اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش لحظه به لحظه از عملیات یافتن عاملان حمله پاریس/ مظنونان محاصره شده‌اند



گزارش لحظه به لحظه از عملیات یافتن عاملان حمله پاریس/ مظنونان محاصره شده‌اند

عملیات جستجو برای یافتن مظنونان حمله به مجله طنز «شارلی ابدو» به شمال شرق پاریس کشیده شده و پلیس از گروگان‌گیری در این منطقه و کشته و زخمی شدن احتمالی چند تن خبر داده است. .

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها چند صد تن از نفرات پلیس و ارتش فرانسه به محل اعزام شده‌اند و گفته شده است دو برادر عامل حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو را در محاصره گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزیر کشور فرانسه امروز (جمعه) اعلام کرد، نیروهای ویژه برای تعقیب و دستگیری دو مظنون حملات روز چهارشنبه به شهر «دمارتن» در شمال شرق پاریس اعزام شدند. منابع آگاه از کشته شدن یک تن و زخمی شدن چند تن دیگر در جریان گروگان‌گیری توسط مظنونان حمله به شارلی ابدو در این منطقه خبر داده‌اند اما این خبر تایید نشده است.

بنا بر اعلام پلیس فرانسه، در این شهر یک عملیات گروگان‌گیری انجام شده و گمان می‌رود که عاملان حمله به مجله شارلی ابدو مسوول این گروگان‌گیری باشند. همچنین طبق گفته یک مقام‌ امنیتی، یک تن گروگان گرفته شده است که به احتمال زیاد زن است. پیش از این، بالگردهای پلیس فرانسه یک خودرو در همین منطقه را تحت تعقیب قرار دادند و عملیات گسترده برای دستگیری دو مظنون فراری ادامه دارد. از سوی دیگر یکی از مقام‌های امنیتی فرانسه در گفتگو با خبرگزاری آسوشیدپرس گفت که با مظنونان تماس تلفنی برقرار شده و آنها تاکید کرده‌اند که تسلیم نمی‌شوند.

منابع محلی در شهر دمارتن صبح امروز از شنیده شدن صدای گلوله خبر دادند. گفته می‌شود که گروگان‌گیری در منطقه صنعتی شهر انجام شده است. دو مظنون حملات پاریس در یک ساختمان متعلق به یک چاپخانه موضع گرفته‌اند و به گفته سخنگوی وزارت کشور فرانسه، تمامی منطقه به روی رفت و آمد مسدود شده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

همچنین سی ان ان نوشت: پلیس فرانسه تروریستهای پاریس را محاصره کرد.

براساس این گزارش، تروریستهای فراری در فرانسه، آر پی جی دارند.

به گفته شاهدان عینی، این دو نفر نه تنها سلاح سبک در اختیار دارند بلکه سلاحهایی همانند آر پی جی در اختیار دارند. اگر این سخن درست باشد، می تواند بسیار نگران کننده باشد زیرا محل اختفای آنها نزدیک فرودگاه شارل دوگل قرار دارد.

در همین حال فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه پس از نشست اضطراری امروز مسوولان این کشور بار دیگر بر ضرورت وحدت فرانسوی‌ها و رویارویی با تروریسم تاکید کرد. وی ضمن حمایت از اقدامات پاریس در عراق و مالی در "رویارویی با تروریسم" گفت: ما جبهه‌های جنگ را به مناطق تروریست‌ها بردیم، تا آنها امروز به فرانسه نرسند!

اولاند ادامه داد: ما به روند خود در رویارویی با تروریست‌ها ادامه می‌دهیم و همکاری اطلاعاتی خوبی با هم‌پیمانانمان در این زمینه داریم. اولویت ما در شرایط کنونی حفظ امنیت شهروندانمان است و به تمامی نیروهای حاضر در عملیات ضد تروریسم فرانسه دستورات لازم داده شده است.

در همین حال روزنامه دیلی تلگراف از افزایش تدابیر امنیتی در شمال فرانسه خبر داد و شهردار دمارتن می‌گوید که خبرنگاران اجازه حضور در نزدیکی مجتمع صنعتی این منطقه را که گروگانگیری در آنجا انجام شده، ندارند. از سوی دیگر گفته می‌شود که تمام مدارس این منطقه تحت حفاظت شدید قرار دارند و قرار است که تدابیر لازم برای خارج کردن امن دانش‌آموزان از مدارس فراهم شود.

مقامات پلیس فرانسه می‌گویند، شریف و سعید کوآشی، دو مظنون حمله به مجله شارلی ابدو هستند و هم‌اکنون در یک منطقه روستایی واقع در 40 مایلی شمال شرق پاریس مخفی شده‌اند. در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی یمن گزارش داد، یکی از این برادران در سال 2011 که در یمن حضور داشت، با انور العولقی، از رهبران ارشد القاعده دیدار داشت.

مقام‌های آمریکایی نیز می‌گویند، سعید کوآشی 34 ساله در یمن حدود چند ماه تحت آموزش گروه‌های وابسته به القاعده قرار داشته است.
اخبار بین الملل - ایسنا



ویدیو مرتبط :
لحظه تیراندازی مظنونان حمله تروریستی بارسلونا به ماموران پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش لحظه ای از ترك سیگار !!




 

 

گزارش لحظه ای از ترك سیگار !!

 

بدن انسان 20 دقیقه پس از ترك سیگار واكنش نشان می‌دهد. اكنون می‌توان با نگاه به این واكنش‌ها و تغییرات سیگار را ترك كرد.
20 دقیقه پس از ترك سیگار: میزان ضربان قلب و فشارخون كاهش می‌یابد.

8 ساعت پس از ترك سیگار: از میزان دی‌اكسید‌كربن كاسته می‌شود و بهتر می‌توان فعالیت بدنی و ورزش كرد.

24 ساعت پس از ترك سیگار: دی‌اكسیدكربن به طور كامل از بدن خارج می‌شود و قلب اكسیژن بیشتری تامین می‌كند. به این علت فرد پس از فعالیت بدنی و ورزش درد كمتری در قفسه سینه احساس می‌كند

14 روز پس از ترك سیگار: گردش خون در بدن بهتر انجام می‌شود. یك ماه پس از ترك سیگار: پوست شاداب‌تر و روشن‌تر می‌شود.

سه ماه پس از ترك سیگار: ریه‌ها عملكرد بهتری خواهند داشت.

یك سال پس از ترك سیگار: خطر حمله قلبی در افرادی كه حمله قلبی نداشتند 50 درصد و در افرادی كه سابقه حمله قلبی داشتند 25 درصد كاهش پیدا می‌كند.

با این وجود پزشكان توصیه می‌كنند رعایت این نكات پس از ترك سیگار الزامی است:

- با كار و فعالیت خود را سرگرم كنید.

- دست كم 8 لیوان در روز آب بنوشید.

- ورزش كنید و فعالیت بدنی داشته باشید.

- به افراد سیگاری نزدیك نشوید.

-با پولی كه پس‌انداز كرده‌اید برای خود هدیه بخرید.

- با افرادی كه سیگار را ترك كرده‌اند معاشرت كنید.

- از عواملی كه شما را به سیگار كشیدن ترغیب می‌كنند دوری كنید.

منبع:سلامتیران