اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گستاخی جدید وزیر جوان سعودی درباره ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,جنگنده‌های عربستان

همزمان با تجاوز مستمر جنگنده‌های عربستان به مردم بی‌دفاع یمن که هر روز تعداد زیادی از مردم این کشور را به خاک و خون می کشد، وزیر خارجه سعودی مدعی شد كه ایران تنها كشوری است كه در امور دیگران دخالت می‌كند

به گزارش العالم، وزیر خارجه سعودی كه به قاهره سفر كرده است، امروز (یکشنبه) در كنفرانس خبری مشترك با همتای مصری خود گفت: همه برای برکناری بشار اسد از قدرت تلاش می‌كنیم و ایران تنها كشوری است كه در امور ما دخالت می‌كند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در این نشست خبری گفت كه كشورش در راستای تقویت روابط با مصر تلاش می‌كند.

وی بر خلاف گفته‌های وزیر خارجه مصر مبنی بر حمایت از راهكار سیاسی برای حل بحران سوریه گفت: همه ما تلاش می‌كنیم كه بشار اسد را از قدرت كنار بگذاریم.

وزیر خارجه سعودی افزود: ما برای اینكه روسیه به حمایت‌های خود از بشار اسد خاتمه دهد، با این كشور در تماس هستیم.

در حالی كه شدت حملات عربستان به مناطق مختلف یمن و تعداد قربانیان در این حملات رو به افزایش است، وزیر خارجه سعودی مدعی شد؛ تلاش‌هایی برای از سرگیری مذاكرات سیاسی در یمن در حال انجام است.

در شرایطی كه جنگنده‌های عربستان روزانه یمن را هدف قرار می‌دهند و به شهادت دیدبان حقوق بشر عربستان از بمب‌های خوشه ای در یمن استفاده كرده است و هر روز تعداد زیادی از مردم یمن در این حملات كشته می‌شوند، عادل الجبیر مدعی شد كه «ایران تنها كشوری است كه در امور ما دخالت می‌كند و ما اقدامات ایران در سوریه، یمن و حمایت این كشور از تروریسم را، محكوم می‌كنیم و در برابر آن ساكت نخواهیم نشست.»

عادل الجبیر صبح امروز به وقت قاهره همراه با شماری از مقامات سعودی وارد این كشور شد. این اولین سفر الجبیر به مصر بعد از انتصابش به سمت وزیر خارجه عربستان است.

سامح شكری وزیر خارجه مصر هم در كنفرانس خبری مشترك با وزیر خارجه سعودی در قاهره گفت: در دیدار با الجبیر درباره بحران یمن و راه‌های بازگرداندن مشروعیت گفت‌وگو كردیم.

وی با بیان اینكه سفر عادل الجبیر به مصر برای تاكید بر روابط تاریخی مصر و ریاض است افزود: ما برای حفظ امنیت بی نیاز از كمك عربستان نیستیم.

وزیر خارجه مصر با بیان اینكه مصر و عربستان دیدگاه یكسانی نسبت به بحرانهای منطقه دارند، افزود: ما تلاش می‌كنیم كه به راه حلی برای بحران سوریه دست پیدا كنیم.

وی گفت: ما با هرگونه دخالت خارجی در امور كشورهای عربی مخالفیم.

شكری همچنین انفجارهای دو هفته گذشته در مناطق شیعه نشین عربستان را محكوم كرد.

 

اخبار سیاست خارجی - سایت العالم

 


ویدیو مرتبط :
توهین وزیر خارجه سعودی به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جوان‌ترین وزیر خارجه اروپا به ایران می‌آید



اخبار, سباستین کورتس، وزیر خارجه اتریش،

 

اخبار سیاست خارجی - روزنامه کوریر:
وزیر خارجه اتریش فردا به تهران می‌آید

یک روزنامه اتریشی اعلام کرد وزیر خارجه این کشور پس از سفر به اسرائیل فردا (شنبه) برای دیداری کوتاه به ایران می‌آید.

به گزارش تسنیم؛ روزنامه اتریشی کوریر اعلام کرد سباستین کورتس، وزیر خارجه اتریش، پس از سفر به اسرائیل در دیداری کوتاه، فردا (شنبه) وارد تهران خواهد شد.

کورتس 27 ساله از سال 2013 مسند وزارت خارجه اتریش را بر عهده داشته است.

کشور اتریش میزبان سه دور اخیر مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 را برعهده داشته و دور بعدی این مذاکرات در روزهای 23 و 24 اردیبهشت در وین برگزار خواهد شد.

"آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز 2 اردیبهشت در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای اتریشی خود که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود اظهار داشت که با این تصمیم  سباستین کوراس برای سفر به ایران در روز شنبه که در هماهنگی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام می شود مشکل دارد.

وی در این راستا اظهار داشت: "من واقعا از این مسئله راضی نیستم. من نمی توانم سیاست سفر به ایران را مورد تشویق قرار دهم. اما این تصمیم از  طرف هر کشوری گرفته شود."

اخبار سیاست خارجی  - تسنیم