اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرانترین سیاستمداران آمریکایی(بیل و هیلاری کلینتون)



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بیل و هیلاری کلینتون با هم رقابت می‌کنند/گرانترین سیاستمداران آمریکایی کدامند؟

طبق اطلاعات هیلاری، همسرش بیل در سال 2011 حقوقی معادل 13.4 میلیون دلار برای 54 سخنرانی دریافت کرده بود.

با بازنشسته شدن هیلاری کلینتون، وزیر خارجۀ آمریکا، وی به جمع سخنرانان ردۀ اول آمریکایی پیوست. هیلاری که گفته می‌شود محبوبیت وی به طرز قابل توجهی در میان آمریکایی‌ها بالا رفته، پیش بینی شده که مبلغ دریافتی سخنرانی‌های وی حتی از همسرش بیل هم پیشی بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، هیلاری کلینتون اعلام کرده بود که قصد دارد پس از ترک وزارت خارجه اندکی استراحت کند، اما به ظاهر این استراحت طولانی نیست و او در بهار پیش رو به جمع سیاستمداران سخنران و گرانقیمت آمریکایی می‌پیوندد.

هیلاری که در زمان صدارت 4 ساله خود به 102 کشور سفر کرده بود سالیانه حقوقی معادل 120.224 دلار داشت اما زین پس می‌تواند امیدوار باشد که این رقم با سخنرانی‌های 45 دقیقه‌ای به 250.000 دلار هم برسد.

جان آلن، روزنامه‌نگار آمریکایی در سایت پولیتیکو پیش‌بینی کرده است که هیلاری کلینتون احتمالا در میان گرانترین سخنرانان آمریکایی جای خواهد گرفت. هیلاری به تازگی قراردادی را با آژانس Harry Walker به امضاء رسانده است؛ آژانسی که با بسیاری از سیاستمداران مهم اعم از بیل کلینتون، دیک چنی و کوفی عنان قرارداد داشته است.

گفته می‌شود بیل کلینتون در میان رهبران جهان، بالاترین میزان دریافتی را از سخنرانی‌های خود داشته است. طبق اطلاعات هیلاری، همسرش بیل در سال 2011 حقوقی معادل 13.4 میلیون دلار برای 54 سخنرانی دریافت کرده بود و این رقم از سال 2001 تاکنون نباید کمتر از 89 میلیون دلار باشد. او در سال 2011 با دریافت 750.000 دلار تنها برای یک سخنرانی(در ژاپن)، رکورد دریافتی‌های خود را شکست. این فاکتوری بود که شرکت مخابراتی اریکسون آن را تنظیم کرده بود.

اما با این آمار و ارقام آیا می‌توان پیش‌بینی کرد که هیلاری با بیل در این میدان رقابت کند؟ هیچ چیز غیرممکن نیست. وزیر خارجه سابق و بانوی(اول) پیشین آمریکا امروز در میان آمریکایی‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است و رأی 61% از آمریکایی‌ها را با خود دارد و به گفتۀ آرزت، کارشناس روابط بین‌الملل او برای سخنرانی‌های خارج از کشور حتی می‌تواند دریافتی معادل 1 میلیون دلار داشته باشد.

از طرفی، هیلاری کتابی در دست تهیه دارد که می‌تواند میلیونها دلار روانۀ جیبش کند. این کنفرانسها می‌تواند زمینه‌ای برای وی جهت تبلیغات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 باشد تا بدون لابی کردن شانس خود را برای کسب کرسی ریاست جمهوری افزایش دهد و حساب بانکی خود را برای دخل و خرج کمپین تبلیغاتی مهیا کند./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
هیلاری کلینتون در پارتی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش هیلاری کلینتون به نامه 47 سناتور آمریکایی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هیلاری کلینتون نامه ۴۷ سناتور آمریکایی را محکوم کرد

وزیر خارجه سابق آمریکا نامه ۴۷ سناتور آمریکایی به ایران را محکوم کرد و آن را به ضرر آمریکا دانست.

«هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه سابق آمریکا نامه 47 سناتور به مقامات ایران را محکوم کرد و گفت این نامه به نفع ایران است.

47 سناتور جمهوری‌‌خواه کنگره آمریکا  روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شدند که هرگونه توافق اتمی آمریکا با ایران که به تصویب کنگره آمریکا نرسد، تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر خواهد بود.

انتشار این نامه با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شد. «جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید ساعاتی پس از انتشار این نامه، آن را ادامه رویکرد حزبی جمهوری‌خواهان برای تخریب مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 توصیف کرد.

خانم کلینتون در این سخنرانی در سازمان ملل گفت: «این سناتورها یا می‌خواهند به نفع ایران کار کنند و یا به ضرر فرمانده کل قوای آمریکا».

وزیر خارجه سابق آمریکا با بیان اینکه توافق با ایران می‌تواند اجازه دسترسی و بازرسی بی‌سابقه از تأسیسات هسته‌ای این کشور را بدهد گفت این توافق را باید بر اساس منافع آن سنجید.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره جنجال‌های ایجاد شده بر سر استفاده از ایمیل شخصی در دوران حضورش در وزارت خارجه گفت که این عمل، مجاز و قانونی بوده است.

وی گفت از این موضوع هیچ سوءاستفاده امنیتی نشده است وو وی به تمامی قوانین و مقررات امنیتی پایبند بوده است.

کلینتون افزود هیچ موضوع محرمانه را از طریق ایمیل شخصی خود به مقامات آمریکا نفرستاده است.


اخبار سیاست خارجی - فارس