اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گران‌ترین هتل‌ها در کدام کشورها هستند؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,گران‌ترین هتل‌ها

 

اخبار اقتصادی  - گران‌ترین هتل‌ها در کدام کشورها هستند؟

اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید گران‌ترین هتل‌ها را امتحان کنید،‌ سری به ژنو، دبی و کویت بزنید.

به گزارش بلومبرگ سه شهر ژنو با 308 دلار درهر شب، دبی با 273 دلار در هر شب و شهر کویت با 253 دلارکرایه اتاق در هرشب، بالاترین نرخ کرایه اتاق را در هتل‌های جهان دارند.
 
طبق همین گزارش شهر زوریخ با 250 دلار در هرشب و میامی با 245 دلار در هر شب بلافاصله پس از این سه شهر در جدول گران‌ترین هتل‌ها جای دارند.


طبق اطلاعات شرکت «سوئیس اینفو»، ژنو در صدر فهرست هتل‌های 5 ستاره است و در این بخش یک اتاق در شهر سوئیس به‌طور میانگین از 614 دلاردر هر شب تمام می‌شود. لس‌آنجلس با 481 دلار در ردیف دوم لیست است و سپس توکیو با 440 دلار در هر شب در ردیف سوم این جدول جای دارد.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
گران ترین هتل دنیا(شبی 47500 دلار)-تاپ تن هتل های گران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقایسه درآمد سرانه و قیمت بنزین کشورها/ایران در میان ارزان ترین یا گران ترین ها؟



مقایسه درآمد سرانه و قیمت بنزین کشورها/ایران در میان ارزان ترین یا گران ترین ها؟

در میان 17 کشوری که ارزان ترین و گران ترین بنزین دنیا را به خود اختصاص داده اند ایران در میان 4 کشوری قرار دارد که پایین ترین درآمد سرانه را دارد اما به نسبت این درآمد، بنزین را گران تر از دیگر کشورهای مذکور بفروش می رساند.

 

خبرآنلاین: درحالیکه مصر با وجود آنکه پایین ترین درآمد سرانه را در میان کشورهای درج شده در جدول مذکور دارد با اینحال دومین جایگاه بنزین ارزان را به خود اختصاص داده است.به زبانی ساده تر اگرچه درآمد سرانه در این کشور پایین است اما بنزین هم برهمین اساس ارزان است و فشاری بر اقتصاد خانواده تحمیل نمی کند.

ترکمنستان و الجزایر نیز سرانه ای پایین تر از هر ایرانی دارند اما بنزین در این کشورها به نسبت ایران ارزان تر بفروش می رسد.

دراین میان بهترین وضعیت مربوط به کشور قطر است. این کشور درآمد سرانه بسیار بالایی دارد. به نحویک ه کشورهایی چون فرانسه و آلمان از این کشور عقب مانده اند. چراکه قطر با درآمد سرانه ای بیش از 106 هزار دلار در راس این جدول قرار گرفته در حالیکه چهارمین بنزین ارزان دنیا را به خود اختصاص داده است.در حال حاضر هر لیتر بنزین در این کشور حدود 18 سنت بفروش می رسد در شرایطی که قیمت هر لیتر بنزین در ایران حدود 37 سنت است و البته در آمد سرانه هر ایرانی حدود 6 هزار دلار اعلام شده است.براساس بررسی های صورت گرفته اگرچه کشورهایی چون دانمارک،هلند و ایرلند در لیست گران ترین بنزین های دنیا قرار دارند اما درآمد سرانه این کشورها نشان از ارزان بودن قیمت بنزین برای مردمان این کشور دارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

درآمد سرانه هر دانمارکی در سال 2012، بیش از 57 هزار دلار اعلام شده در حالیکه برای هر لیتر بنزین دانمارکی ها باید 2 دلار و 30 سنت بپردازند.کویت سومین کشور از لحاظ بالاترین درامد سرانه قرار دارد در حالیکه هفتمین بنزین ارزان را در اختیار مردمش قرار می دهد.

عربستان هم دهمین درامد سرانه بالا را به خود اختصاص داده اما با اینحال سومین کشوری محسوب می شود که بنزین ارزان در اختیار مردمش قرار می دهد.اکثر کشورهای صادرکننده نفت چه آنان که درامد سرانه بالا دارند چه درآمد سرانه پایین سعی کرده اند که بنزین ارزان در اختیار مردم قرار بدهند. به عنوان مثال الجزایر اگرچه در میان 17 کشور در رتبه 16 قرار گرفته و درآمد سرانه هر فرد این کشور حدود 5 هزار دلار اعلام شده اما با اینحال 8 بنزین ارزان دنیا را بفروش می رساند./خبرآنلاین