اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروگان گیری 250 میلیونی بعد از ورشكستگی


دوست خانوادگی برای رهایی از مشكلات مالی دختربچه 13ساله را ربود و از والدین او باج خواست.

دوست خانوادگی برای رهایی از مشكلات مالی دختربچه 13ساله را ربود و از والدین او باج خواست.

 مردی ساعت 17 روز دوشنبه هفته جاری با مراجعه به كلانتری جوادیه تهرانپارس به ماموران اعلام كرد دختر 13ساله‌اش به نام سیما ربوده شده و فرد ناشناسی در ازای آزادی این نوجوان 250میلیون تومان باج خواسته است.

با تشكیل پرونده مقدماتی به دستور امیرآبادی، رییس دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره مبارزه با آدم‌ربایی پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت و تیم ویژه‌ای از كارآگاهان، رسیدگی به پرونده را آغاز كردند. پدر سیما در این مرحله به كارآگاهان گفت: «سیما در مسیر بازگشت از مدرسه و در نزدیكی خانه ربوده شده است.»

كارآگاهان در تحقیقات از محل آدم‌ربایی در منطقه حكیمیه تهران اطلاع پیدا كردند. یكی از كسبه‌های محل كه در محل ربوده شدن سیما حضور داشت، این دختر را حین سوار شدن به یك دستگاه خودرو پژو پرشیا مشاهده كرده اما از آنجایی كه دختربچه خودش شخصا و بدون هیچ‌گونه درخواست كمكی سوار ماشین شده، وی در آن لحظه متوجه آدم‌ربایی نشده است. او مشخصات خودرو را به ماموران گفت و مشخصات راننده آن را تشریح كرد.

ماموران با شنیدن این اظهارات اطمینان پیدا كردند آدم‌ربا به احتمال بسیار زیاد از بستگان یا دوستان نزدیك خانوادگی دختربچه ربوده شده است. كارآگاهان در این مرحله به ترسیم چهره فرضی راننده خودرو پرداختند و در ادامه تحقیقات و با به دست آمدن تصویر اولیه از راننده پرشیا، آن را مقابل اعضای خانواده و والدین سیما قرار دادند و آنها نیز بلافاصله یكی از دوستان نزدیك خانوادگی خود به نام «مهرداد» را شناسایی كردند و گفتند تصویر بسیار شبیه به این مرد 35ساله است.

پدر سیما به كارآگاهان گفت: «مهرداد از دوستان بسیار قدیمی خانواده ماست، به‌گونه‌ای كه دخترم او را با عنوان عمو می‌شناسد و همیشه مهرداد را با همین عنوان صدا می‌كند.»

وی اضافه كرد: «مهرداد در زمینه خرید‌و‌فروش زمین و ملك فعالیت می‌كند اما از چندی پیش اطلاع پیدا كرده بودم دچار مشكلات مالی شده و شدیدا درگیر این موضوع است.» كارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست آمده در رابطه با مشكلات شدید مالی مهرداد و همچنین شناسایی او به عنوان راننده پژو پرشیا با اطمینان از نقش و مشاركت مهرداد در كودك‌ربایی وی را در ساعت دو بامداد دیروز دستگیر و به پلیس‌آگاهی منتقل كردند.

مهرداد كه به هیچ عنوان تصور نمی‌كرد در این فاصله زمانی كوتاه شناسایی و دستگیر شود، در همان دقایق اولیه شروع بازجویی به آدم‌ربایی اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام مشكلات شدید مالی و ورشكستگی اقتصادی اعلام كرد.

 سپس با اطلاعات به دست آمده درخصوص محل نگهداری سیما در داخل انباری یك واحد مسكونی در منطقه تهرانپارس، كارآگاهان ساعت سه بامداد به آنجا رفتند و دختربچه را در حالی‌كه دست‌ها و پاها و دهانش به‌طور كامل بسته و در زیر یك لایه از پلاستیك قرار گرفته بود، آزاد و به پلیس‌آگاهی منتقل كردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس‌آگاهی تهران با اشاره به آزادسازی كودك ربوده شده در فاصله زمانی كمتر از 12 ساعت گفت: «با آزادسازی دختربچه ربوده شده و اطلاع والدین از رهایی فرزندشان و حضور در اداره یازدهم پلیس‌آگاهی، دختربچه این خانواده در ساعت پنج بامداد دیروز به خانواده‌اش تحویل و متهم پرونده نیز برای صدور دستور مقام قضایی به دادسرای امور جنایی تهران انتقال داده شد.»


منبع: شرق




ویدیو مرتبط :
Honda Cr 250 ,Yamaha YZ 250 ,Kawasaki KX 250

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عملیات آزادی گروگان ۲۰۰ میلیونی



 

 

 

اقدام به موقع ماموران پلیس در استان های آذربایجان شرقی و زنجان، موجب آزادی گروگان۲۰۰ میلیون تومانی شد.



سرهنگ صمد فرامرزی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آدم ربایانی که ضمن گروگان گیری قصد اخاذی ۲۰۰ میلیون تومانی را داشتند با هوشیاری و سرعت عمل پلیس ناکام شدند.

 


وی افزود: مأموران پلیس آگاهی هفته گذشته از ربوده شدن شخصی بنام "ح-ق" ساکن شهرستان مراغه اطلاع حاصل کرد که به علت حساسیت موضوع سریعاًً اکیپی ویژه جهت بررسی موضوع به شهرستان بناب اعزام و پس از تحقیقات محسوس و نامحسوس با همکاری پلیس آگاهی بناب وارد عمل شدند.

 


وی در ادامه گفت: آدم ربایان ضمن تماس با خانواده ربوده شده درخواست ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد کرده بودند که مأمورین با شیوه های خاص پلیسی، تعقیب و مراقبت لازم را در دستور کار قرار دادند.



سرهنگ فرامرزی در ادامه افزود: در تحقیقات تخصصی معلوم شد که آدم ربایان در شهر زنجان هستند بر همین اساس با تلاش مأموران و بکارگیری شگردها و شیوه های خاص پلیسی سرانجام گروگان "ح-ق" در زنجان از چنگ آدم ربایان آزاد شد.



به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه تحقیقات مشاهده شد که بدن این فرد بر اثر شکنجه ربایندگان زخمی وکبود شده و به دلیل ترس زیاد از گروگان گیران قادر به حرف زدن نبود که پس از مدتی متقاعد گردید و لب به سخن گشود.

 


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: از اظهارات فرد ربوده شده مشخص شد ربایندگان چهار نفر بودند که هویت آنها توسط پلیس آگاهی شناسایی گردید.



فرامرزی تصریح کرد: گروگان آزاد شده در تحقیقات گفت که اختلاف من با آدم ربایان مربوط به ماجرای عتیقه است که به سال ۸۱ بازمی گردد و بنده به اتفاق دو نفر از متهمین به یک روستا رفته بودیم تا اشیاء عتیقه را پیدا کنیم که پس از مراجعت به محل خبری از عتیقه نبود و حالا آنها فکر می کنند من عتیقه را سرقت کردم و از من چهارمیلیارد تومان می خواستند.



به گفته وی، آنها این گروگانگیر را پنج روز شکنجه کردند تا اینکه از جریان حضور مأمورین در زنجان آگاه شده و با اخذ ۸۰ میلیون تومان سفته و اقرارنامه عتیقه به زور انگشت وی را به زیر کاغذ زدند.