اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش ظریف از سفر به عراق در فیس بوک



فیسبوك طریف ,نخستین سفر خارجی ظریف

گزارش ظریف از سفر به عراق در فیس بوک

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با انتشار متن جدیدی در فیس بوک، گزارشی از نخستین سفر خارجی خود (سفر به عراق) ارائه کرد.

متن این نوشته به این شرح است:
دوستان سلام
در اولین سفر خارجی بعد از پذیرش مسئولیت، با توجه به اهمیت همسایگان و جایگاه ویژه عراق در سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، روزهای یکشنبه و دوشنبه به عراق سفر کردم. در این سفر فشرده، توفیق حاصل شد تا هر چند کوتاه به کربلا و نجف و کاظمین هم مشرف شوم. جای همه شما خالی بود و اگر قابل باشم به همه دعا کردم.


همچنین با آیت الله العظمی سیستانی، آیات عظام نجفی، فیاض و حکیم، نخست وزیر، کفیل ریاست جمهوری، رییس مجلس، وزیر امورخارجه، و رهبران جریان های مهم سیاسی شیعه، سنی و کرد عراقی دیدار کردم.

 

خوشبختانه کلیه رهبران سیاسی و مذهبی عراق دیدگاه های مشابهی در مورد گسترش همه جانبه روابط با ایران، محکومیت هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی و ضرورت جلوگیری از شعله ور شدن آتش جنگ و فرقه گرایی در منطقه اتفاق نظر داشتند. توافق های خوبی در این سفر صورت گرفت که امیدوارم در جهت بهبود وضعیت مردم دو کشور به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

فیسبوك طریف ,نخستین سفر خارجی ظریف

عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
گزارش از حمله به صفحه فیس بوک مسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دومین گزارش فیس بوکی ظریف از سفر نیویورک



محمدجواد ظریف ,گزارش فیس بوکی ظریف از سفر نیویورک

دومین گزارش فیس بوکی ظریف از سفر نیویورک

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است؛ دومین متن خود را از این سفر در صفحه شخصی اش در فیس بوک منتشر کرد.

متن این نوشته جدید ظریف به این شرح است:

سلام دوستان
روزهای پنجشنبه و جمعه در نیویورک به ملاقات با آقای بان کی مون دبیرکل ملل متحد و آقای یان الیاسون قائم مقام وی، ملاقات با وزیر خارجه اندونزی، ملاقات با رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ، دو جلسه جداگانه دو ساعته توجیهی با سردبیران و اعضای هیئت تحریریه مجله تایم و روزنامه نیویورک تایمز، دیدار سه ساعته بسیار شیرین و غرورآفرین با جمعی از فعالان ایرانی موسسات مطالعاتی آمریکا (به ویژه جوانان عزیز نسل دوم و سوم ایرانی) و دیدار و گفتگو با همکاران در نمایندگی گذشت و شب ها هم کماکان به بی خوابی ناشی از اختلاف ساعت.

هر دو شب هم شام کاری در رزیدانس داشتیم. شب اول با جمعی از سفرای تأثیرگذار اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین نزد ملل متحد و شب دوم با گروهی از صاحب نظران برجسته آمریکایی که در طول ده سال گذشته نقش ممتازی در روشنگری و مقابله با جنگ طلبان و تندروها در آمریکا داشته اند.

امروز و فردا هم که اینجا تعطیل است از صبح علی الطلوع تا پاسی از شب دیدار و گفتگو با اندیشمندان و شخصیت های برجسته سابق سیاسی و فعالین جامعه مدنی در آمریکا و اروپا خواهم داشت که حدود یک ساعت دیگر با صبحانه کاری با آقای خاویر سولانا (سلف خانم اشتون) آغاز می شود و آخرین آنها شام یکشنبه شب با دوست سی ساله ام آقای کوفی عنان خواهد بود و ملاقات های متعدد در این بین منجمله با اخضر ابراهیمی، چند وزیر خارجه و رییس شورای روابط خارجی.

موضوعات مهم در همه این دیدارها تببین دیدگاه استراتژیک و مذهبی ایران در نفی سلاح های هسته ای و کشتار جمعی، ضرورت شکل دادن به اراده سیاسی در غرب برای حل پرونده هسته ای، اثرات منفی تحریم ها بر معیشت مردم همزمان با تقویت اراده آنها برای مقاومت در برابر تحمیل و تضییع حقوقشان، راه های پایان دادن به بحران سوریه از طریق مذاکره و مراجعه به صندوق رای، اوضاع خطرناک منطقه، خطر افراط و فرقه گرایی در منطفه و جهان، محکومیت سلاح های شیمیایی و ضرورت خارج کردن سلاح های شیمیایی از دست گروه های تندرو و تکفیری همزمان با امحای سلاح های شیمیایی دولت سوریه، ضرورت فشار بر اسراییل برای خلع سلاح هسته ای و شیمیایی در جهت ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه و آینده افغانستان بعد از 2014 و ... بود.

مجموعا گفتگوهای خوبی بود و امیدوارم نتایج ملموسی برای کشور و مردم داشته باشد.

تا دیدار مجازی بعدی خدا نگهدار.
نیویورک- شنبه 6 و سی دقیقه بامداد.  /عصرایران