اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش تحقیقات در مورد گروگانگیری سیدنی منتشر شد



نتایج تحقیق مقامات فدرال و ایالت نیو ساوت ولز در مورد گروگانگیری ماه دسامبر در سیدنی نشان می‌دهد که در روزهای منتهی به حادثه، ۱۸ تماس تلفنی در مورد عامل گروگانگیری با مرکز فوریتهای امنیتی استرالیا برقرار شده، اما هیچ کدام نشان دهنده تهدید فوری نبوده است.

به گزارش بی بی سی، بر اساس گزارش تحقیقات، تماس های مذکور به نوشته های هارون مونس (محمدحسن منطقی) در فیس بوک مربوط می شده است.

 هارون مونس (محمدحسن منطقی) پناهنده ایرانی و عامل گروگانگیری سیدنی

 

اخبار,اخبار بین الملل ,گروگانگیری در سیدنی


او روز ۱۵ دسامبر چند نفر را در کافه ای در سیدنی گروگان گرفت. ۱۶ ساعت بعد و در جریان حمله پلیس برای پایان دادن به گروگانگیری، هارون مونس و دو نفر از گروگان ها کشته شدند.
 
تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا می گوید که نتایج تحقیق نشان داده است که سیستم امنیتی از عمل به وظیفه خود ناتوان بوده است. او گفت که ایجاد تغییر در سیستم قضایی استرالیا و سازوکار مهاجرت به این کشور را بررسی خواهد کرد.
 
آقای ابوت گفت: "این هیولا نمی بایست در جامعه ما حضور می داشت".
 
نخست وزیر استرالیا گفت که دولت این کشور باید مرز بین آزادی های شخصی و امنیت عمومی را بازنگری کند.

اخبار بین الملل - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
واکنش شهروندان به گروگانگیری سیدنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش آمانو درباره ایران امروز منتشر می‌شود



گزارش مدیركل آژانس بین‌آلمللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران امروز (سه‌شنبه) به طور غیر رسمی در اختیار 35 عضو شورای حكام قرار می‌گیرد.

 

به گزارش ایسنا، آخرین گزارش یوكیا آمانو درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی ایران در سال 2010 امروز به طور غیر رسمی منتشر می‌شود.

از زمان روی كار آمدن ‌ یوكیا آمانو به عنوان مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نحوه گزارش‌دهی وی مورد انتقاد شدید ایران قرار گرفته است.

علی‌اصغر سلطانیه ـ نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نزد سایر سازمان‌های بین‌المللی ـ پس از انتشار گزارش قبلی آمانو در شهریورماه سال جاری در نامه‌ای خطاب به یوكیا آمانو مراتب انتقاد و اعتراض ایران نسبت به محتوا و نگارش گزارش ماه سپتامبر توسط مدیركل درباره ایران را اعلام كرد.

نماینده ایران در آژانس ضمن بر شمردن مواردی از اشكالات در گزارش آمانو درباره ایران گفت: "مایه بسی تاسف است كه به رغم توضیحات تفصیلی ایران قبل از توزیع گزارش، گزارش جنابعالی واقعیاتی را كه قبلا از سوی سلف شما بر اساس گزارش بازرسان گزارش شده بود كاملا از قلم انداخته و یك گزارش نامتوازن است. اینجانب هنوز امیدوارم كه این موارد صرفا اشتباهات فنی از سوی آژانس در تهیه گزارش بوده و یك رویكرد سیاسی جدید نیست و صمیمانه منتظر اقدامات جبرانی جنابعالی دراین خصوص هستم."

از این رو باید منتظر بود و دید آمانو به اعتراض‌ها و انتقادات ایران به عنوان عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توجه می‌كند و گام مثبتی در جهت جبران كار بر می‌دارد یا خیر.../ایسنا