتای آمریکایی خود و نیز کاترین اشتون هماهنگ کننده 1+5 ، دو روز درباره موضوعات غنی سازی و تحریم ها مذاکره کردند.

در سومین روز مذاکرات مسقط نیز اعضای 1+5 با هیات جمهوری اسلامی ایران مذاکره کردند.

وزیر امورخارجه آمریکا پس از مذاکرات سه جانبه با ظریف و اشتون به پکن رفت تا باراک اوباما رییس جمهوری این کشور که در چین به سر می برد را همراهی کند و پس از آن به مقسط بازگشت.


ویدیو مرتبط :
ظریف در برنامه گفتگوی ویژه خبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برداشت ظریف از گفتگوی روحانی و اوباما


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ظریف در توضیحات خود در خصوص گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما اذعان داشت، برداشت ما این بود که شاید گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور آمریکا بلااشکال باشد.

خبرگزاری مهر: سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور وزیر خارجه در جلسه این کمیسیون و توضیحات وی در خصوص سفر اخیر به نیویورک اظهار داشت: ظریف در این جلسه گزارش مفصلی از ملاقاتها، نشست ها، نطق هایی که در این سفر داشت ارائه کرد.

وی افزود: ظریف با اشاره به دو توطئه ای که بیش از سفر دولت به نیویورک توسط کنگره امریکا و رژیم صهیونیستی برای ایران طراحی شده بود گفت: کنگره به دنبال تصویب تحریم جدید بود و رژیم صهیونیستی نیز قصد منزوی کردن کشورمان را داشت که هر دوی این توطئه ها خنثی شد و این از مهمترین دستاوردهای سفر اخیر بود.

نقوی حسینی با اشاره به اظهارات وزیر امورخارجه گفت: حجم درخواست دیدار با مقامات ایرانی به قدری بود که فرصتی برای خیلی از دیدارها فراهم نشد. و بهانه ها را از دست رژیم صهیونیستی گرفتیم.

وی خاطر نشان کرد: ظریف در توضیحات خود در خصوص گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما اذعان داشت، برداشت ما این بود که شاید گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور آمریکا بلااشکال باشد.

نقوی حسینی در ادامه افزود: ظریف با بیان اینکه رهبری از تحرک دیپلماسی دولت حمایت کردند گفت که جمهوری اسلامی ایران توان و ظرفیت این را دارد که در صحنه بین المللی حریف آمریکا و اسرائیل شود برای این کار باید توانمندیهای خودمان و تیم دولت را باور کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: وزیر امورخارجه در گزارش خود اظهار داشت اگر برداشت ما این باشد که در داخل آمریکا یک صدایی وجود دارد اشتباه کردیم بلکه ما می توانیم با استفاده از اختلاف نظرها در آمریکا پیروز صحنه باشیم و البته رژیم صهیونیستی نقاط ضعف بسیار زیادی دارد که می توان از آنها استفاده کرد.